Πώς έκλεισε το deal της FMS με την BAIC - Αυτά τα SUV θα μπουν στις εκθέσεις (photos)


Όλες οι λεπτομέρειες για τη νέα συνεργασία της FMS με τον κινεζικό κολοσσό. Η προεργασία με τη Foton, η σημασία της after sales υποστήριξης και οι Έλληνες «μνηστήρες» που είχαν βάλει στο... μάτι το brand.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: BAIC
  • 27/3/2025

Η επέλαση των Κινέζων κατασκευαστών στην ελληνική αγορά συνεχίζεται αφού ακόμα ένα brand ετοιμάζεται να τοποθετήσει τα μοντέλα του στις εγχώριες εκθέσεις. Αυτή είναι η BAIC (Beijing Automotive Group Co), μία από τις ιστορικότερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τα στελέχη της οποία έδωσαν τα χέρια με την FMS και πλέον η δεύτερη αναλαμβάνει την εισαγωγή και τη διανομή των αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Μπορεί για πολλούς Έλληνες οδηγούς η BAIC να είναι μια εντελώς άγνωστη μάρκα, ωστόσο, πρόκειται για μία εταιρεία κολοσσό που κατασκευάζει αυτοκίνητα από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Σήμερα έχει ένα από τα τρία μεγαλύτερα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα ενώ τις τελευταίες δεκαετίες έχει συνάψει συνεργασίες με μεγάλες δυνάμεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Hyundai και η Mercedes, με τους Γερμανούς μάλιστα να κατέχουν το 30% των μετοχών της.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Car and Driver, οι βάσεις για να έρθει η συμφωνία με την FMS μπήκαν αμέσως μετά το deal που έκλεισε η ελληνική εταιρεία με την Foton, θυγατρική της BAIC. Έκτοτε έγιναν αρκετές συζητήσεις ώστε η FMS να αναλάβει την εισαγωγή και της σειράς επιβατικών.

Η διαπραγμάτευση δεν ήταν εύκολη όμως ο διευθύνων σύμβουλος της FMS κατάφερε με το πλάνο επέκτασης της μάρκας στην Ελλάδα που παρουσίασε, να πάρει το «ΟΚ» και να πέσουν οι υπογραφές στα συμβόλαια.

Μάλιστα, οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι υπήρχαν και άλλοι «μνηστήρες» από την ελληνική αγορά αυτοκινήτου που έδειξαν ενδιαφέρον για το brand, ωστόσο οι πολύ καλές σχέσεις που είχε ήδη χτίσει η FMS στην περίπτωση της Foton αλλά και οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες after sales που προσφέρει, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην τελική απόφαση της BAIC.

Η γκάμα της κινεζικής εταιρείας είναι γεμάτη και τα οχήματα, εκτός από την ισχυρή παρουσία που έχουν στην κινεζική αγορά, ταξιδεύουν σε αρκετές αγορές του πλανήτη, με το βάρος την τελευταία περίοδο να πέφτει στην Ευρώπη.

Στις ελληνικές εκθέσεις η στόχευση είναι να τοποθετηθούν αποκλειστικά SUV μοντέλα αφού αυτά είναι που τραβάνε περισσότερο το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, στόχος του εισαγωγέα είναι να φέρει τις top εκδόσεις κάθε μοντέλου, με τα κορυφαία τεχνολογικά συστήματα και την υψηλή ποιότητα κατασκευής, προσφέροντάς τα στο αγοραστικό κοινό σε τιμές μεσαίας κατηγορίας. Πάμε να δούμε πώς αναμένεται να διαμορφωθεί η ελληνική γκάμα...

BJ30

Το BJ30 είναι ένα μεγάλο SUV, με μήκος 4.730 mm, που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας με τους άφθονους χώρους. Την ίδια στιγμή τα 21 cm της απόστασης του πατώματος από το έδαφος του δίνουν τη δυνατότητα να κινείται και σε πιο… δύσκολες διαδρομές. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει μια υβριδική (HEV), τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτρoκινητήρες όπου το σύστημα αποδίδει 250 PS και 450 Nm ροπής.

BJ40

Εδώ έχουμε την πιο...  off-road πρόταση της BAIC που είναι διαθέσιμη στην Ασία τόσο σε δίθυρη όσο και σε τετράθυρη έκδοση. Η δύναμη προέρχεται από ένα δίλιτρο μοτέρ που αποδίδει 221 PS και 380 Nm ροπής με την κίνηση να περνάει και στους δύο άξονες μέσω ενός αυτόματο κιβωτίου 8 σχέσεων της ZF. Σχεδιαστικά θυμίζει κάτι από… Jeep Wrangler ενώ στην καμπίνα μπορούν να εντοπιστούν κοινά σημεία με τη Mercedes G-Class. Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί ότι στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει 17άρα ρεζέρβα, ίδιας σχεδίασης με τις ζάντες, η οποία τοποθετείται στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

BJ60

Το… βαρύ πυροβολικό της γκάμας με μήκος που ξεπερνά τα 5,0 m (5.040 mm) και μεταξόνιο στα 2.820 mm. Η «καρδιά» του αποτελείται από έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται με γεννήτρια BSG και 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ συνδυαστικά η δύναμη φτάνει στους 251 PS και τα 400 Nm ροπής. Πρόκειται για μία εντυπωσιακή πρόταση που μπορεί να να κάνει τη διαφορά στην κατηγορία η οποία κατά βάση απαρτίζεται από ακριβές προτάσεις.

X3

Η μικρότερη SUV πρόταση της BAIC με το μήκος να ξεπερνά οριακά τα 4,3 m (4.325 mm). Το μεταξόνιο είναι 2.570 mm ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 390 L. Το μοτέρ έχει χωρητικότητα 1,5 L, αποδίδοντας 150 PS και 210 Nm ροπής ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

X5

Μια ενδιαφέρουσα πρόταση στα μεσαία SUV που με το ιδιαίτερο design κάνει αισθητή την παρουσία της στους δρόμους. Το X5 έχει μήκος 4.620 mm και μεταξόνιο στα 2.735 mm ενώ το βάρος είναι 1.550 kg. Κινείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 L που αποδίδει 176 ίππους και 305 Nm ροπής. Η σχεδίασή του θυμίζει αντίστοιχες premium, ευρωπαϊκές προτάσεις ενώ την ίδια στιγμή χαρακτηρίζεται από το αεροδυναμικό σχέδιο με οπισθέλκουσα μόλις 0,32 Cd.

Χ7

Ένα μεγάλο SUV που το μήκος του φτάνει τα 4.745 mm ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.800 mm. Κάτω από το καπό υπάρχει κινητήρας 1,5 L και η κίνηση περνάει στον μπροστινό άξονα μέσω ενός DCT 7 σχέσεων. Η ισχύς φτάνει τους 176 PS και η ροπή τα 305 Nm ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, ζάντες 19 ιντσών αλλά και πανοραμική ηλιοροφή στο πακέτο του στάνταρ εξοπλισμού. Στο εσωτερικό τα βλέμματα πέφτουν στις 3 ψηφιακές οθόνες (2 στο ταμπλώ και 1 στην κεντρική κονσόλα ) ενώ στο κομμάτι της χρηστικότητας ο κατασκευαστής έχει προβλέψει μέχρι ειδική θήκη στις πόρτες για να τοποθετεί ο οδηγός την ομπρέλα του.

Η άφιξη των πρώτων οχημάτων αναμένεται μετά το τέλος του καλοκαιριού ενώ υπάρχουν πολλές ακόμα λεπτομέρειες της συνεργασίας που δεν έχουν διευθετηθεί, κάτι που θα γίνει το προσεχές διάστημα. Ανάμεσα σε αυτά είναι και οι τιμές με τις οποίες τα αυτοκίνητα θα βγουν στην ελληνική αγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Διαρροή: Πρόωρη πρεμιέρα για το νέο MG4 - Μεγαλύτερο, αλλά ελαφρύτερο (photos)

Επίσημο: Με αυτό το SUV μπαίνει η κινεζική Chery στην ελληνική αγορά

Η Geely συγχωνεύει Zeekr με Lynk & Co και στήνει μια νέα «αυτοκρατορία» ηλεκτρικών οχημάτων