Τον Φεβρουάριο οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Οι περισσότερες μεγάλες αγορές σημείωσαν μικρότερη ή μεγαλύτερη πτώση, προκαλώντας έντονο προβληματισμό στα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πιο συγκεκριμένα, η μείωση σε ετήσια βάση ήταν 3,4%, με τη γερμανική αγορά να σημειώνει τη μεγαλύτερη μείωση όγκου κατά 6,4%, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-6,2%).
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία (BEV) αντιστοιχούσαν στο 15,2% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ, δηλαδή καταγράφηκε αύξηση συγκριτικά με το 11,5% της περιόδου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2024. Τα υβριδικά οχήματα σημείωσαν αλματώδη άνοδο, καταλαμβάνοντας το 35,2% της αγοράς και παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των καταναλωτών της ΕΕ. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 38,8%, από 48,5% κατά την ίδια περίοδο του 2024.
Κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 28,4%, σε 255.489 μονάδες, αποτελώντας πλέον το 15,2% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 64% του συνόλου των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατέγραψαν διψήφια ποσοστά αύξησης, με τη Γερμανία στο 41%, το Βέλγιο στο 38% και την Ολλανδία στο 25%. Αντιθέτως, η Γαλλία σημείωσε ελαφρά μείωση κατά 1,3%.
Τα στοιχεία του Φεβρουαρίου έδειξαν ότι οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 18,7%, χάρη στη σημαντική αύξηση σε Γαλλία (51,4%), Ισπανία (31,5%), Ιταλία (10,4%) και Γερμανία (9,8%). Ταξινομήθηκαν 594.059 μονάδες το πρώτο δίμηνο του 2025, αντιπροσωπεύοντας το 35,2% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.
Οι ταξινομήσεις των plug-in hybrid αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% το πρώτο δίμηνο του 2025, με συνολικά 124.947 μονάδες. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως σε σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (-65,3%) και η Γαλλία (-49,3%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in hybrid αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Συνολικά, λοιπόν, υπάρχει αύξηση 23,7% για τα ηλεκτρικά και 19% για τα υβριδικά αυτοκίνητα, ενώ τα plug-in hybrid παρουσίασαν μικρή μείωση 1,4%.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα παραδοσιακά καύσιμα (βενζίνη και πετρέλαιο), τον Φεβρουάριο οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρουσίασαν σημαντική μείωση 20,5%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις. Η Γαλλία κατέγραψε μείωση 27,5%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-24,9%), την Ιταλία (-19%) και την Ισπανία (-13%). Με 489.838 νέα αυτοκίνητα να έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης έπεσε στο 29,1%, από 35,5% την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ομοίως, η αγορά ντίζελ αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 28%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων οχημάτων να ανέρχεται σε 9,7% τον Φεβρουάριο του 2025. Η μεταβολή του Φεβρουαρίου 2025 σε ετήσια βάση έδειξε μείωση 22,4% για τη βενζίνη και 28,8% για το ντίζελ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Dacia Sandero: Ξανά στην κορυφή της Ευρώπης - Ποιο μοντέλο το «κυνηγά» για την πρωτιά
BMW: Ποιο μοντέλο προκάλεσε «σοκ» με τις πωλήσεις του - Η τιμή στην Ελλάδα
Ποια κρίση; Με «κομμένα» φρένα η Lamborghini - Ρεκόρ πωλήσεων για το 2024