Η Σιγκαπούρη είναι γνωστή για τις υψηλές φορολογικές επιβαρύνσεις που επιβάλλει στα αυτοκίνητα, επιλέγοντας να επενδύσει σε ένα από τα καλύτερα δίκτυα δημόσιων συγκοινωνιών παγκοσμίως. Ο αριθμός των ιδιωτικών οχημάτων μειώνεται συνεχώς, καθιστώντας την αγορά εξαιρετικά δύσκολη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, η Tesla προσφέρει μια έκδοση του Model Y με μειωμένη ιπποδύναμη, ώστε να ενταχθεί στην κατηγορία Α του φόρου 'Certificate of Entitlement' (COE). Αυτό σημαίνει ότι η τιμή του είναι περίπου 71.000 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη έκδοση που κυκλοφορεί ευρέως κοστίζει 73.500 ευρώ, με σημαντικά υψηλότερη ετήσια φορολογία. Συγκεκριμένα, ο φόρος κυκλοφορίας για την έκδοση των 150 PS είναι 1.075 ευρώ, έναντι 2.395 ευρώ για την πιο ισχυρή εκδοχή.
Το Model Y των 150 PS χρησιμοποιεί μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) με χωρητικότητα 62,5 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 466 km σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Παρά τη μειωμένη ισχύ, οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπείς, με επιτάχυνση από 0-100 km/h σε 9,6 sec, έναντι 5,9 sec της ισχυρότερης έκδοσης.
Η Ευρωπαϊκή αγορά δεν αντιμετωπίζει τις ίδιες προκλήσεις με τη Σιγκαπούρη, επομένως η διάθεση αυτής της έκδοσης είναι μάλλον απίθανη. Ωστόσο, αν η Tesla αποφάσιζε να εισαγάγει μια πιο προσιτή εκδοχή του Model Y, θα μπορούσε να ταρακουνήσει τον ανταγωνισμό, τόσο από τις κινεζικές εταιρείες όσο και από τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές φίρμες.
Η στρατηγική αποδεικνύει την ευελιξία της Tesla, που προσαρμόζει τα μοντέλα της στις ιδιαίτερες απαιτήσεις κάθε αγοράς. Το αν θα δούμε μια παρόμοια κίνηση στην Ευρώπη, παραμένει προς το παρόν άγνωστο, αλλά αν το «φιμωμένο» Model Y πετύχει στη Σιγκαπούρη θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο αναφοράς για το μέλλον.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Bugatti Chiron Super Sport γίνεται «Κόκκινος Δράκος» και ταξιδεύει στη Σιγκαπούρη
Nικητές και χαμένοι από τους δασμούς των ΗΠΑ - Σε ποια κατηγορία μπαίνει η Tesla του Elon Musk
Νέες εκδόσεις στην Ελλάδα για το ανανεωμένο Tesla Model Y (τιμές)