Volvo: Μεγάλο comeback του Samuelsson στη θέση του CEO – Οι λόγοι της απομάκρυνσης του Rowan


Ο Rowan υπήρξε σθεναρός υποστηρικτής των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ κατά τη θητεία του είχε προχωρήσει στην -προώρη για πολλούς- κατάργηση των diesel κινητήρων από τη γκάμα της Volvo.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: VOLVO
  • 31/3/2025

Η θητεία του Jim Rowan ως CEO της Volvo φτάνει στο τέλος της μετά από τρία χρόνια, με τον Σκωτσέζο να αποχωρεί επισήμως από την αυτοκινητοβιομηχανία στις 31 Μαρτίου. Το πόστο του διευθύνοντος συμβούλου θα αναλάβει από την 1η Απριλίου για ακόμη μια φορά ο Hakan Samuelsson, μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στη σύγχρονη ιστορία της Volvo.

Ο 74χρονος Σουηδός επιχειρηματίας τέλεσε ως διευθύνων σύμβουλος της Volvo από το 2012 έως το 2022, πριν παραδώσει τα σκήπτρα στον Rowan, ενώ ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου από το 2010 και είχε τον ρόλο του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της Polestar το 2024.

Η επίσημη ανακοίνωση της Volvo αναφέρει ότι ο Samuelsson θα αναλάβει τα ηνία της αυτοκινητοβιομηχανίας για τα δύο επόμενα χρόνια, περίοδος κατά την οποία θα εξελιχθεί η διαδικασία αναζήτησης του ανθρώπου που θα καθίσει στην καρέκλα του CEO για την επόμενη δεκαετία.

Ο πρώην CEO της Volvo, Jim Rowan
Ο πρώην CEO της Volvo, Jim Rowan

Εξηγώντας την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου να επαναφέρει τον Samuelsson στη θέση του CEO, τερματίζοντας τη θητεία του Rowan, η ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας τονίζει ότι η αλλαγή της διοίκησης «έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή τόσο για τη Volvo Cars, όσο και για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας συνολικά». Συνεχίζει λέγοντας ότι θα είναι καλύτερο για την ίδια «να διοικείται από κάποιον με βαθιά εμπειρία της βιομηχανίας, βαθιά γνώση του Ομίλου και αποδεδειγμένη ικανότητα να διοικεί σε απαιτητικές συνθήκες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση της Volvo να τερματίσει τη συνεργασία της με τον Rowan έρχεται μετά την ολοκλήρωση μιας καθολικά επιτυχημένης χρονιάς για την εταιρεία. Το 2024, η Volvo κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων, κερδών και εσόδων, παρόλο που είδε τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της να παρουσιάζουν πτώση σε περιοχές όπως οι ΗΠΑ.

Ο Rowan ήταν σθεναρός υποστηρικτής του εξηλεκτρισμού και συχνά εκφραζόταν κατά της ΕΕ σχετικά με τη στρατηγική εξηλεκτρισμού και μείωσης των εκπομπών CO2 των νέων οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα, κατέκρινε την κίνηση της ΕΕ να επεκτείνει τη διορία των αυτοκινητοβιομηχανιών να συμμορφωθούν με τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων, όπως και τη «χαλάρωση» του κανονιστικού πλαισίου Euro 7.

Εκτός αυτού, κατά τη διάρκεια της θητείας του Rowan, η Volvo εγκατέλειψε τους κινητήρες ντίζελ νωρίτερα από κάθε άλλο κατασκευαστή στην Ευρώπη, την ώρα που αποτελούσαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της εταιρείας στη Γηραιά Ήπειρο. Ενδέχεται τόσο αυτή του η κίνηση, όσο και η απομάκρυνση των -παραδοσιακών για τη Volvo- station wagon εκδόσεων από την γκάμα, να αποτέλεσαν τα «αγκάθια» στη συνεργασία του Σκωτσέζου με τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Volvo EX60: Νέο teaser για το ηλεκτρικό SUV - Όσα γνωρίζουμε ως τώρα

Volvo EX90: Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική ναυαρχίδα των Σουηδών

Volvo XC60: Ανανέωση ουσίας για το best-seller των Σουηδών (photos)