Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ανακοίνωσε τις ταξινομήσεις για τον μήνα Μάρτιο στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε μικρή άνοδο της τάξης του 2,1% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024, ανακάμπτοντας ελαφρώς από κατακόρυφη πτώση που παρατηρήθηκε στην κατηγορία τον Φεβρουάριο, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του προηγούμενο έτους.
Οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 8,4%, με τις ταξινομήσεις των νέων λεωφορείων να αυξάνονται κατά 173,7% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024.
Μάρτιος 2025 | Μάρτιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.727 | 12.465 | 2,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 862 | 795 | 8,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 52 | 19 | 173,7% |
Συνολικά, για το πρώτο τρίμηνο του 2025, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάρτιο, η κατηγορία νέων επιβατικών σημείωσε μείωση 9,4%, με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να εμφανίζει αρνητικό πρόσημο για ακόμη μία φορά. Το ίδιο ισχύει και για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), των οποίων το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο -17,1%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων στο αντίστοιχο διάστημα σημείωσαν αύξηση κατά 187,6%.
Ιανουάριος - Μάρτιος 2025 | Ιανουάριος - Μάρτιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 33.203 | 36.668 | -9,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 2.388 | 2.882 | -17,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 256 | 89 | 187,6% |
Στις κατηγορίες των επιβατικών, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές μεταβολές στα segments, ούτε και στις επιμέρους κατηγορίες. Το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς διατήρησε για ακόμη έναν μήνα το B segment συνολικά, με 56,7%, παρουσιάζοντας όμως μείωση 0,8% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024.
Κοιτάζοντας τις αντίστοιχες κατηγορίες στο πρώτο τρίμηνο του έτους, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο του 2025, η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρήθηκε στην B κατηγορία (χωρίς να προσμετρώνται τα SUV), με πτώση 5,3%, ενώ στον αντίποδα, τα B-SUV παρουσίασαν αύξηση 3,3% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024.
Segment | Μάρτιος 2025 | Μάρτιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάρτιος 2025 | Ιανουάριος– Μάρτιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 7,2% | 6,9% | +0,3 | 5,5% | 6,2% | -0,8 |
A-SUV | 2,8% | 2,7% | +0,0 | 2,5% | 2,2% | +0,3 |
(A TOTAL) | (10,0%) | (9,7%) | (+0,3) | (8,0%) | (8,5%) | (-0,5) |
B | 21,0% | 23,2% | -2,2 | 20,7% | 26,0% | -5,3 |
B-SUV | 35,7% | 34,3% | +1,3 | 35,9% | 32,6% | +3,3 |
(B TOTAL) | (56,7%) | (57,5%) | (-0,8) | (56,6%) | (58,6%) | (-2,0) |
C | 6,7% | 5,7% | +0,9 | 7,5% | 7,5% | -0,1 |
C-SUV | 16,7% | 17,8% | -1,1 | 19,4% | 16,9% | +2,4 |
(C TOTAL) | (23,4%) | (23,6%) | (-0,2) | (26,9%) | (24,5%) | (+2,4) |
D | 1,3% | 1,6% | -0,3 | 1,3% | 1,9% | -0,6 |
D-SUV | 6,3% | 5,0% | +1,2 | 5,2% | 4,5% | +0,7 |
(D TOTAL) | (7,6%) | (6,7%) | (+0,9) | (6,4%) | (6,4%) | (+0,1) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,5% | -0,1 | 0,5% | 0,4% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,4%) | (0,6%) | (-0,2) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,2% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,3%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,4% | 1,3% | +0,1 | 1,2% | 1,0% | +0,1 |
(SUV TOTAL) | (62,0%) | (60,7%) | (+1,3) | (63,6%) | (57,0%) | (+6,7) |
Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η «επέλαση» των υβριδικών συνεχίζεται. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας εκτοξεύτηκε κατά 10,1% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 αγγίζοντας σχεδόν το 50% των ταξινομήσεων του μήνα που πέρασε. Αντιθέτως, η βενζίνη και το πετρέλαιο παρουσίασαν πτώση για ακόμη μια φορά, φτάνοντας στο 35,6% και 4,0%, αντίστοιχα.
Μάρτιος 2025 | Μάρτιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Μάρτιος 2025 | Ιανουάριος –Μάρτιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Φεβ. ‘25 | |
Βενζίνη | 35,6% | 41,7% | -6,1 | 34,1% | 40,5% | -6,4 | 29,1% |
Πετρέλαιο | 4,0% | 8,1% | -4,1 | 3,7% | 10,6% | -7,0 | 9,7% |
Υβριδικά (HEV) | 47,5% | 37,4% | +10,1 | 48,7% | 37,3% | +11,4 | 35,2% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 5,3% | 5,5% | -0,3 | 6,1% | 5,5% | +0,6 | 7,4% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 6,1% | 4,4% | +1,7 | 6,1% | 4,3% | +1,8 | 15,2% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 3,4% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,4% | 2,8% | -1,3 | 1,3% | 1,7% | -0,4 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Dacia Sandero: Ξανά στην κορυφή της Ευρώπης - Ποιο μοντέλο το «κυνηγά» για την πρωτιά
BMW: Ποιο μοντέλο προκάλεσε «σοκ» με τις πωλήσεις του - Η τιμή στην Ελλάδα
Ποια κρίση; Με «κομμένα» φρένα η Lamborghini - Ρεκόρ πωλήσεων για το 2024