To Compass αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες στη γκάμα της Jeep και αυτό επιβεβαιώνεται και από τις πωλήσεις του, οι οποίες έχουν ξεπεράσει από το 2006 έως σήμερα τα 2,5 εκατομμύρια μονάδες. Το νέο Compass φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία C-segment των μοντέλων ελεύθερου χρόνου, χάρη στις πολύπλευρες δυνατότητές του στην άσφαλτο και εκτός δρόμου, το αυθεντικό ντιζάιν σε συνδυασμό με τη μεγάλη ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών και του πορτ μπαγκάζ, τις καινοτόμες τεχνολογίες και τις πολλαπλές επιλογές μεταξύ των κινητήριων συστημάτων.
Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νεοφερμένου μέλους της οικογένειας Jeep έγιναν στις 6 Μαΐου, όμως το Car and Driver είχε την ευκαιρία να πάρει από κοντά μια πρώτη γεύση του δυναμικού SUV στο πλαίσιο της στατικής δημοσιογραφικής παρουσίασης. Όσο για την καθυστερημένη ενημέρωση, ας όψεται το εμπάργκο από την πλευρά της Jeep, το οποίο αφορούσε όλα τα κράτη και όχι μόνο την Ελλάδα. Μια απευθείας επαφή με ένα νέο μοντέλο είναι πάντως σε κάθε περίπτωση χρήσιμη, ακόμη και αν δεν συνοδεύεται από test drive, καθώς βλέπεις και μαθαίνεις πράγματα, που δεν μπορεί να σου μεταδώσουν τα Δελτία Τύπου και τα Press Kit των εταιρειών.
Η Jeep δεν αρκέστηκε σε μια μετεξέλιξη του Compass, αλλά δημιούργησε ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, με το οποίο σηματοδοτεί ταυτόχρονα και μια επιστροφή στις ρίζες, τουλάχιστον όσον αφορά στον σχεδιασμό του αμαξώματος και τον πολυσύνθετο και περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το νέο Jeep Compass υπερέχει κατά περίπου 15 cm σε μήκος από το προηγούμενο και η διαφορά παίζει όντως μεγάλο ρόλο, όπως διαπιστώσαμε παίρνοντας θέση μέσα στο SUV, όπου η ευρυχωρία είναι κορυφαία, ανεξαρτήτως πού θα επιλέξεις να καθίσεις. Ανάλογη βελτίωση καταγράφεται και στον χώρο αποσκευών με μίνιμουμ όγκο 550 L (+45 L), μεγάλη πίσω πόρτα και πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα, ενώ μέσα στον θάλαμο επιβατών υπάρχει πληθώρα μικρών αποθηκευτικών χώρων συνολικής χωρητικότητας 34 L.
Η κεντρική οθόνη αφής των 16 ιντσών για το infotainment system σηματοδοτεί τη νέα φιλοσοφία της Jeep να προσφέρει προϊόντα προηγμένης τεχνολογίας, διατηρώντας αυτούσιο το DNA όσον αφορά στις δυνατότητές τους στο δρόμο. Μάλιστα η συγκεκριμένη οθόνη συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό δίδυμο high tech με δυνατότητες ασύρματης επικαιροποίησης Over The Air.
Οι γραμμές του αμαξώματος, που βασίζεται στο πάτωμα STLA του μητρικού ομίλου Stellantis, έχουν γίνει σαφώς πιο ‘’κοφτερές’’ σε σχέση με το απερχόμενο Compass όπου επικρατούν οι καμπύλες. Το διάδοχο μοντέλο ανταποκρίνεται περισσότερο από το προηγούμενο στην εικόνα που έχουμε για τη Jeep και σε αυτό συμβάλλουν καθοριστικά το τετραγωνισμένο σχήμα του, αλλά και η μάσκα με τους προβολείς τεχνολογίας LED και τις επτά χαρακτηριστικές κάθετες γρίλιες.
Ανάλογης λογικής είναι οι τροχοί με τις μεγάλες ζάντες και με τους τετραγωνισμένους θόλους, ενώ πίσω δίνουν τον τόνο τα φώτα με τη γνωστή φωτεινή υπογραφή σε σχήμα Χ. Προσωπικά μας άρεσε η ιδέα της Jeep να μη βάψει τα προστατευτικά πλαστικά στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, τόσο από αισθητικής άποψης, όσο και για πρακτικούς λόγους, αφού δεν φαίνονται εύκολα οι γρατσουνιές και τα σημάδια, που αφήνουν πολλές φορές οι εκτός δρόμου περιπέτειες.
Εύστοχη κρίνεται και η απόφαση της Jeep να προσφέρει το νέο Compass σε διάφορες εξηλεκτρισμένες εκδοχές, ώστε να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού στην κατηγορία των οικογενειακών SUV. Tη βάση εκκίνησης αποτελεί η ήπια υβριδική έκδοση e-Hybrid με τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και ισχύ 145 PS, η οποία μπορεί να καλύψει -υπό προϋποθέσεις- ελάχιστα χιλιόμετρα εντός πόλης και σε επιτόπιους ελιγμούς ως αμιγώς ηλεκτρική. Προβλέπεται επίσης και μια εξωτερικά επαναφορτιζόμενη e-Hybrid plug-in υβριδική έκδοση με συνδυαστική ισχύ 195 PS και άγνωστη προς το παρόν ηλεκτρική αυτονομία, ενώ θα διατίθενται και τρεις αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του νέου Compass με αποδόσεις από 213 έως 375 PS.
Η πρώτη είναι εμπροσθοκίνητη και εφοδιάζεται -μεταξύ άλλων- με ενεργές κουρτίνες για ιδανική ψύξη της μπαταρίας και για αυξημένη αυτονομία, η οποία αγγίζει τα 650 km. Το κορυφαίο ηλεκτρικό Jeep Compass 4xe είναι τετρακίνητο, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα (δηλαδή σύνολο δύο) και εντυπωσιάζει με μια απόδοση της τάξης των 375 PS. Οι άνθρωποι της Jeep είναι ιδιαίτερα υπερήφανοι για τις ικανότητες πρόσφυσης του τετρακίνητου Jeep Compass νέας γενιάς ακόμη και σε σημεία καλυμμένα με πάγο, αφού η μεταφερόμενη ροπή στρέψης στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 3.100 Nm χάρη στον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων 14:1.
Το νέο Jeep Compass 4xe διαφοροποιείται και αισθητικά από τις προσθιοκίνητες εκδόσεις, διαθέτοντας μεταξύ άλλων ειδικούς προφυλακτήρες. Οι εκτός δρόμου ικανότητές του αποτυπώνονται στις εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, που φτάνουν αντίστοιχα τις 27, 16 και 31 μοίρες, ενώ διασχίζει υδάτινες επιφάνειες με βάθος έως 47 cm. Πολύτιμη βοήθεια προσφέρει επίσης το γνωστό σύστημα 4Χ4 Select Terrain για ιδανική πρόσφυση ανάλογα με τη διαμόρφωση του εδάφους και τα επίπεδα ολισθηρότητας του οδοστρώματος.
Το ενδιαφέρον, από κάθε άποψη, Jeep Compass νέας γενιάς αναμένεται στη χώρα μας περί τα τέλη της χρονιάς, όμως έχουν ανοίξει ήδη τα βιβλία παραγγελιών για την ειδική έκδοση λανσαρίσματος First Edition με κύρια χαρακτηριστικά τις ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED Matrix, κλπ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έτσι θα μοιάζει το νέο Jeep Grand Cherokee (photos)
Toyota RAV4: Όσα γνωρίζουμε για την 6η γενιά του δημοφιλούς SUV (photos)
Αποκλειστικό: Έρχεται στην Ελλάδα η κινεζική Changan - Κλειδώνει το deal με μεγάλο εισαγωγέα