Μετά από μια σειρά από teasers, κατασκοπευτικές φωτογραφίες και εικασίες των ανεξάρτητων σχεδιαστών, οι οποίοι ήδη από το περασμένο έτος επιχείρησαν να οραματιστούν πώς θα μοιάζει, η Lexus τράβηξε το κάλυμμα από την όγδοη γενιά του ES κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Σαγκάης στην Κίνα.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εστιάσει στον συνδυασμό πολυτέλειας, κομψότητας και προηγμένης τεχνολογίας. Ο σχεδιασμός είναι μινιμαλιστικός και αποτελεί το «όραμα» της Lexus για τα EV επόμενης γενιάς της. Χαρακτηριστικό αυτής της νέας εποχής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα L, όπως και τα αντίστοιχα πίσω φώτα στο ίδιο σχήμα, με την εταιρεία να θέλει να δημιουργήσει μια αναγνωρίσιμη «υπογραφή» για τα νέα της μοντέλα.
Περνώντας στο εσωτερικό, το κόκπιτ ακολουθεί την οδηγοκεντρική φιλοσοφία της Lexus, την οποία ονομάζει Tazuna. Ο οδηγός δέχεται όλες τις πληροφορίες για το όχημά του, όπως και για το ταξίδι που διανύει, μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ στο κέντρο έχει τοποθετηθεί μια οθόνη αφής για τον χειρισμό του συστήματος infotainment. Τα καθίσματα και αρκετές επιφάνειες στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα έχουν «ντυθεί» με συνθετικό δέρμα, με τη Lexus να χρησιμοποιεί επίσης κρυφό φωτισμό που προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των επιβατών.
Αναφορικά με τις επιλογές κινητήρων, το νέο Lexus ES είναι διαθέσιμο τόσο στην αμιγώς ηλεκτρική, όσο και στην υβριδική (HEV) εκδοχή του. Ξεκινώντας από το EV, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα K της Lexus, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δημιουργήσει μια πισωκίνητη και μια τετρακίνητη έκδοση, αμφότερες εκ των οποίων θα καταφτάσουν στην Ευρώπη.
Το πισωκίνητο ES 350e εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 224 PS, με την εταιρεία να αναφέρει ότι η μπαταρία «υψηλής χωρητικότητας» είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα, χαμηλώνοντας έτσι το κέντρο βάρους του οχήματος, χωρίς όμως να διευκρινίζει την ακριβή χωρητικότητα ή τιμές σχετικά με την αυτονομία.
Το ίδιο ισχύει και για την τετρακίνητη έκδοση, όπου δε γνωρίζουμε καμία πληροφορία για την μπαταρία που έχει χρησιμοποιηθεί. Εδώ, οι ηλεκτροκινητήρες έχουν διπλασίαστει και βρίσκουμε έναν σε κάθε άξονα. Το Lexus ES 500e αποδίδει 343 PS και εξοπλίζεται με το σύστημα τετρακίνησης DIRECT4 της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο ρυθμίζει την κατανομή της ροπής ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες ή το στυλ οδήγησης του χρήστη, προσφέροντας μια εξατομικευμένη εμπειρία.
Περνώντας στο υβριδικό μοντέλο, υπάρχει το ES 300h, το οποίο προορίζεται για τη δυτική Ευρώπη, και το ES 350h, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και η Ελλάδα. Αμφότερα εξοπλίζονται με τον τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα χωρητικότητας 2,5 L της αυτοκινητοβιομηχανίας και θα είναι προσφέρονται τόσο στην πισωκίνητη, όσο και στην τετρακίνητη εκδοχή τους, με την ισχύ να αγγίζει τα 201 PS για το πρώτο και τα 247 PS για το δεύτερο μοντέλο.
Οι διαστάσεις δε διαφοροποιούνται ανάμεσα στο ηλεκτρικό και το υβριδικό ES, με το μήκος να ανέρχεται στα 5.140 mm, το πλάτος στα 1.920 mm και το μεταξόνιο στα 2.950 mm. Η μοναδική, μικρή διαφορά παρατηρείται στο ύψος, με το BEV να ανέρχεται στα 1.560 mm και το HEV στα 1.555 mm.
Σύμφωνα με τη Lexus, το νέο ES θα καταφτάσει στις ευρωπαϊκές αγορές την άνοιξη του 2026, όποτε και θα πραγματοποιηθεί το επίσημο εμπορικό του λανσάρισμα.
Ακούστε τον διάδοχο του Lexus LFA να «βρυχάται» στο Nurburgring (video)
Δοκιμάζουμε το premium compact SUV Lexus LBX 1.5 HEV E-Four AWD