Το πρώτο μοντέλο είναι το εντυπωσιακό Z9 GT, που αναμένεται στους ευρωπαϊκούς δρόμους μέχρι το τέλος του έτους και έρχεται να κοντράρει καταξιωμένες προτάσεις όπως η Porsche Taycan, όχι μόνο σε επιδόσεις, αλλά και σε διαστάσεις, καθώς είναι 20 cm μεγαλύτερο σε μήκος, διαθέτοντας και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 22,5 cm.
Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο τόσο σαν EV όσο και σαν Plug-In Hybrid. Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση εξοπλίζεται με μπαταρία 100,1 kWh και τρεις ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και από έναν σε κάθε πίσω τροχό οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 952 PS και χαρίζουν επιτάχυνση 0–100 km/h σε 3,4 sec
Παράλληλα, η plug-in υβριδική έκδοση (PHEV) συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο 2λιτρο turbo κινητήρα με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Αν και η ακριβής συνολική ισχύς δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πάνω από 1.000 PS. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως, παρά τη μεγαλύτερη ισχύ, η επιτάχυνση 0–100 km/h είναι ελαφρώς πιο αργή και ανέρχεται στα 3,6 sec.
Παρότι οι επιδόσεις φέρνουν το Z9 GT απέναντι σε καταξιωμένα ευρωπαϊκά σπορ μοντέλα, η τιμή της είναι κάτι διαφορετικό αφού στην Κίνα το μοντέλο πωλείται μεταξύ 334.800 έως 414.800 γιουάν (περίπου 41.400 έως 51.400 €), όταν ο κύριος ανταγωνιστής του, η Porsche Taycan, ξεκινά από 1.008.000 γιουάν (περίπου 123.000 €) και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.500.000 γιουάν (πάνω από 181.000 €), ανάλογα με τον εξοπλισμό
Η Denza ιδρύθηκε το 2011 ως κοινοπραξία μεταξύ της BYD και της Mercedes-Benz. Παρά τη λάμψη των δύο ονομάτων, η μάρκα αντιμετώπισε δυσκολίες στην αποδοχή της από την αγορά, πουλώντας μόλις 23.000 οχήματα σε διάστημα δέκα ετών. Το 2022, η Mercedes-Benz μείωσε το ποσοστό συμμετοχής της στο 10%, πριν αποχωρήσει πλήρως το 2024, παραδίδοντας τον πλήρη έλεγχο στην BYD.
Η ευρωπαϊκή πρεμιέρα της Denza πραγματοποιήθηκε με κάθε επισημότητα στο Μιλάνο, με τον ειδικό σύμβουλο της BYD για την Ευρώπη, Alfredo Altavilla, να δηλώνει πως η μάρκα θα στοχεύσει τόσο τους παραδοσιακούς αγοραστές πολυτελών οχημάτων όσο και το νεανικό κοινό που έχει ιδιαίτερη ευαισθησία στην τεχνολογία.
Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα οι ευρωπαϊκές τιμές, ο Altavilla επιβεβαίωσε πως μετά την Z9 GT, θα ακολουθήσει και το πολυτελές D9 van, επίσης μέχρι το τέλος του 2025. Αμφότερα τα μοντέλα θα κατασκευάζονται στην Κίνα και θα εξάγονται στην Ευρώπη, τουλάχιστον έως την έναρξη παραγωγής στο νέο εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία, τον Οκτώβριο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το τερμάτισαν οι Κινέζοι! Έφτιαξαν SUV που μεταμορφώνεται σε pickup με το πάτημα ενός κουμπιού!
Επίσημο: Με αυτό το SUV μπαίνει η κινεζική Chery στην ελληνική αγορά
Η Geely συγχωνεύει Zeekr με Lynk & Co και στήνει μια νέα «αυτοκρατορία» ηλεκτρικών οχημάτων