Lancia Ypsilon: Πιο ισχυρή η υβριδική, μεγαλύτερη αυτονομία η ηλεκτρική


Η Lancia αναβάθμισε τη νέα Ypsilon, αυξάνοντας κατά 10 PS την ονομαστική ισχύ στην υβριδική έκδοση και προσθέτοντας 22 km αυτονομίας στην ηλεκτρική.

  • ΦΩΤ.: STELLANTIS
  • 8/4/2025

Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της νέας Lancia Ypsilon, αρχικά σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και στη συνέχεια σε ήπια υβριδική, η ιταλική φίρμα αναβαθμίζει το supermini της για να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικό στο B-segment.

Η ηλεκτρική παραλλαγή αποκτά 6% μεγαλύτερη αυτονομία, μπορώντας, πλέον, να διανύσει έως και 425 km με μία φόρτιση. Σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, η αύξηση φτάνει τα 22 km. Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Χάρη στην πιο αποδοτική λειτουργία του συστήματος μετάδοσης κίνησης αλλά και στην μπαταρία.

Η μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου έχει βελτιωμένη χημεία και ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh (έναντι 51 kWh του μοντέλου που παρουσιάστηκε) και σε συνδυασμό με την καλύτερη αποδοτικότητα του κινητήρα (που παρέμεινε στα 156 PS) η μέση κατανάλωση είναι 14,3 kWh/100 km, από 14,3 έως 14,6 kWh/100 km. Επιπλέον, φτάνει στο 80% της ενεργειακής της χωρητικότητας σε 30 λεπτά όταν φορτίζει σε ταχυφορτιστή 100 kW.

Από την άλλη πλευρά, η υβριδική έκδοση αποκτά μεγαλύτερη ισχύ κατά 10 PS… αλλά ονομαστικά. Η Lancia ξεκαθαρίζει ότι η Ypsilon Hybrid δεν έχει καμία αλλαγή στο υβριδικό κινητήριο σύνολο 48V, που αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1,2 L απόδοσης 100 PS και ηλεκτροκινητήρα 29 PS. Τα στοιχεία απόδοσης, κατανάλωσης και λειτουργίας παραμένουν όπως είχαν.

Πού βρέθηκαν οι επιπλέον ίπποι; Από την πρόθεση της φίρμας «να είναι πιο διαφανής σε σχέση με την πραγματική διαθέσιμη ισχύ», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Και εξηγεί: «Το μοντέλο αλλάζει τη δηλωμένη ισχύ από 100 σε 110 PS - το σύνολο της απόδοσης που προσφέρει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτρικός που είναι ενσωματωμένος στο σύστημα 48 volt. Αυτή η επιλογή έγινε εν όψει του προτύπου Euro 7, το οποίο, από τον Νοέμβριο του 2027, θα απαιτεί από όλα τα υβριδικά μοντέλα να δηλώνουν τη συνδυασμένη ισχύ τους και όχι μόνο αυτή του κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Με τον τρόπο αυτό η Lancia αναφέρει ότι οι πληροφορίες που προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές είναι πιο σαφείς και άρα έχουν μεγαλύτερη αξία. Έτσι, η νέα υβριδική Ypsilon έχει συνδυαστική ισχύ 110 PS, η οποία προέρχεται από τους 100 PS του βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα που μπορεί να προσφέρει μέγιστη δυνατή συνεισφορά 29 PS.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ιταλική φίρμα, οι νέες εκδόσεις ξεκινούν να διατίθενται στις αγορές με τις ίδιες τιμές των ως τώρα αντίστοιχων παραλλαγών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Lancia Gamma: Πλησιάζει η επιστροφή της - Όλα όσα γνωρίζουμε (photo)

Η Lancia συμμαχεί με τον θρυλικό Miki Biasion για την εξέλιξη των Ypsilon HF και Rally 4 HF

H Honda γιορτάζει τα 30 χρόνια του CR-V με μια ξεχωριστή έκδοση (photos-video)