Τα «βρίσκουν» Ευρώπη και Κίνα - Ποιο είναι το πλάνο για τα ηλεκτρικά οχήματα


Ευρωπαϊκή Ένωση και Κίνα κάθονται ξανά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και φέρνουν μία νέα λύση στο ζήτημα της εισαγωγής EV από την ασιατική χώρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/4/2025

Οι δασμοί που έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που έρχονται από την Κίνα έχουν αναγκάσει την χώρα της Ασίας να προχωρήσει σε μία σειρά αλλαγών στη στρατηγική της.

Σε πρώτη φάση, οι Κινέζοι κατασκευαστές ετοιμάζονται να ρίξουν στην αγορά ακόμα περισσότερα υβριδικά μοντέλα, με στόχο να παρακάμψουν τους ισχύοντες δασμούς διατηρώντας (και ει δυνατόν ισχυροποιώντας) την παρουσία τους στην Ευρώπη.

Ωστόσο, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Automotive News, οι δύο πλευρές κάθισαν εκ νέου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για τη θέσπιση κατώτατων τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Στόχος είναι με αυτόν τον τρόπο να αρθούν οι δασμοί και να υπάρξουν κοινά οφέλη.

Ο επίτροπος της Ε.Ε. για ζητήματα εμπορίου, Maros Sefcovic, συναντήθηκε με τον υπουργό εμπορίου του Κίνας, Wang Wentao, για να υπάρξει κοινή λύση στο εν λόγω ζήτημα και να συμφωνηθούν οι νέες τιμές των κινεζικών EV. Οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να αρχίσουν άμεσα, σύμφωνα με όσα διεμύνησε η κινεζική πλευρά.

Αντίστοιχες συμφωνίες έχουν συναφθεί στο παρελθόν ανάμεσα σε Ε.Ε. και Κίνα αλλά για αγαθά του πρωτογενούς τομέα, όχι για προϊόντα με την πολυπλοκότητα που έχει ένα αυτοκίνητο

Μία τέτοια συμφωνία θα έδινε σημαντική ανάσα στους κατασκευαστές και των δύο χωρών, με την ένωση των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) να χαρακτηρίζει τους δασμούς που επιβλήθηκαν «λάθος».

«Ανεξάρτητα από τις τρέχουσες εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο, πρέπει να συζητηθεί το πώς θα μειωθούν τα εμπόδια κι οι διαταραχές στο διεθνές εμπόριο, κι όχι να σηκώνουμε νέα τείχη,» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η VDA.

Η Γερμανία, άλλωστε, βλέπει την Κίνα ως τον δεύτερο μεγαλύτερο εταίρο της στις εξαγωγές, και ο εμπορικός πόλεμος που έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε αυτήν και την Ε.Ε. μόνο κακό κάνει στην ήδη ταραγμένη γερμανική οικονομία.

Σε κάθε περίπτωση, οι πωλήσεις EV που κατασκευάστηκαν στην Κίνα και εξήχθησαν στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 64% των περασμένο Φεβρουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Αυτό σημαίνει ότι είχαν ποσοστό 4,1% στην αγορά, αυξημένο από το 2,5% τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους.

Πηγή: Automotive News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Στα άκρα ο «πόλεμος» Ευρώπης – Κίνας για τους δασμούς

Trump: Τα κάνει... Κούγκι με τους δασμούς - Τι ανακοίνωσε για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Δασμοί Trump: Ο ACEA φοβάται οικονομικό κραχ και προειδοποιεί την Κομισιόν