Αποστολή στις Βρυξέλλες: Πρώτο «ραντεβού» με το νέο Lexus ES - Πότε θα έρθει στην Ελλάδα (photos)


Η ευρωπαϊκή πρεμιέρα της 8ης γενιάς του Lexus ES πραγματοποιήθηκε στο Βέλγιο, με το Car and Driver να δίνει το παρών. Μάθετε τα πάντα για το πολυτελές υβριδικό, αλλά και ηλεκτρικό, sedan.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ - ΦΩΤ.: LEXUS EUROPE NEWSROOM / Jeroen Peeters
  • 21/5/2025

Πριν από περίπου ένα μήνα η Lexus προχώρησε στην παγκόσμια παρουσίαση της 8ης γενιάς του ES στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης. Πλέον, ήρθε η ώρα για το ευρωπαϊκό ντεμπούτο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες παρουσία του Car and Driver, εν όψει της επικείμενης έλευσης της νέας γενιάς του παγκόσμιου πολυτελούς sedan στη Γηραιά Ήπειρο στις αρχές του επόμενου έτους.

Στην Ελλάδα, το νέο ES αναμένεται εντός του έτους και ένας εκ των στόχων της φίρμας είναι και η «διείσδυση» στην αγορά των ταξί.

Η εξέλιξη του ES βασίζεται στη φιλοσοφία Experience Elegant & Electrified Sedan, εισάγοντας νέες τεχνολογίες και προηγμένα χαρακτηριστικά άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας, προκειμένου να διατηρηθεί η παγκόσμια φήμη του μοντέλου. Στόχος είναι η διασφάλιση ότι όλοι οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν το ES μέσα από μια συνδεδεμένη και ανταποδοτική εμπειρία, όπου ο οδηγός έχει πάντα τον έλεγχο και όλοι βιώνουν κορυφαία επίπεδα άνεσης. Τα χαρακτηριστικά που ανέκαθεν χαρακτηρίζουν το ES - όπως η ποιότητα κύλισης, η άνεση και η απουσία θορύβων - αναβαθμίστηκαν σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο.

Ένα νέο sedan για μια νέα εποχή

Το νέο ES σχεδιάστηκε για να ανταποκρίνεται στις προτεραιότητες και τις ανησυχίες των σύγχρονων πελατών. Η προσέγγιση της Lexus «να καταστήσει την πολυτέλεια προσωπική υπόθεση – Making Luxury Personal» αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο της στρατηγικής της ώστε να συμβαδίζει με τις μεταβαλλόμενες αξίες των ανθρώπων και να ικανοποιεί την επιθυμία τους στην αναζήτηση ουσιαστικών εμπειριών.

Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη πολλαπλών λύσεων για την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα, προσφέροντας διαφορετικές τεχνολογικές λύσεις για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος. Στο ολοκαίνουργιο  ES, αυτό αποτυπώνεται μέσα από μια διευρυμένη γκάμα μοντέλων που περιλαμβάνει τόσο Hybrid Electric όσο και All-Electric (αμιγώς ηλεκτρικά) συστήματα κίνησης, με διαφορετικές επιλογές ισχύος και δυνατότητα επιλογής μεταξύ κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.

Για να υλοποιήσει την υπόσχεσή της «να καταστήσει την πολυτέλεια προσωπική υπόθεση», η νέα στρατηγική της Lexus, εστιάζει σε 3 πυλώνες: στον Εξηλεκτρισμό, την Ευφυΐα και την Διαφοροποίηση - στοιχεία που βρίσκονται στον πυρήνα του ολοκαίνουργιου ES. Ο πυλώνας του Εξηλεκτρισμού εισάγει για πρώτη φορά την τεχνολογία αμιγούς ηλεκτροκίνησης στο premium sedan της Lexus.

Σε ό,τι αφορά την Ευφυΐα, το μοντέλο επωφελείται από ένα πλήρως ψηφιακό cockpit, όπου ενσωματώνονται απρόσκοπτα οι λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, ο πίνακας οργάνων και η εφαρμογή Lexus Link+.  Οι τεχνολογικές καινοτομίες περιλαμβάνουν επίσης τους πρώτους διακόπτες «Hidden Tech» της Lexus.

Με τον πυλώνα της Διαφοροποίησης της γκάμας της, η Lexus σχεδιάζει προϊόντα που μπορούν να ανταποκριθούν σε πολλαπλούς ρόλους - το ES μπορεί να είναι ένα sedan με την κλασική έννοια του όρου, διαθέτοντας ταυτόχρονα τον χαρακτήρα, το στυλ και τις επιδόσεις που προσελκύουν τόσο ιδιώτες όσο και εταιρικούς πελάτες.

Ένα αυθεντικό Lexus

Το ES είναι ένα «Αυθεντικό Lexus», αποτελώντας αναπόσπαστο στοιχείο της γκάμας από το λανσάρισμα της μάρκας το 1989. Στη νέα του εκδοχή, βασίζεται στη εδραιωμένη φήμη του που σχετίζεται με την πολυτέλεια και την φινέτσα, ενώ ταυτόχρονα διευρύνει τις επιλογές των πελατών προσφέροντας εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, σύμφωνα με το όραμα Lexus Electrified και την πολυτεχνολογική στρατηγική προς την ουδετερότητα άνθρακα. Τόσο οι Hybrid Electric όσο και οι All-Electric (αμιγώς ηλεκτρικές) εκδόσεις θα διατίθενται με επιλογές κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.

Ενώ το ES αποτελεί βασικό μοντέλο για τη Lexus στη Βόρεια Αμερική και την Ασία για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, η άφιξή του στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκε σε μεταγενέστερο χρόνο. Έτσι, κυκλοφόρησε στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης με την έκδοση έκτης γενιάς το 2010 και στη Δυτική Ευρώπη το 2018, με το τρέχον μοντέλο.

Παρά το γεγονός ότι το νέο ES είναι μεγαλύτερο σε διάσταση σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, η σχεδιαστική φιλοσοφία Clean x Tech διαμορφώνει μια κομψή και εκλεπτυσμένη εμφάνιση, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Η έμφαση που δόθηκε στην άνεση, τη φινέτσα και την πολυτέλεια φέρνει το νέο ES πιο κοντά στα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας F όσον αφορά την ποιότητα, την ευρυχωρία και τις προδιαγραφές που προσφέρει. Παράλληλα, οι επιδόσεις και ο χειρισμός του, τόσο στις Hybrid Electric όσο και στις All-Electric (αμιγώς ηλεκτρικές) εκδόσεις, παρέχουν τα υψηλά επίπεδα άνεσης, αυτοπεποίθησης και ελέγχου που καθορίζουν την Οδηγική Υπογραφή Lexus.

Η εξέλιξη του νέου μοντέλου είχε ως βάση το τεχνικό κέντρο Shimoyama της Lexus στην Ιαπωνία, όπου οι ομάδες προγραμματισμού, σχεδίασης, μηχανολογίας και αξιολόγησης είχαν τη δυνατότητα να συνεργαστούν κάτω από την ίδια στέγη για να δοκιμάσουν και να βελτιώσουν συστηματικά το αυτοκίνητο.

Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση Auto Shanghai στην Κίνα, το ολοκαίνουργιο ES θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη με τις πωλήσεις να ξεκινούν την άνοιξη του 2026. Πληροφορίες σχετικά με τις προδιαγραφές του σε τοπικό επίπεδο θα ανακοινωθούν προσεχώς

Σχεδίαση: Clean Tech x Elegance

Εξωτερικό: κομψότητα με απλή και καθαρή αισθητική

Το ES έχει εξελιχθεί σύμφωνα με μία νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Clean Tech x Elegance της Lexus. Η κομψότητα αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό των προηγούμενων γενεών του ES - και στο νέο αυτό μοντέλο έχει εξελιχθεί έτι περαιτέρω, συνδυάζοντας λειτουργικά στοιχεία με υψηλότερη συναισθηματική αξία για τη δημιουργία μιας απλής και καθαρής αισθητικής. Η εξωτερική σχεδίαση συνδυάζει την τολμηρή παρουσία με την μινιμαλιστική προσέγγιση, προάγοντας το όραμα της Lexus για τη σχεδίαση ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς.

Υιοθετώντας την περαιτέρω εξελιγμένη εκδοχή του χαρακτηριστικού σχεδιαστικού μοτίβου της Lexus, το μοντέλο υιοθετεί ένα νέο «spindle body» που εκφράζει την εξηλεκτρισμένη δύναμη. Το συνολικό ύψος, το πλάτος και το μήκος έχουν υπολογιστεί με ακρίβεια ώστε να επιτυγχάνονται κομψές και εντυπωσιακές αναλογίες, εξασφαλίζοντας παράλληλα την άνετη πρόσβαση στο όχημα. Η θέση των τροχών έχει υπολογιστεί με ακρίβεια χιλιοστού, ώστε να εξασφαλιστεί το ιδανικό αποτύπωμα πλάτους και ύψους του οχήματος.

Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου αποτυπώνει μια έντονα διαμορφωμένη σιλουέτα ατράκτου που εκτείνεται από το καπό έως τις άκρες του προφυλακτήρα. Το «spindle body» αναδύεται από το χαμηλό εγκατεστημένο ρύγχος και ενσωματώνει τα οριζόντια ευθυγραμμισμένα εμπρός φτερά, προσδίδοντας στο νέο ES μια δυναμική και ξεχωριστή παρουσία. Οι Hybrid Electric εκδόσεις διαθέτουν επιπλέον μια μάσκα με ανοίγματα στα άνω τμήματα της, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη απόδοση ψύξης.

Τα εμπρός φωτιστικά σώματα διαμορφώνουν μια διπλή υπογραφή σε σχήμα «L», η οποία πρόκειται να αποτελέσει το νέο εμβληματικό στοιχείο της Lexus στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Συνδυάζουν φώτα ημέρας σε σχήμα «L» προσανατολισμένα στο κέντρο, με φλας αντίστοιχου σχήματος στραμμένα προς τα έξω δημιουργώντας μια χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα που ταυτοχρόνως ενισχύει  την ορατότητα και τη λειτουργικότητα.

Η πλαϊνή όψη του οχήματος είναι κομψή και αεροδυναμικά σχεδιασμένη, αποπνέοντας μια αίσθηση σταθερότητας και χαμηλού κέντρου βάρους. Η ρέουσα σιλουέτα δημιουργεί την εντύπωση ότι απουσιάζει το παραδοσιακό πορτμπαγκάζ, καθώς η καμπίνα στενεύει έντονα προς τα πίσω. Αυτό έρχεται σε έντονη αντίθεση με το κάτω μέρος του αμαξώματος, το οποίο χαρακτηρίζεται από επίπεδες και σμιλεμένες επιφάνειες, καθώς και από έντονα διαμορφωμένο αεροδυναμικά αποδοτικούς ώμους.

Το πίσω μέρος ενσαρκώνει τη χαρακτηριστική κομψότητα του ES, διαμορφωμένη με γλυπτική ακρίβεια από τους πίσω τροχούς έως το πορτμπαγκάζ, δημιουργώντας μια κομψή αλλά ταυτόχρονα δυναμική παρουσία. Η κωνικού σχήματος καμπίνα ενισχύει την αίσθηση του χαμηλού κέντρου βάρους, προσδίδοντας σπορ και αθλητική εικόνα.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα υιοθετούν τη υπογραφή σε σχήμα «L», καθιστώντας την ταυτότητα του μοντέλου άμεσα αναγνωρίσιμη ως Lexus. Η ενιαία φωτεινή λωρίδα ενσωματώνεται αρμονικά με το φωτιζόμενο λογότυπο LEXUS και περιλαμβάνει τα πίσω φώτα και τα φώτα φρένων, ενώ τα υπόλοιπα έχουν μετακινηθεί στις εξωτερικές άκρες. Η διάταξη αυτή τονίζει το φαρδύ στήσιμο του οχήματος και αναδεικνύει το σμιλεμένο πίσω προφίλ, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση.

Εσωτερικό: λιτό, μινιμαλιστικό, εκλεπτυσμένο

Αξιοποιώντας περαιτέρω την σχεδιαστική φιλοσοφία Clean Tech x Elegance, η Lexus έχει αναβαθμίσει το εσωτερικό του νέου ES, αφαιρώντας περιττές λεπτομέρειες για να δημιουργήσει ένα λιτό, μινιμαλιστικό και εκλεπτυσμένο χώρο. Το πάνω τμήμα της καμπίνας είναι ανοιχτό και ευρύχωρο, ενισχύοντας την ορατότητα, ενώ το κάτω μέρος αγκαλιάζει τους επιβάτες.

Η πολυτελής άνεση εξασφαλίζεται με μια σειρά χαρακτηριστικών που αναβαθμίζουν την εμπειρία των επιβατών. Ανακλινόμενα καθίσματα διατίθενται προαιρετικά για τους πίσω επιβάτες, ενώ το κάθισμα πίσω από τον συνοδηγό μπορεί να διαθέτει υποπόδιο τύπου ottoman προσφέροντας μια αποκλειστική εμπειρία μετακίνησης με σοφέρ. Το κάθισμα του συνοδηγού προσφέρει δυνατότητα αναδίπλωσης προς τα εμπρός, μεγιστοποιώντας τον χώρο για τα πόδια του πίσω επιβάτη και βελτιώνοντας τη συνολική ορατότητα.

Δύο νέα σχεδιαστικά στοιχεία, που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Lexus, κάνουν το ντεμπούτο τους στο νέο ES. Η Επίστρωση Μπαμπού αξιοποιεί προηγμένες τεχνικές εκτύπωσης και τεχνολογία μετάδοσης φωτός, δημιουργώντας ένα εφέ επιφανειακού φωτισμού που συγχρονίζεται με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας. Η Ανάγλυφη Επένδυση Συνθετικού Δέρματος παράγει ένα ακριβές, ανάγλυφο μοτίβο, το οποίο σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, συνθέτει την μινιμαλιστική και σύγχρονη αισθητική του νέου ES. Η προσλαμβάνουσα αίσθηση ποιότητας ενισχύεται ακόμη περισσότερο χάρη στη βέλτιστη τοποθέτηση των ηχείων του ηχοσυστήματος Mark Levinson Surround, που διαμορφώνουν μια τρισδιάστατη ηχητική σκηνή, προσφέροντας ταυτόχρονα εναρμονισμένο συνδυασμό ήχου και φωτός στην καμπίνα.

Το cockpit βασίζεται στην αρχή Tazuna της Lexus, εστιάζοντας στη διατήρηση της προσοχής του οδηγού στον δρόμο. Τα χειριστήρια και οι πηγές πληροφοριών έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα προσβάσιμα και ευδιάκριτα, απαιτώντας ελάχιστες κινήσεις των χεριών και των ματιών.

Το επάνω τμήμα του ταμπλό είναι ανοιχτό, δίνοντας προτεραιότητα στην ορατότητα του οδηγού, ενώ ο πίνακας οργάνων αποτυπώνεται σε μια ασύμμετρη ψηφιακή διάταξη 12,3’’ ιντσών, επιτρέποντας τη χρήση ενός χαμηλότερου καλύμματος οργάνων. Η ποιότητα των υλικών έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη λεπτομερειών που διαθέτουν μαλακή υφή τύπου δέρματος και δυναμικά εφέ φωτισμού.

Άνεση σε ανώτερα επίπεδα

Στόχος της Lexus ήταν να σχεδιάσει μία καμπίνα που θα είναι εξαιρετικά άνετη και χαλαρωτική, αναβαθμίζοντας περαιτέρω τα ήδη υψηλά επίπεδα ησυχίας και οδηγικής ποιότητας του ES. Τα εμπρός καθίσματα έχουν επανασχεδιαστεί για να προσφέρουν στο σώμα του οδηγού μια στάση που ανταποκρίνεται με φυσικό τρόπο στη συμπεριφορά του οχήματος, αλλά και για να αυξάνει την αίσθηση συμμετοχής στα οδηγικά δρώμενα. Η στήριξη που τα καθίσματα προσφέρουν στην περιοχή των ώμων μειώνει την μυϊκή καταπόνηση στις στροφές, ενώ η πλάτη του καθίσματος αγκαλιάζει απαλά το σώμα.

Η μείωση των θορύβων, η οποία αποτέλεσε βασική προτεραιότητα, επιτυγχάνεται χάρη στη βελτιωμένη στεγανοποίηση των θυρών και των κρυστάλλων με υψηλή ηχομονωτική ικανότητα στις εμπρός πόρτες. Παράλληλα, η διαχείριση της διάχυσης του ήχου στην καμπίνα έχει μελετηθεί προσεκτικά, ώστε να προσφέρει μια πιο φυσική και αρμονικά ισορροπημένη ακουστική εμπειρία.

Ντεμπούτο για τους διακόπτες Hidden Tech

Η υψηλή ποιότητα στο εσωτερικό του ES υποστηρίζεται από τους διακόπτες Hidden Tech - μια νέα τεχνολογία της Lexus.

Αυτή η νέα σχεδίαση αντικατοπτρίζει την αρχή της φιλοξενίας Omotenashi της Lexus, μέσα από μια μινιμαλιστική και διακριτική αισθητική που ενσωματώνεται αρμονικά στο εσωτερικό. Όταν ο κινητήρας είναι απενεργοποιημένος, οι διακόπτες δεν είναι ορατοί κάτω από την επένδυση του ταμπλό, ενώ φωτίζονται και αποκαλύπτονται μόλις αυτός τεθεί σε λειτουργία. Παρόλο που διαθέτουν την κομψότητα μιας οθόνης αφής, οι διακόπτες προσφέρουν ικανοποιητική απτική αίσθηση κατά τη χρήση. 

Συστήματα κίνησης: Η πολυτεχνολογική στρατηγική της Lexus

Hybrid Electric ES 300h

Το ES 300h διαθέτει ένα επανασχεδιασμένο Hybrid Electric σύστημα με έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 2,5 L, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 201 PS /148 ΚW* σε προσθιοκίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Αυτό το σύστημα κίνησης θα είναι διαθέσιμο στις αγορές της δυτικής Ευρώπης.

Η υβριδική μπαταρία έχει επίσης αναβαθμιστεί για μεγαλύτερη απόδοση. Το σύστημα χρησιμοποιεί ένα ειδικό πρόγραμμα ελέγχου για να προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό δυναμικής επιτάχυνσης και αποδοτικής κατανάλωσης καυσίμου. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα είναι η αυξημένη ακαμψία της μονάδας ισχύος, η οποία συμβάλλει στην καταστολή των κραδασμών, εξασφαλίζοντας ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον και αίσθηση φινέτσας στην καμπίνα.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα ES 350e και 500e

Θα διατίθενται δύο ηλεκτρικές εκδόσεις: το προσθιοκίνητο ES 350e με απόδοση 224 PS / 165 kW * και το τετρακίνητο ES 500e με 343 PS / 252 kW *. Και τα δύο επωφελούνται από την προηγμένη τεχνογνωσία της Lexus για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της νέας πλατφόρμας Global Architecture-K της Lexus, συμπεριλαμβανομένων των νέων eAxles που ενσωματώνουν τόσο τη μονάδα ελέγχου ισχύος όσο και το σύστημα ηλεκτροκινητήρα-κιβωτίου-διαφορικού. Ο νέος σχεδιασμός τους μειώνει το βάρος, ενώ η συμπαγής διάταξη συμβάλλει στη βελτιστοποίηση των διαθέσιμων χώρων καμπίνας και φόρτωσης. Η μπαταρία υψηλής χωρητικότητας βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Τα δεδομένα για την αυτονομία και τους χρόνους φόρτισης είναι προσωρινά, με εκτιμώμενη αυτονομία στα 530 km (κατά το πρότυπο WLTP) και χρόνο γρήγορης φόρτισης περίπου 30 λεπτών για φόρτιση έως το 80%.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου του ES 350e έχει ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh, υποστηρίζοντας την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h σε 8,2 sec*. Το τετρακίνητο ES 500e ανεβάζει τον πήχη των επιδόσεων, εξοπλισμένο με μπαταρία 75 kWh, ολοκληρώνοντας το σπριντ 0-100 km/h σε 5,7 sec*.

Το ES 500e είναι εξοπλισμένο με το ευφυές ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης DIRECT4 της Lexus, το οποίο επιτρέπει τη συνεχή προσαρμογή της κατανομής της ροπής στους τέσσερις τροχούς, ανάλογα με τις εντολές του οδηγού και τις συνθήκες του δρόμου. Η κατανομή αυτή μπορεί να κυμαίνεται από 100:0 έως 0:100, αξιοποιώντας δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες που παρακολουθούν την επιτάχυνση, την ταχύτητα των τροχών και τη γωνία διεύθυνσης. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται αφενός σταθερότητα στο χειρισμό και αφετέρου η οδηγική εμπειρία γίνεται συναρπαστική.

* Προσωρινά δεδομένα.

Προσωρινές τεχνικές προδιαγραφές του Lexus ES

Σύστημα κίνησης

HEV

BEV

Μοντέλο

ES 300h

ES 350e

ES 500e

Μετάδοση κίνησης

FWD & AWD

FWD

AWD

Κινητήρας

2.5 L εν σειρά 4-κύλινδρος

-

-

Κιβώτιο

eCVT

eAxle

eAxle

Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh)

/

76,96

74,69

Ισχύς συστήματος (PS/kW)

201 / 148

224 / 165

343 / 252

Επιτάχυνση 0-100 km/h (sec)

8,2 (FWD)

8,0 (AWD)

8,2

5,7

Διάσταση ελαστικών

235 / 55 R19

235 /55 R19

235 /45 R21

Χρόνος φόρτισης

150kW. 10-80%)

/

Εξωτερική θερμοκρασία 25°C:

περίπου 30 λεπτά*1

Εξωτερική θερμοκρασία 0°C:

περίπου 40 λεπτά *1

Εξωτερική θερμοκρασία -10°C:

 περίπου 60 λεπτά *1

Συνολικό μήκος (mm)

5.140 (+165)

Συνολικό πλάτος (mm)

1.920 (+55)

Συνολικό ύψος (mm)

1.555 (+110)

1.560 (+115)

Μεταξόνιο (mm)

2.950 (+80)

Βάρος οχήματος (kg)

1.785-1.840

2.105-2.185

2.205-2.285

(    ) έναντι του προηγούμενου μοντέλου

*1  : Κατά προσέγγιση χρόνος από την ενεργοποίηση της λυχνίας προειδοποίησης φόρτισης της μπαταρίας κίνησης έως περίπου το 80% του επιπέδου φόρτισης (SOC). Ο πραγματικός χρόνος φόρτισης επηρεάζεται από παράγοντες όπως η θερμοκρασία του περιβάλλοντος και οι προδιαγραφές του φορτιστή.

Πλαίσιο και οδική συμπεριφορά

Η Lexus επιδιώκει να προσφέρει με συνέπεια σε κάθε της μοντέλο την χαρακτηριστική Οδηγική Υπογραφή της - μια εμπειρία που συνδυάζει άνεση, αυτοπεποίθηση και πλήρη έλεγχο από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος στο νέο ES, αξιοποιήθηκαν οι γνώσεις που αποκομίσθηκαν από το πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής συμπεριφοράς της Lexus, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της ακαμψίας στο εμπρός τμήμα, το πάτωμα και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Οι εκτεταμένες αυτές ενισχύσεις ελαχιστοποιούν τους κραδασμούς και συνεισφέρουν ακρίβεια και διαισθητική αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, ομαλή επιτάχυνση και απόκριση στο φρενάρισμα - πάντα σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού. Την ίδια στιγμή, το όχημα διατηρεί ευέλικτη και άμεση αίσθηση, ασυνήθιστη για το μέγεθός του.

Το νέο ES βασίζεται σε μια ανασχεδιασμένη εκδοχή της πλατφόρμας Lexus Global Architecture-K προκειμένου να φιλοξενήσει τόσο Hybrid Electric όσο και All-Electric (αμιγώς ηλεκτρικά) συστήματα κίνησης. Ξεκινώντας από την πλατφόρμα, η δομή του οχήματος επανεξετάστηκε σχολαστικά, με αποτέλεσμα το συνολικό μήκος να αυξηθεί κατά 165 mm και το μεταξόνιο κατά 80 mm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Τα εμπρός και πίσω μετατρόχια αυξήθηκαν κατά 64 και 82 mm αντίστοιχα. Έτσι, η απόσταση μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων μεγάλωσε κατά 77 mm και φτάνει πλέον τα 1.102 mm, προσφέροντας πιο ευρύχωρη καμπίνα. Παράλληλα, τα ψηλότερα εγκατεστημένα καθίσματα διευκολύνουν την είσοδο και έξοδο από το όχημα.

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από μία διάταξη με γόνατα MacPherson, ενώ για πρώτη φορά σε ένα μοντέλο της σειράς ES χρησιμοποιείται σύστημα πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα με στόχο τη βελτιστοποίηση της μετάδοσης ισχύος στο δρόμο και τον ομαλό έλεγχο του οχήματος.

Εφαρμόστηκαν λεπτομερή μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών συνδέσμων στους βραχίονες της ανάρτησης, που εξασφαλίζουν πιο ομαλή κίνηση και πιο σταθερή αίσθηση στο δρόμο. Το σύστημα διεύθυνσης χρησιμοποιεί κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, υποστηρίζοντας τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, την άμεση απόκριση στις στροφές και την ευκολία ελιγμών στις χαμηλές ταχύτητες.

Ψηφιακό cockpit με νέο σύστημα πολυμέσων LexusConnect

Το νέο ES προσφέρει μία ολοκαίνουργια εμπειρία ψηφιακού cockpit, που ενσωματώνει αρμονικά τον πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, το νέο σύστημα πολυμέσων LexusConnect 14 ιντσών (που κάνει το ντεμπούτο του στην αγορά) και την εφαρμογή LexusLink+.

LexusConnect

Το LexusConnect αναβαθμίζει την εμπειρία οδήγησης σε επίπεδο άνεσης, προσφέροντας σαφείς χάρτες που περιλαμβάνουν σημεία ενδιαφέροντος από την Google και ζωντανές πληροφορίες για αποτελεσματική πλοήγηση, όπως τοποθεσίες καμερών ελέγχου ταχύτητας και ειδοποιήσεις για ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων (LEZ).

Χάρη στην ενσωμάτωση του χάρτη πλοήγησης και των Προηγμένων Συστημάτων Ασφάλειας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί τις οδηγίες πλοήγησης χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Για ακόμη μεγαλύτερη άνεση κατά την οδήγηση, το σύστημα πλοήγησης LexusConnect στις ηλεκτρικές εκδόσεις του ES προσθέτει αυτόματα σταθμούς φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής. Παράλληλα, παρακολουθεί την τρέχουσα κατάσταση φόρτισης του οχήματος και αυτόματα ενημερώνει τις πληροφορίες που παρέχει σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης, εξαλείφοντας τυχόν ανησυχίες σχετικά με την αυτονομία.

Σε όλα τα μοντέλα ES, ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει έναν φωνητικό βοηθό νέας γενιάς για να ενημερώσει τον προορισμό του, να ελέγξει την διαθέσιμη αυτονομία οποιαδήποτε στιγμή και να ρυθμίσει τη θερμοκρασία της καμπίνας επιβατών. Οι τακτικές ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού (over-the-air) διασφαλίζουν ότι οι λειτουργίες πολυμέσων παραμένουν πάντα ενημερωμένες, χωρίς να διακόπτεται η χρήση του αυτοκινήτου.

Νέα φιλοσοφία LexusConnect

Η οθόνη 14 ιντσών του συστήματος πολυμέσων αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε μοντέλο Lexus. Εισάγει μια νέα φιλοσοφία - ως προϊόν συνεργασίας με τους Ευρωπαίους σχεδιαστές της Lexus - που παρέχει στον οδηγό πληροφορίες από διάφορους τομείς με μια ματιά. Ο ευέλικτος σχεδιασμός της δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόζει την οθόνη με συντομεύσεις και widget, προσφέροντάς του τον έλεγχο του περιεχομένου και μειώνοντας τα «κλικ» που απαιτούνται για την πρόσβαση στις πιο σημαντικές πληροφορίες.

Στα All-Electric (Αμιγώς Ηλεκτρικά) μοντέλα / BEV, η οθόνη διαθέτει ειδική ενότητα EV, όπου ο οδηγός μπορεί να βλέπει δεδομένα όπως την αυτονομία του οχήματος και πληροφορίες φόρτισης σε πραγματικό χρόνο, καθώς και να ρυθμίζει την προγραμματισμένη φόρτιση. Επιπλέον, η οθόνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μία νέα λειτουργία προετοιμασίας της μπαταρίας, η οποία την φέρνει στην ιδανική θερμοκρασία πριν από τη φόρτιση, μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης. Η δυνατότητα αυτή είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη σε ψυχρά κλίματα.

Λύσεις φόρτισης με απρόσκοπτη πρόσβαση μέσω της εφαρμογής Lexus Link+

Η Lexus προσφέρει δύο βασικές λύσεις φόρτισης: το Lexus Charging Network για φόρτιση εν κινήσει, και το Lexus HomeCharge για φόρτιση στο σπίτι. Και οι δύο λύσεις είναι ενσωματωμένες στην εφαρμογή Lexus Link+ για να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη και βολική εμπειρία φόρτισης στους ιδιοκτήτες BEV.

Το Lexus Charging Network παρέχει πρόσβαση σε πάνω από 870.000 σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τη διαθεσιμότητα, την ταχύτητα φόρτισης και τις τιμές, καθώς και να ξεκλειδώνουν τα σημεία φόρτισης μέσω της εφαρμογής Lexus Link+ ή μιας κάρτας RFID (προσωρινά μη διαθέσιμο για την Ελλάδα).

Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής, μπορούν να καθορίζονται οι ώρες έναρξης και λήξης της φόρτισης κατά τη χρήση του Lexus HomeCharge, ώστε οι πελάτες να επωφελούνται από τις χαμηλότερες τιμές ενέργειας εκτός ωρών αιχμής.

Προηγμένα συστήματα ασφάλειας

Το νέο ES επωφελείται από την περαιτέρω αναβάθμιση των τεχνολογιών και χαρακτηριστικών του Lexus Safety System +, σηματοδοτώντας ένα ακόμη βήμα προς την επίτευξη του στόχου της Lexus για μηδενικά τροχαία ατυχήματα.

Adaptive Cruise Control (ACC)

Το ACC ενσωματώνει τώρα δεδομένα από το χάρτη πλοήγησης για να υποστηρίξει την επιβράδυνση όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε πινακίδες Stop, κυκλικούς κόμβους και διόδια αυτοκινητοδρόμων. Τα δεδομένα χάρτη βοηθούν επίσης στη βελτιστοποίηση της επιβράδυνσης στις στροφές, προσαρμόζοντας την ταχύτητα σύμφωνα με τις οδικές συνθήκες.

Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης (PCS)

Το Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης (PCS) έχει επεκταθεί για να ανιχνεύει και να ανταποκρίνεται σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών πατινιών.

Driver Monitor System

Αυτό είναι το πρώτο ES που εξοπλίζεται με Σύστημα Παρακολούθησης Οδηγού. Μια κάμερα τοποθετημένη πάνω από το τιμόνι παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση του οδηγού. Εάν ανιχνεύσει απώλεια συγκέντρωσης εξαιτίας κόπωσης ή αδιαθεσίας, ενεργοποιεί οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις. Οι τελευταίες αναβαθμίσεις στην τεχνολογία επιτρέπουν επίσης την αναγνώριση χρήσης τηλεφώνου και δείγματα κόπωσης του οδηγού.

Το Driver Monitor System είναι συνδεδεμένο με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου, ώστε αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το όχημα να μπορεί να ακινητοποιηθεί ομαλά με ενεργοποιημένα τα φώτα αλάρμ.

Driver Emergency Response System

Το Driver Emergency Response System έχει αναβαθμιστεί ώστε να λειτουργεί τόσο σε επαρχιακούς δρόμους όσο και σε αυτοκινητόδρομους. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει σημαντική αλλαγή στη στάση του σώματος του οδηγού, που υποδηλώνει δυσκολία στη συνέχιση της οδήγησης, θα ενεργοποιήσει τα φώτα αλάρμ και θα ακινητοποιήσει σταδιακά το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας του. Στη συνέχεια, θα ξεκλειδώσει αυτόματα τις πόρτες και θα στείλει προειδοποίηση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μέσω του συστήματος eCall.

Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (BSM)

Το εύρος λειτουργίας του BSM περιλαμβάνει πλέον την ανίχνευση ποδηλάτων και μοτοσικλετών που κινούνται παράλληλα με το όχημα, βοηθώντας στην πρόληψη ατυχημάτων όταν το όχημα στρίβει αριστερά ή δεξιά.

Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας (LDA)

Το LDA μπορεί τώρα να ανιχνεύει οδοκατασκευές όπως κολώνες ηλεκτρικού ρεύματος και διαχωριστικά νησίδων, βοηθώντας περαιτέρω στην πρόληψη των ακούσιων αποκλίσεων από την λωρίδα κυκλοφορίας.

Στο πακέτο Lexus Safety System + για το νέο ES προστίθενται επίσης τα Σύστημα Αλλαγής Λωρίδας (LCA) και Σύστημα Προειδοποίησης Σύγκρουσης Εμπρός σε διασταυρούμενη πορεία (FCTA).

Υψηλής ευκρίνειας Προσαρμοζόμενη Υψηλή Δέσμη Φώτων (AHS)

Το νέο σύστημα υψηλής ευκρίνειας Προσαρμοζόμενης Υψηλής Δέσμης Φωτών (AHS) προσφέρει βελτιωμένο έλεγχο του φωτισμού, ο οποίος μπορεί πλέον να ρυθμίζεται τόσο οριζόντια όσο και κατακόρυφα. Αυτό προσφέρει πιο ακριβή σκίαση σε σχέση με το παραδοσιακό AHS, εξασφαλίζοντας καθαρότερο φωτισμό αντικειμένων, όπως οι πινακίδες κυκλοφορίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Lexus: «Παντρεύει» τις επιδόσεις με την πολυτέλεια στο νέο RZ (photos)

Δοκιμάζουμε το premium compact SUV Lexus LBX 1.5 HEV E-Four AWD

Αποστολή στις Βρυξέλλες: Είδαμε από κοντά το νέο Toyota RAV4 - Πότε έρχεται στην Ελλάδα (photos)