Toyota RAV4: Το πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα που το κάνει να ξεχωρίζει (video)


Η έκτη γενιά του Toyota RAV4 έρχεται με δύο εκδόσεις που μοιράζονται τον ίδιο στόχο: την απόλυτη υβριδική αποδοτικότητα χωρίς συμβιβασμούς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: ΤΟΥΟΤΑ
  • 22/5/2025

Η έκτη γενιά του Toyota RAV4 έκανε πρεμιέρα μόλις πριν μερικές ώρες στις Βρυξέλλες, με το Car and Driver να δίνει το παρών στο πρώτο «ραντεβού» με το ριζικά ανανεωμένο SUV που περνά σε ένα νέο κεφάλαιο της ήδη επιτυχημένης καριέρας του. Με το νέο της δημιούργημα, η Toyota υιοθετεί τη 'multi-path' στρατηγική της για την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα, προσφέροντας στους πελάτες της μια σειρά από βιώσιμες και ταυτόχρονα εξαιρετικά αποδοτικές επιλογές.

Το νέο RAV4 είναι εξοπλισμένο με την υβριδική τεχνολογία της Toyota, είτε στη βασική Hybrid μορφή είτε στη νέα Plug-in Hybrid έκδοση, αποδεικνύοντας εμπράκτως γιατί η εταιρεία παραμένει πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.

Στην καρδιά του κλασικού RAV4 Hybrid βρίσκεται το περίφημο Toyota Hybrid System (THS), ένα έξυπνα σχεδιασμένο σύστημα που χρησιμοποιεί έναν πλανητικό μηχανισμό μετάδοσης και δύο ηλεκτροκινητήρες ελέγχoντας δυναμικά τη συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτρικής υποβοήθησης. Ο ένας κινητήρας (MG1) λειτουργεί ως μίζα και γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, ενώ ο άλλος (MG2) είναι υπεύθυνος για την κίνηση του οχήματος. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα απλό στη δομή, αλλά εξαιρετικά αποδοτικό, με πολύ λιγότερα μηχανικά εξαρτήματα σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων γεγονός που το κάνει πρακτικά σχεδόν «αλεξίσφαιρο» στην καθημερινή χρήση.

Η Plug-in Hybrid έκδοση του νέου RAV4 ανεβάζει τον πήχη στη κατηγορία, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 100 km (κύκλος WLTP), χάρη σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας 22,68 kWh. Αυτή η μπαταρία, η οποία προέρχεται από το πρόγραμμα εξέλιξης των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Toyota, επιτρέπει γρήγορη φόρτιση σε μόλις 30 λεπτά (DC 50 kW) και πλήρη επαναφόρτιση σε μόλις τρεις ώρες μέσω AC φορτιστή 11 kW, ενώ χάρη στο βελτιωμένο σύστημα ψύξης που διαθέτει, η απόδοση της, παραμένει σταθερή ακόμη και σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Ο νέος εμπρός ηλεκτροκινητήρας των 204 PS που διαθέτει το RAV4, είναι ενισχυμένος κατά 22 PS σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας συνδυασμένη ισχύ 304 PS. Η επιτάχυνση από στάση στα  πρώτα 100 km/h επιτυγχάνεται σε μόλις 5,8 sec, ενώ η οδηγική εμπειρία βελτιώνεται χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους και τη μεγαλύτερη ακαμψία του αμαξώματος, που προσφέρει η τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο μπαταρία.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στη τεχνολογία geo-fencing, που είναι ενσωματωμένη στο σύστημα πλοήγησης και αναγνωρίζει αυτόματα εάν το όχημα εισέρχεται σε ζώνη χαμηλών εκπομπών μεταβαίνοντας σε λειτουργία EV, εφόσον υπάρχει επαρκής φόρτιση. Αναλύοντας συνθήκες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, τοποθεσία και οδηγικές συνήθειες, το σύστημα εξασφαλίζει ότι η Plug-in Hybrid λειτουργεί με τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα, χωρίς καν να το επέμβει ο οδηγός.

Το νεό RAV4 είναι διαθέσιμο σε δύο υβριδικές εκδόσεις. Η Hybrid έκδοση εντυπωσιάζει με την απλότητα, την αξιοπιστία και την καθημερινή αποδοτικότητα ενώ η Plug-in Hybrid φέρνει την υβριδική τεχνολογία στο επόμενο επίπεδο, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία και επιδόσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό είναι το πρώτο «ελληνικό» Toyota GR Yaris Rally2 - Δείτε το εν δράσει (videos)

Toyota bΖ4X Touring: Το ισχυρότερο EV της μάρκας σχεδιασμένο για οικογένειες (photos)

Νέο Toyota GR Yaris για... δύσκολες αποστολές - Ποιες αναβαθμίσεις έγιναν (photos)