Πάνε πια περισσότερο από 50 χρόνια από όταν η Porsche παρουσίασε την 917, το πρώτο της αυτοκίνητο που από τις πίστες βρέθηκε στους δρόμους. Ήταν 28 Απριλίου 1975 και αυτό το πρωτότυπο, που μέχρι τότε χρησιμοποιείτο από την εταιρεία για τους αγώνες αντοχής της δεκαετίας του '70, θα πατούσε πια σε δημόσιους δρόμους.
Επρόκειτο για μια προσπάθεια από την ίδια τη μάρκα κι έναν ιδιώτη, τον Ιταλό επιχειρηματία και κληρονόμο της οικογένειας Martini Gregorio Rossi di Montelera, γνωστό κι ως Κόμη Rossi, που είχε μεγάλη αγάπη για τις δημιουργίες της Porsche.
Η 917, και συγκεκριμένα το σασί #30 το οποίο είχε αγωνιστεί κανονικότατα σε διάφορα πρωταθλήματα, βάφτηκε σε χρώμα Martini Silver, της προστέθηκαν καθρέφτες, νέες, πιο «ήσυχες» εξατμίσεις, φλας και αλάρμ, και μία ρεζέρβα, όπως ήταν υποχρεωτικό από τον Κ.Ο.Κ. Ήταν έτοιμη για καθημερινή οδήγηση.
Στο εσωτερικό, το αγωνιστικό που έγινε ‘daily driver’ έφερε δύο καθίσματα επενδυμένα με δέρμα από την Hermes, ενώ η οροφή, οι πόρτες και το ταμπλό είχαν ντυθεί με suede.
Ο επιλογέας ταχυτήτων παρέμεινε ξύλινος, ενώ μέχρι και το κλειδί ήταν ίδιο και απαράλλακτο με εκείνο του αγωνιστικού.
Μισό αιώνα μετά, η Porsche γιόρτασε την κυκλοφορία αυτού του ξεχωριστού οχήματος και προετοίμασε με ένα hint στο τέλος του βίντεο που κυκλοφόρησε ότι ίσως ξανακάνει κάτι αντίστοιχο με το τωρινό της αγωνιστικό, την 963.
Αυτή η υπόθεση ενισχύεται από το γεγονός ότι στη σχετική της ανακοίνωση η εταιρεία αναφέρει το εξής:
«Το σημαντικό είναι ότι, καθώς ο απόγονός της απολαμβάνει σήμερα την επιτυχία στην πίστα, το πνεύμα και η επιθυμία της Porsche που επέτρεψε τη δημιουργία μιας 917 για το δρόμο πριν από τόσο καιρό παραμένει ζωντανή πέντε δεκαετίες μετά - προκαλώντας το ερώτημα: τι θα γινόταν αν;».
Δείτε το σχετικό βίντεο:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η νέα Porsche 911 Turbo δοκιμάζεται στο Nurburgring και ετοιμάζεται για πρεμιέρα (photos)
Porsche 911 GT3: Το ταχύτερο μοντέλο με μηχανικό κιβώτιο στο Nurburgring (photos-video)
«Πονοκέφαλος» για την Porsche: Γιατί θα καθυστερήσει η νέα 718 Boxster