Η Aston Martin παρουσίασε επίσημα την DBX S, το νέο κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας DBX, με σαφή πρόθεση να ξεπεράσει τα όρια της κατηγορίας των high-performance SUV και να κοιτάξει στα μάτια ανταγωνιστές όπως η Ferrari Purosangue και η Lamborghini Urus. Ένα αυτοκίνητο που δεν κρύβει τις φιλοδοξίες του, ούτε στο παρουσιαστικό του, ούτε, κυρίως, κάτω από το καπό.
«Καρδιά» supercar σε σώμα SUV
Η DBX S «φορά» έναν προηγμένης τεχνολογίας twin-turbo κινητήρα V8 χωρητικότητας 4,0 L, ο οποίος αποδίδει 727 PS και 900 Nm ροπής. Οι βελτιώσεις προέρχονται απευθείας από το υπερόχημα των Βρετανών, τη Valhalla, η οποία παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2024. Η DBX S έχει μεγαλύτερες φτερωτές στα turbo και αναβαθμισμένα εσωτερικά μέρη, με τη μετάδοση να γίνεται μέσω ενός 9-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου με υγρό συμπλέκτη ('wet clutch'), εξαλείφοντας τον παραδοσιακό μετατροπέα ροπής και προσφέροντας εξαιρετικά δυναμικές εκκινήσεις. Το αποτέλεσμα; 0-100 km/h σε μόλις 3,3 sec, με τελική ταχύτητα 310 km/h.
Η Aston Martin δεν περιορίστηκε μόνο στην αύξηση ισχύος. Η DBX S εξοπλίζεται με προηγμένη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αεραναρτήσεις τριών θαλάμων και ηλεκτρονικό σύστημα κατά της κλίσης του αμαξώματος.
Η νέα ρύθμιση της ανάρτησης μειώνει τη μεταφορά βάρους και εξασφαλίζει μέγιστη σταθερότητα ακόμη και στα όρια με την κλίση στις στροφές να μην ξεπερνά τις 1,5 μοίρες. Για την επιβράδυνση του σχεδόν 2,2 τόνων αμαξώματος φροντίζουν τα carbon – ceramic δισκόφρενα των 420 mm μπροστά με εξαπίστονες δαγκάνες και 390 mm πίσω.
Επιθετικό design και λεπτομέρειες με ουσία
Η αισθητική της DBX S υπογραμμίζει τον επιθετικό χαρακτήρα του μοντέλου. Μαύρη γυαλιστερή γρίλια, splitter, πίσω διαχύτης και νέες πλαϊνές ποδιές, όλα σχεδιασμένα όχι μόνο για εμφάνιση αλλά και για τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής.
Στο πίσω μέρος, το βλέμμα μαγνητίζει η νέα τετραπλή εξάτμιση με κάθετη διάταξη. Διατίθενται επίσης προαιρετικές λεπτομέρειες από ανθρακονήματα, ενώ οι σφυρήλατες ζάντες 23 ιντσών μπορούν να αντικατασταθούν από ακόμα ελαφρύτερες ζάντες μαγνησίου, μειώνοντας το αναρτώμενο βάρος κατά 19 kg.
Μίας και αναφερθήκαμε στο βάρος αξίζει να σημειωθεί ότι η DBX S είναι 47 kg ελαφρύτερη σε σχέση με την DBX 707, ενώ το συνολικό της βάρος μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο με την προαιρετική οροφή από ανθρακονήματα, που ζυγίζει 18 kg λιγότερο.
Εσωτερικό: sport πολυτέλεια και τεχνολογική αρτιότητα
Το εσωτερικό της DBX S αποπνέει τη γνώριμη βρετανική φινέτσα. Καθίσματα με επένδυση Alcantara και σχέδιο 'herringbone', επιφάνειες με λεπτομέρειες από ανθρακόνημα ή τιτάνιο, οθόνη 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών με το νέο σύστημα infotainment της Aston Martin.
Το ηχοσύστημα 800 W με 14 ηχεία είναι στάνταρ, ενώ οι λάτρεις του ήχου μπορούν να επιλέξουν το κορυφαίο Bowers & Wilkins 1.600 W με 23 ηχεία και 3D ακουστική απόδοση. Το «S» εμφανίζεται στο ταμπλό, στα μαρσπιέ, ακόμη και στα καθίσματα, ενώ το έμβλημα της Aston Martin είναι εντυπωσιακά χαραγμένο στο δέρμα με τεχνική ανάγλυφης-επιπεδογραφικής αποτύπωσης ακριβείας.
Το γράμμα «S» δεν είναι νέο για την Aston Martin, από τη Vanquish S του 2004 μέχρι και τη V12 Vantage S, πάντα σήμαινε ένα βήμα παραπάνω σε επιδόσεις και αίσθηση. Η DBX S συνεχίζει αυτή την παράδοση, συνδυάζοντας την πολυτέλεια με την ωμή δύναμη, και εισάγει μια νέα εποχή για τα SUV του Gaydon.
Η Aston Martin DBX S είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν το τέταρτο τρίμηνο του 2025. Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά δεδομένων των χαρακτηριστικών και της τοποθέτησης στην αγορά, αναμένεται να κινηθούν σε επίπεδα αντάξια των πιο εκλεκτών super SUV του πλανήτη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Aston Martin Vanquish Volante: Αυτό είναι το ταχύτερο ανοιχτό grand tourer στον κόσμο (photos)
Η νέα Aston Martin Vantage αποχωρίζεται την οροφή της και μαγεύει (photos)
Κάτι «καυτό» ετοιμάζει η Aston Martin - Έρχεται η DB12 AMR των 700 PS (photos)