Ταξινομήσεις Μαρτίου: «Επέλαση» των υβριδικών - Η κατηγορία με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς


Τα υβριδικά οχήματα συνεχίζουν την εδραίωσή τους στην κορυφή, με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να ξεκινά την ανάκαμψη μετά την κατακόρυφη πτώση του Φεβρουαρίου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/4/2025

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ανακοίνωσε τις ταξινομήσεις για τον μήνα Μάρτιο στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε μικρή άνοδο της τάξης του 2,1% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024, ανακάμπτοντας ελαφρώς από κατακόρυφη πτώση που παρατηρήθηκε στην κατηγορία τον Φεβρουάριο, συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του προηγούμενο έτους.

Οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 8,4%, με τις ταξινομήσεις των νέων λεωφορείων να αυξάνονται κατά 173,7% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024.

 

Μάρτιος

 2025

Μάρτιος

 2024

Μεταβολή 2025/2024

Καινούργια επιβατικά

12.727

12.465

2,1%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

862

795

8,4%

Καινούργια λεωφορεία

52

19

173,7%

Συνολικά, για το πρώτο τρίμηνο του 2025, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάρτιο, η κατηγορία νέων επιβατικών σημείωσε μείωση 9,4%, με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να εμφανίζει αρνητικό πρόσημο για ακόμη μία φορά. Το ίδιο ισχύει και για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), των οποίων το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο -17,1%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων στο αντίστοιχο διάστημα σημείωσαν αύξηση κατά 187,6%

 

Ιανουάριος -  Μάρτιος

2025

Ιανουάριος -  Μάρτιος

 2024

Μεταβολή

2025/2024

Καινούργια επιβατικά

33.203

36.668

-9,4%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

2.388

2.882

-17,1%

Καινούργια λεωφορεία

256

89

187,6%

Στις κατηγορίες των επιβατικών, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές μεταβολές στα segments, ούτε και στις επιμέρους κατηγορίες. Το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς διατήρησε για ακόμη έναν μήνα το B segment συνολικά, με 56,7%, παρουσιάζοντας όμως μείωση 0,8% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024.

Κοιτάζοντας τις αντίστοιχες κατηγορίες στο πρώτο τρίμηνο του έτους, δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο του 2025, η μεγαλύτερη μεταβολή παρατηρήθηκε στην B κατηγορία (χωρίς να προσμετρώνται τα SUV), με πτώση 5,3%, ενώ στον αντίποδα, τα B-SUV παρουσίασαν αύξηση 3,3% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024.

Segment

Μάρτιος

 2025

Μάρτιος

 2024

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Μάρτιος

 2025

Ιανουάριος Μάρτιος

 2024

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

7,2%

6,9%

+0,3

5,5%

6,2%

-0,8

A-SUV

2,8%

2,7%

+0,0

2,5%

2,2%

+0,3

(A TOTAL)

(10,0%)

(9,7%)

(+0,3)

(8,0%)

(8,5%)

(-0,5)

B

21,0%

23,2%

-2,2

20,7%

26,0%

-5,3

B-SUV

35,7%

34,3%

+1,3

35,9%

32,6%

+3,3

(B TOTAL)

(56,7%)

(57,5%)

(-0,8)

(56,6%)

(58,6%)

(-2,0)

C

6,7%

5,7%

+0,9

7,5%

7,5%

-0,1

C-SUV

16,7%

17,8%

-1,1

19,4%

16,9%

+2,4

(C TOTAL)

(23,4%)

(23,6%)

(-0,2)

(26,9%)

(24,5%)

(+2,4)

D

1,3%

1,6%

-0,3

1,3%

1,9%

-0,6

D-SUV

6,3%

5,0%

+1,2

5,2%

4,5%

+0,7

(D TOTAL)

(7,6%)

(6,7%)

(+0,9)

(6,4%)

(6,4%)

(+0,1)

E

0,1%

0,1%

-0,1

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,4%

0,5%

-0,1

0,5%

0,4%

+0,1

(E TOTAL)

(0,4%)

(0,6%)

(-0,2)

(0,5%)

(0,5%)

(+0,0)

F-G

0,1%

0,1%

+0,0

0,2%

0,1%

+0,1

F-G-SUV

0,2%

0,2%

-0,0

0,2%

0,3%

-0,1

(F-G TOTAL)

(0,3%)

(0,3%)

(-0,0)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,0)

SPORTS

0,2%

0,3%

-0,1

0,1%

0,2%

-0,1

MPV

0,0%

0,0%

-0,0

0,0%

0,0%

+0,0

MPV-M/COMBI

1,4%

1,3%

+0,1

1,2%

1,0%

+0,1

(SUV TOTAL)

(62,0%)

(60,7%)

(+1,3)

(63,6%)

(57,0%)

(+6,7)

Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η «επέλαση» των υβριδικών συνεχίζεται. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας εκτοξεύτηκε κατά 10,1% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2024 αγγίζοντας σχεδόν το 50% των ταξινομήσεων του μήνα που πέρασε. Αντιθέτως, η βενζίνη και το πετρέλαιο παρουσίασαν πτώση για ακόμη μια φορά, φτάνοντας στο 35,6% και 4,0%, αντίστοιχα.

 

Μάρτιος

 2025

Μάρτιος

 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

ΙανουάριοςΜάρτιος

 2025

ΙανουάριοςΜάρτιος

 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Φεβ. ‘25

Βενζίνη

35,6%

41,7%

-6,1

34,1%

40,5%

-6,4

29,1%

Πετρέλαιο

4,0%

8,1%

-4,1

3,7%

10,6%

-7,0

9,7%

Υβριδικά (HEV)

47,5%

37,4%

+10,1

48,7%

37,3%

+11,4

35,2%

Plug in Υβριδικά (PHEV)

5,3%

5,5%

-0,3

6,1%

5,5%

+0,6

7,4%

Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)

6,1%

4,4%

+1,7

6,1%

4,3%

+1,8

15,2%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,1%

-0,1

0,0%

0,1%

-0,1

3,4%

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,4%

2,8%

-1,3

1,3%

1,7%

-0,4

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Dacia Sandero: Ξανά στην κορυφή της Ευρώπης - Ποιο μοντέλο το «κυνηγά» για την πρωτιά

BMW: Ποιο μοντέλο προκάλεσε «σοκ» με τις πωλήσεις του - Η τιμή στην Ελλάδα

Ποια κρίση; Με «κομμένα» φρένα η Lamborghini - Ρεκόρ πωλήσεων για το 2024