Ταξινομήσεις Απριλίου: Κατάρρευση βενζινοκίνητων και diesel - Ποια δημοφιλής κατηγορία εμφανίζει απώλειες


Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε ανοδικά για δεύτερο σερί μήνα, με τα υβριδικά να προελαύνουν. Ωστόσο ένας δημοφιλής τύπος οχημάτων χάνει συνεχώς έδαφος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 13/5/2025

Η ανακοίνωση των ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων στην ελληνική αγορά για τον Απρίλιο του 2025, επιβεβαίωσε τη θετική τάση που εμφανίστηκε από τον Μάρτιο.

Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), μετά την πτώση των πρώτων δύο μηνών του έτους, οι πωλήσεις νέων επιβατικών σημείωσαν άνοδο κατά 9,0% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024.

Με θετικό πρόσημο κινήθηκαν και οι ταξινομήσεις καινούργιων φορτηγών (ελαφρά και βαρέα), με άνοδο 12,7% σε σχέση με τον περυσινό Απρίλιο, αλλά και των καινούργιων λεωφορείων (+19,8%).

 Απρίλιος 2025Απρίλιος 2024Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά14.65613.4459,00%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)92381912,70%
Καινούργια λεωφορεία978119,80%

Ωστόσο, η άνοδος του τελευταίου διμήνου δεν ήταν σε τέτοιο βαθμό ώστε να αντιστρέψει τη συνολική εικόνα της ελληνικής αγοράς που έχει διαμορφωθεί από την αρχή του 2025. Έτσι, στο διάστημα Ιανουάριος - Απρίλιος 2025, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών εμφανίζουν πτώση κατά 4,5% σε σχέση με το πρώτο 4μηνο του 2024, ενώ στα καινούργια φορτηγά η μείωση είναι ακόμα μεγαλύτερη (-10,5%). Αντίθετα, τα νέα λεωφορεία συνεχίζουν την ξέφρενη πορεία τους στο ίδιο διάστημα, με συγκριτική αύξηση 107,6%!

 Ιανουάριος -  Απρίλιος 2025Ιανουάριος -  Απρίλιος 2024Μεταβολή  2025/2024
Καινούργια επιβατικά47.85150.113-4,50%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)3.3123.701-10,50%
Καινούργια λεωφορεία353170107,60%

Περνώντας στις κατηγορίες των επιβατικών, ουδεμία έκπληξη προκαλεί η κυριαρχία του B-segment, με μερίδιο αγοράς 56,1%, έστω με ελαφρά μείωση 1,8% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024. Αυτή βέβαια θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη αν δεν υπήρχαν τα B-SUV (+0,7%), καθώς τα supermini εμφάνισαν μείωση 2,6% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους, συνεχίζοντας από την αρχή του 2025 τη σταθερή πτώση τους!

Τα μικρομεσαία (C-Segment) αποτελούν τη δεύτερη επιλογή του αγοραστικού κοινού, με μερίδιο 22,1%, ακολουθούμενα από τα αυτοκίνητα πόλης με 13,1%. Συνολικά, τα SUV εξακολουθούν να κυριαρχούν, με αμετάβλητο μερίδιο 58,1%. Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι το Peugeot 2008 είναι το best-seller του πρώτου 4μήνου συνολικά στον κλάδο των επιβατικών και μπορείτε να δείτε για ποιους λόγους πατώντας ΕΔΩ.

SegmentΑπρίλιος 2025Απρίλιος 2024Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος - Απρίλιος 2025Ιανουάριος - Απρίλιος 2024Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
A10,50%6,80%3,87,00%6,40%0,6
A-SUV2,50%4,40%-1,82,50%2,80%-0,3
(A TOTAL)-13,10%-11,10%(+2,0) -9,50%-9,20%(+0,3) 
B21,30%23,90%-2,620,90%25,40%-4,5
B-SUV34,70%34,00%0,735,60%33,00%2,6
(B TOTAL)-56,10%-57,90%(-1,8) -56,40%-58,40%(-1,9) 
C7,20%6,90%0,37,40%7,40%0
C-SUV14,90%15,30%-0,418,00%16,50%1,5
(C TOTAL)-22,10%-22,20%(-0,1) -25,40%-23,90%(+1,5) 
D0,70%1,70%-1,11,10%1,80%-0,8
D-SUV5,20%3,70%1,65,20%4,30%0,9
(D TOTAL)-5,90%-5,40%(+0,5) -6,20%-6,10%(+0,1) 
E0,10%0,10%00,10%0,10%0
E-SUV0,40%0,60%-0,10,40%0,40%0
(E TOTAL)-0,50%-0,60%(-0,1) -0,50%-0,50%(-0,0) 
F-G0,10%0,10%-0,10,10%0,10%0
F-G-SUV0,20%0,30%-0,10,20%0,30%-0,1
(F-G TOTAL)-0,30%-0,40%(-0,2) -0,40%-0,40%(-0,1) 
SPORTS0,20%0,20%00,10%0,20%0
MPV0,00%0,00%00,00%0,00%0
MPV-M/COMBI1,80%2,10%-0,21,40%1,30%0
(SUV TOTAL)-58,10%-58,10%(-0,1)-61,90%-57,30%(+4,7)
 100,00%100,00%0100,00%100,00%0

Τέλος, όσον αφορά τον τύπο καυσίμου, η κατάσταση πλέον δείχνει να έχει παγιωθεί. Σχεδόν ένας στους δύο επιλέγει υβριδικό όχημα (HEV), όπως δείχνει το μερίδιο 47,9%, αυξημένο κατά 14,3% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024. Η κατάρρευση των αμιγώς βενζινοκίνητων συνεχίζεται (πτώση 9,9%) παρά το υψηλό ποσοστό τους (35,2%), όπως και των diesel, που έχασαν 5,7% έχοντας μερίδιο 3,7%. Έτσι, υποχώρησαν στην 4η θέση, πίσω από τα PHEV (5,6%) και τα αμιγώς ηλεκτρικά (5,6%), έστω και αν τα EV έχασαν 0,2% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2024.

Θετικά κινούνται τα οχήματα υγραερίου, που πλέον «πιέζουν» τα diesel (μερίδιο αγοράς 3,3%), ενώ η αγορά γυρίζει την πλάτη της στο φυσικό αέριο (0,0%).

 Απρίλιος 2025Απρίλιος 2024Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος – Απρίλιος 2025Ιανουάριος – Απρίλιος 2024Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘25
Βενζίνη35,20%45,10%-9,934,40%41,70%-7,328,70%
Πετρέλαιο3,70%9,30%-5,73,70%10,30%-6,69,50%
Υβριδικά (HEV)47,90%33,60%14,348,50%36,30%12,135,50%
Plug in Υβριδικά (PHEV)5,60%5,80%-0,26,00%5,60%0,47,60%
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)4,30%4,50%-0,25,50%4,40%1,215,20%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)0,00%0,00%00,00%0,10%-0,13,40%
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)3,30%1,60%1,71,90%1,70%0,3

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Dacia Sandero: Ξανά στην κορυφή της Ευρώπης - Ποιο μοντέλο το «κυνηγά» για την πρωτιά

Ταξινομήσεις Μαρτίου 2025: Top 20 μοτοσυκλετών

Νέος Κ.Ο.Κ.: Πότε θα ψηφιστεί, ποιες παραβάσεις θα τιμωρούνται με πρόστιμο 1.500€