ΑCEA: Η Ευρώπη «ψηφίζει» υβριδικά - Η αργή άνοδος των EV


Τα στοιχεία της ACEA για το πρώτο τρίμηνο του 2025 μαρτυρούν πως υπάρχει πτώση των νέων οχημάτων βενζίνης ή ντίζελ, όμως δεν αυξάνονται όσο θα περίμενε κανείς τα νέα EV.

  • ΦΩΤ: ACEA
  • 25/4/2025

Το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024, με τα στοιχεία του Μαρτίου 2025 να παρουσιάζουν ελαφρά μείωση κατά 0,2% σε ετήσια βάση, καθώς το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον παραμένει ιδιαίτερα δύσκολο και απρόβλεπτο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αυτό μαρτυρούν τα στοιχεία της Ένωσης των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σύμφωνα με τα οποία το μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων διαμορφώθηκε στο 15,2% της αγοράς το πρώτο τρίμηνο του 2025, ποσοστό που απέχει πολύ από τον στόχο που είχε τεθεί. Ταυτόχρονα, τα υβριδικά μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνουν τη δημοτικότητά τους.

Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της ACEA, μέχρι τον Μάρτιο του 2025, τα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αντιστοιχούσαν στο 15,2% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ, όπερ σημαίνει πως κατέγραψαν αύξηση συγκριτικά με το 12% του αντίστοιχου τριμήνου του 2024. Τα υβριδικά οχήματα σημείωσαν ραγδαία αύξηση, καταλαμβάνοντας το 35,5% της αγοράς και παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 38,3%, από 48,3% την ίδια περίοδο του 2024.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 23,9%, φτάνοντας τις 412.997 μονάδες, κι αποτελούν το 15,2% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 63% του συνόλου των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Γερμανία (+38,9%), το Βέλγιο (+29,9%) και η Ολλανδία (+7,9%) παρουσίασαν αυξητική τάση. Αντιθέτως, πτώση 6,6% παρουσίασε η γαλλική αγορά των EV.

Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 20,7%, χάρη στη σημαντική αύξηση σε Γαλλία (+47,5%), Ισπανία (+36,6%), Ιταλία (+15,3%) και Γερμανία (+10,5%). Συνολικά ταξινομήθηκαν 964.108 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2025, αντιπροσωπεύοντας το 35,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις των plug-in hybrid αυξήθηκαν κατά 1,1% το πρώτο τρίμηνο του 2025, με συνολικά 207.048 μονάδες. Αυτό οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση σε αγορές όπως η Γερμανία (+41,8%) και η Ισπανία (+30,7%). Συνολικά τα plug-in αντιπροσωπεύουν το 7,6% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 7,4% το 1ο τρίμηνο του 2024.

Τέλος, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική μείωση κατά 20,6%. Με 779.817 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης έπεσε στο 28,7%, από 35,5% την ίδια περίοδο πέρυσι. Ομοίως, η αγορά ντίζελ μειώθηκε κατά 27,1%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς τους να διαμορφωθεί στο 9,5% το πρώτο τρίμηνο του 2025.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Dacia Sandero: Ξανά στην κορυφή της Ευρώπης - Ποιο μοντέλο το «κυνηγά» για την πρωτιά

BMW: Ποιο μοντέλο προκάλεσε «σοκ» με τις πωλήσεις του - Η τιμή στην Ελλάδα

Ποια κρίση; Με «κομμένα» φρένα η Lamborghini - Ρεκόρ πωλήσεων για το 2024