Ενώ πριν μερικούς μήνες η κορεατική εταιρεία επιβεβαίωνε την πλήρη στροφή της προς τα ηλεκτρικά υψηλών επιδόσεων, οι χαμηλές πωλήσεις του IONIQ 5 N φαίνεται πως άλλαξαν τα δεδομένα. Η ιστορία ξεκίνησε δυναμικά όταν ο Albert Biermann, πρώην επικεφαλής του τμήματος M της BMW, μετακόμισε στη Hyundai με αποστολή να δημιουργήσει κάτι ξεχωριστό: το τμήμα N.
Το i30 N αποτέλεσε το σημείο καμπής, προσφέροντας μια εναλλακτική με καθαρόαιμα οδηγικά χαρακτηριστικά απέναντι σε καθιερωμένους αντιπάλους όπως το Golf GTI. Λίγο αργότερα, το i20 N ενίσχυσε την παρουσία της Hyundai στην κατηγορία των μικρών σπορ μοντέλων, προσφέροντας αγνή οδηγική ευχαρίστηση. Ωστόσο, οι «σειρήνες» της ηλεκτροκίνησης τράβηξαν την προσοχή της Hyundai N, με το IONIQ 5 N να είναι το πρώτο βήμα σε μια νέα κατεύθυνση. Μόνο που αυτή η κατεύθυνση, όπως φαίνεται, δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Επιστροφή στις... εκρηκτικές ρίζες
Σε πρόσφατες δηλώσεις του στο βρετανικό Τύπο, ο Joonwoo Park, συνιδρυτής της Hyundai N, ξεκαθάρισε ότι η μάρκα δεν εγκαταλείπει τα θερμικά και σπορ μοντέλα. «Δεν είναι αλήθεια ότι γινόμαστε μια ηλεκτρική μάρκα υψηλών επιδόσεων», ανέφερε, προσθέτοντας πως «έχουμε μεγάλη κληρονομιά με τα i20 N και i30 N. Και αυτό δεν τελειώνει εδώ».
Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως η Hyundai N ετοιμάζει υβριδικά συστήματα για τα επόμενα θερμικά της μοντέλα. Ο επικεφαλής δοκιμαστής της μάρκας, Alex Eichler, αποκάλυψε πως «βρισκόμαστε ακόμα στη φάση προ-ανάπτυξης. Οι προσομοιώσεις που κάνουμε είναι εντυπωσιακές ως προς το πώς μεταβάλλονται οι χρόνοι γύρων, αναλόγως με το setup».
Το ερώτημα για το βάρος των υβριδικών μοντέλων παραμένει. Όπως σχολιάστηκε και από υψηλόβαθμα στελέχη της Hyundai, το παράδειγμα της νέας BMW M5 δείχνει τις προκλήσεις που συνοδεύουν την ενσωμάτωση ηλεκτρικής τεχνολογίας σε σπορ κατασκευές. Η «μαγεία» της Hyundai N, όμως, ήταν πάντα το χαμηλό βάρος και η αμεσότητα και αυτό θέλουν να διατηρήσουν.
Νέα εποχή από το 2027 και μετά
Η αναγέννηση των i20 N και i30 N, σύμφωνα με τις δηλώσεις, θα έρθει με εντελώς νέα πλατφόρμα, καθώς η τρέχουσα θεωρείται ξεπερασμένη για τις απαιτήσεις του μέλλοντος. Αυτό σημαίνει πως δεν θα δούμε νέα μοντέλα πριν το 2027 - με χρονικό ορίζοντα την πλήρη υλοποίηση έως το 2030.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Hyundai δεν είπε την τελευταία της λέξη. Και αν οι ηλεκτρικές επιδόσεις δεν ενθουσίασαν το κοινό, τότε τα νέα υβριδικά «τέρατα» με σήμα το N ίσως είναι αυτά που θα φέρουν ξανά το χαμόγελο στους λάτρεις της καθαρής οδήγησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Hyundai: Πιστεύει στο υδρογόνο και φέρνει στην Ευρώπη τη 2η γενιά του Nexo (photos)
Έτσι θα μοιάζει το νέο crossover της Hyundai - Πότε κάνει πρεμιέρα (photos)
Γιατί το Hyundai Kona άλλαξε ονομασία στην Πορτογαλία - Η απίστευτη ιστορία