Η Porsche επιβεβαίωσε επίσημα ότι η παραγωγή των βενζινοκίνητων 718 Cayman και Boxster θα σταματήσει τον Οκτώβριο του 2025, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής για τα δύο αυτά σπορ μοντέλα που έχουν αγαπηθεί ιδιαίτερα από τους λάτρεις της αυτοκίνησης για πάνω από δύο δεκαετίες.
Ο Frank Wiesmann, υπεύθυνος επικοινωνίας προϊόντων της Porsche Cars North America, δήλωσε στο Road & Trackότι η παραγωγή όλων των εκδόσεων των μοντέλων 718, συμπεριλαμβανομένων και των Spyder RS και GT4 RS, θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Οκτώβριο. Απόφαση που έρχεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής εξηλεκτρισμού της γερμανικής μάρκας, με την απουσία ενός άμεσου διαδόχου όμως να δημιουργεί ένα ιστορικό κενό, για πρώτη φορά από το 1996 αφού κανένα μοντέλο της σειράς Boxster/Cayman δεν θα βρίσκεται στη γκάμα της εταιρείας. Αν και είναι γνωστό πως οι ηλεκτρικές εκδόσεις των Boxster και Cayman βρίσκονται στον ορίζοντα, η Porsche δεν έχει ακόμη ανακοινώσει πότε αυτές θα λανσαριστούν.
Μια διαδρομή γεμάτη αλλαγές και πάθος
Η γέννηση της Boxster το 1996, ως απάντηση στην ανάγκη για ένα πιο προσιτό αλλά αυθεντικό sport μοντέλο με DNA Porsche, άλλαξε την πορεία της εταιρείας σε μια κρίσιμη περίοδο. Με κεντρομήχανη διάταξη, δυναμικά χαρακτηριστικά και σχεδίαση που αντλούσε έμπνευση από την κλασική 550 Spyder, η Boxster όχι μόνο κέρδισε το κοινό, αλλά συνέβαλε και καθοριστικά στη σταθεροποίηση των οικονομικών της Porsche.
Η Cayman, που ήρθε το 2005, πρόσθεσε κουπέ χαρακτήρα και ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδήγηση, δημιουργώντας μια σειρά που αρκετοί φανατικοί της φίρμας την θεωρούσαν ως «οδηγοκεντρικότερη» ακόμα και από τις βασικές εκδόσεις της 911. Με την πάροδο του χρόνου, τα μοντέλα της οικογένειας 718 ενσωμάτωσαν τις απαιτήσεις της νέας εποχής. Η γενιά 982, που παρουσιάστηκε το 2016, άφησε πίσω της (ευτυχώς όχι για πολύ) τον παραδοσιακό flat-six για χάρη ενός υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου κινητήρα.
Η απόφαση αυτή αντιμετωπίστηκε με ανάμικτα συναισθήματα από τους πιστούς της μάρκας αφού παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις βελτιώθηκαν, πολλοί παραπονέθηκαν για την απώλεια του μοναδικού ήχου και της «ψυχής» του εξακύλινδρου boxer. Η Porsche ανταποκρίθηκε με χαρακτηριστική ευελιξία και διόρθωσε την πορεία, προσφέροντας ξανά flat-six κινητήρες στις κορυφαίες εκδόσεις, όπως οι GTS 4.0, GT4 και Spyder, οι οποίες σήμερα θεωρούνται μελλοντικά συλλεκτικά μοντέλα.
Αποχαιρετισμός με στυλ
Σε ερώτηση για το αν θα υπάρξει κάποιο ειδικό συλλεκτικό μοντέλο για το φινάλε της παραγωγής, ο Wiesmann διευκρίνισε ότι οι εκδόσεις 718 Style Edition και κυρίως η 718 Spyder RS, ένα εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής roadster με τα μηχανικά μέρη της GT4 RS, λειτουργούν ως φόρος τιμής για την ολοκλήρωση αυτής της γενιάς. Οι εκδόσεις αυτές, με την εστιασμένη οδηγική εμπειρία και την αυθεντικότητα στο χαρακτήρα τους, είναι το κύκνειο άσμα μιας ένδοξης πορείας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Porsche 911 GT3: Το ταχύτερο μοντέλο με μηχανικό κιβώτιο στο Nurburgring (photos-video)
Τώρα, μπορείς να αποκτήσεις «Porsche» με 10.000 ευρώ - Απλά δεν θα είναι αυτοκίνητο...
Αλλαγή πλεύσης από την Porsche: Δεν «πεθαίνουν» οι ΜΕΚ - Στην γκάμα και μετά το 2030?