Η αποστολή του Car and Driver στη μακρινή Κίνα συνεχίζεται. Μετά την επίσκεψη σε ένα από τα πιο προηγμένα εργοστάσια αυτοκινήτων στη χώρα, έφτασε η στιγμή να δούμε live την παγκόσμια αποκάλυψη του Omoda 3, του entry-level μοντέλου της εταιρείας.
Η εκδήλωση έγινε στην έδρα της Omoda, στην πόλη Wuhu, παρουσία εκατοντάδων εκπροσώπων του ειδικού Τύπου αλλά και αρκετών influencers από διαφορετικές χώρες του πλανήτη. Ο κατασκευαστής στοχεύει τους νέους αγοραστές και αυτό γίνεται ξεκάθαρο από την επιλογή να «φορτώσει» το Omoda 3 με πολλά τεχνολογικά συστήματα (σ.σ. οι επιβάτες θα μπορούν να παίζουν μέχρι και video games μέσα από την κεντρική οθόνη) αλλά και από την ομάδα των σχεδιαστών η οποία έχει μέσο όρο ηλικίας μόλις 28 έτη.
«Θέλαμε να εκφράσουμε την ταυτότητα της μάρκας με έναν πιο αιχμηρό τρόπο», δήλωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Shawn Xu, CEO της Omoda International.
Ο αρχικός στόχος ήταν το Omoda 3 να βασιστεί στη σχεδιαστική φιλοσοφία των δύο μεγαλύτερων μοντέλων της γκάμας, του 5 και του 7, όμως η εμφάνισή του έπρεπε να γίνει πιο επιθετική και αυτό επετεύχθη μέσα από τις αιχμηρές γωνίες που βρίσκονται σε πολλά σημεία του αμαξώματος.
Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς ότι το αυτοκίνητο μοιάζει με μία… Lamborghini Urus που έχει προσαρμόσει τις διαστάσεις στην κατηγορία των B-SUV.
Όπως εξήγησε ο brand director της Omoda, Roy Xie, η αισθητική του Omoda 3 αντλεί έμπνευση από τον φουτουριστικό κόσμο των ιαπωνικών mecha, των ρομπότ υψηλής τεχνολογίας που πολεμούν στα anime.
Στον μπροστινό μέρος το εντυπωσιακό καπό με τα «νεύρα» κλέβει την παράσταση ενώ συνδυάζεται άψογα με τα λεπτά φώτα ημέρας (DRL). Από κάτω βρίσκονται τα βασικά φωτιστικά σώματα και λίγο πιο χαμηλά, στον προφυλακτήρα, μια μεγάλη εισαγωγή αέρα με κάθετα τοποθετημένες γρίλιες.
Στο προφίλ βρίσκουμε ξανά γωνίες στους θόλους των τροχών ενώ προχωρώντας προς τα πίσω τα φτερά αποκτούν όγκο ενώ οι λαβές στις θύρες δεν εξέχουν από το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα έχουν σχήμα L και ενώνονται με μια μπάρα φωτός η οποία τρέχει κατά μήκος την θύρα του πορτμπαγκάζ.
Σε γενικές γραμμές το Omoda 3 φέρνει έναν φρέσκο σχεδιαστικό αέρα στην κατηγορία των B-SUV με την αιχμηρή προσέγγιση των designers και ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές που θα βρει απέναντί του, τουλάχιστον σε σχεδιαστικό επίπεδο, είναι η Alfa Romeo Junior με την ιδιαίτερη, sport εμφάνιση.
Το εσωτερικό, στο οποίο δυστυχώς δεν είχαμε πρόσβαση και παρουσιάστηκε μια 3D εικόνα στο video wall της εκδήλωσης, ο κατασκευαστής έχει εμπνευστεί από τα cockpit στα διαστημόπλοια (Starship Cockpit). Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής των 15,6 ιντσών ενώ θα μπορεί να αλλάζει θέση κατά μήκος του ταμπλώ ώστε να είναι άμεσα προσβάσιμη και από τον συνοδηγό.
Όσο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Omoda 3 θα πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι τον Οκτώβριο όπου θα γίνουν γνωστά, λίγο πριν το λανσάρισμά του στις μεγάλες αγορές. Θα πρέπει να θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι η σειρά θα βασιστεί σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις ενώ είναι αρκετά πιθανό να δούμε και το Super Hybrid System της εταιρείας. Στην Ελλάδα τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται το 2026.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Auto Shanghai 2025 - Τα ρομπότ της Omoda & Jaecoo δείχνουν το μέλλον (photos)
Omoda & Jaecoo: Τριπλή πρεμιέρα για τα C5, C7 και J5 (photos)
Omoda & Jaecoo: Πασχαλινή παρουσία στο Designer Outlet με προσφορά γνωριμίας