Αλλαγή πλεύσης από την Porsche: Δεν «πεθαίνουν» οι ΜΕΚ - Στην γκάμα και μετά το 2030


Η Porsche βγαίνει από τον «μονόδρομο» των EV και οδηγείται σε εκτεταμένες επενδύσεις στο κομμάτι των θερμικών κινητήρων που θα την επιβαρύνουν κατά 1,3 δις το οικονομικό έτος 2025!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: PORSCHE AG, SH PROSHOTS, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/5/2025

Από τις αρχές του 2023, με την απόφαση για απαγόρευση πώλησης νέων μοντέλων με ΜΕΚ το 2035, η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Οι αντιδράσεις ήταν πολλές, όπως και οι προσπάθειες για διατήρηση κινητήρων που θα χρησιμοποιούν e-fuels.

Η Porsche ήταν ανάμεσα στα brands που στράφηκε, μεν, στην ηλεκτροκίνηση, αλλά είχε και την άποψη ότι η εφαρμογή της απαγόρευσης δε θα τεθεί σε ισχύ το 2035, αλλά θα μεταφερθεί αργότερα. Παρόλα αυτά, «πάτησε γκάζι» στο δρόμο των μηδενικών εκπομπών ρύπων, με ολοκαίνουρια μοντέλα όπως η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Macan και η επερχόμενη ηλεκτρική Cayenne, αλλά και την απόφαση για τερματισμό της παραγωγής των θερμικών 718 Boxster και Cayman.

Εδώ και αρκετούς μήνες, ωστόσο, ο χαμηλός ρυθμός διείσδυσης των EV όλων των brands στην αγορά έφερε σταδιακή αναθεώρηση. Αρχικά αποφασίστηκε να παραχθούν και θερμικές Macan και Boxster - σας έχουμε ήδη παρουσιάσει ένα πρωτότυπο του SUV σε mule αμάξωμα Audi Q5 - και στη συνέχεια υπήρξαν δηλώσεις για συνολική αναθεώρηση του προϊοντικού πλάνου, με ανάπτυξη των ΜΕΚ για περισσότερο χρονικό διάστημα.

Πλέον, αυτή η στροφή επιβεβαιώθηκε με τον πιο επίσημο τρόπο πριν από λίγες ώρες, στην ετήσια Γενική Συνέλευση της Porsche AG. Σε αυτή, ο Dr Oliver Blume εξήγησε στους μετόχους την αναπροσαρμογή στο σχεδιασμό των προϊόντων, προκειμένου η φίρμα να ανταποκριθεί στις παγκόσμιες προκλήσεις και να παραμείνει ανθεκτική, διασφαλίζοντας κερδοφορία στο μέλλον.

«Ο κόσμος έχει αλλάξει. Βιώνουμε μια σφοδρή καταιγίδα, αλλά κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τις αντιμετωπίσουμε. Αποδεχόμαστε την πρόκληση και έχουμε το σχέδιό μας», τόνισε ο CEO της Porsche. Ποιο είναι αυτό; Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, «εν όψει του σημαντικά μεγαλύτερου χρόνου που απαιτείται παγκοσμίως για τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα, η Porsche σκοπεύει να επανατοποθετήσει στρατηγικά τις δραστηριότητές της στον τομέα των μπαταριών και να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της ώστε να συμπεριλάβει επιπλέον μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και συστήματα plug-in hybrid».

Αυτή η αλλαγή στις δραστηριότητες του κλάδου της ηλεκτροκίνησης και οι εκτεταμένες επενδύσεις που απαιτούνται για τα νέα μοντέλα και τον εταιρικό σχεδιασμό θα οδηγήσουν σε συνολικές ειδικές δαπάνες ύψους 1,3 δις ευρώ κατά το οικονομικό έτος 2025. «Αυτό έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο στα κέρδη μας, αλλά το αποδεχόμαστε. Είναι απαραίτητο για να διασφαλίσουμε ότι η Porsche θα παραμείνει εύρωστη και ιδιαίτερα κερδοφόρα», τόνισε ο Dr. Blume.

Πρακτικά αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον CEO, ότι «στο μέλλον, η Porsche θα συνεχίσει να βασίζεται σε ένα ισορροπημένο μείγμα τύπων συστημάτων κίνησης. Οι πελάτες μας θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης σε κάθε κατηγορία οχημάτων μέχρι και αρκετά μετά το 2030».

Επιπλέον, η εταιρεία έχει ξεκινήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κόστους και αναπροσαρμογής της κλίμακας. Περίπου 3.900 θέσεις εργασίας πρόκειται να περικοπούν έως το 2029, την ώρα που η διοίκηση και το επιχειρησιακό συμβούλιο θα διαπραγματευτούν μια διαρθρωτική δέσμη μέτρων για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, με στόχο η φίρμα να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματική μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Τα οικονομικά του 2024

Στο οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε, οι πωλήσεις της Porsche ανήλθαν σε 40,1 δις ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου μειώθηκαν στα 5,6 δις ευρώ, ενώ η ενοποιημένη λειτουργική απόδοση των πωλήσεων ήταν 14,1%. Φτάνοντας τα 3,7 δις ευρώ, η καθαρή ταμειακή ροή στα αυτοκίνητα ήταν σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το έτος ρεκόρ του 2023. Τα κέρδη ανά κοινή μετοχή ανήλθαν σε 3,94 ευρώ και τα κέρδη ανά προνομιούχα μετοχή σε 3,95 ευρώ.

Συνολικά η Porsche παρέδωσε 310.718 οχήματα το οικονομικό έτος 2024, αριθμός ελαφρώς μειωμένος σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με την ίδια, αυτό οφείλεται στη δύσκολη κατάσταση που υπάρχει στην αγορά της Κίνας. Το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις ήταν η Cayenne με 102.889 μονάδες, μπροστά από τη Macan (82.795) και την 911 (50.941).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Porsche 911 GT3: Το ταχύτερο μοντέλο με μηχανικό κιβώτιο στο Nurburgring (photos-video)

Τώρα, μπορείς να αποκτήσεις «Porsche» με 10.000 ευρώ - Απλά δεν θα είναι αυτοκίνητο...

Η BMW ετοιμάζει κάτι «ακραίο» - Έρχεται η shooting brake έκδοση του εντυπωσιακού Skytop (photos)