Σφίγγει η μέγγενη για τους ιδιοκτήτες των ΙΧ που δηλώνονται σε ακινησία αλλά κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους. Με τις δηλώσεις ακινησίας να αυξάνονται σημαντικά το τελευταίο διάστημα, η ΑΑΔΕ έχει θορυβηθεί, θεωρώντας πως το μέτρο καταστρατηγείται και τα οχήματα παραμένουν στον δρόμο παρανόμως.
Για αυτό, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, από τις 30 Σεπτεμβρίου οι παραχωρησιούχοι των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων θα πρέπει να στέλνουν στην Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.) τουλάχιστον κάθε εβδομάδα ένα ηλεκτρονικό, κρυπτογραφημένο αρχείο που θα περιέχει τους αριθμούς κυκλοφορίας όλων των οχημάτων που πέρασαν από τα διόδια κάθε μέρα.
Το σχέδιο βασίζεται στη διασταύρωση δεδομένων μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων και του φορολογικού μητρώου, και αν κάποιο όχημα που πέρασε από τα διόδια και φωτογραφήθηκε θα έπρεπε να είναι ακινητοποιημένο, η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει στην επιβολή προστίμων.
Αυτά θα έρχονται αυτόματα, με τον κάτοχο του οχήματος να ειδοποιείται για να παραστεί στην ακρόαση, ο οποίος από εκεί κι έπειτα έχει περιθώριο δέκα ημερών να καταθέσεις εξηγήσεις είτε αυτοπροσώπως, είτε μέσω της πλατφόρμας myCAR ή και με email τον προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ή του ΚΕΦΟΔΕ..
Εφόσον ο κάτοχος του οχήματος δεν αντικρούσει τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η ΑΑΔΕ από τα διόδια, επιβάλλονται τα σχετικά πρόστιμα, που κυμαίνονται ως εξής: 10.000 ευρώ για την παράβαση, που προσαυξάνεται και φτάνει τα 30.000 ευρώ αν διαπιστωθεί επαναλαμβανόμενη παράβαση, μαζί με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για τρία χρόνια, ενώ τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας για το όχημα θα πρέπει να καταβληθούν με προσαύξηση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πώς μπαίνει σε ακινησία ένα όχημα λόγω θανάτου του ιδιοκτήτη - Δείτε τη διαδικασία
ΑΑΔΕ: Βάζει στο στόχαστρο συνεργεία αυτοκινήτων που δεν κόβουν απόδειξη