Επίσημο: Το Audi A5 αποκτά για πρώτη φορά PHEV έκδοση και «απογειώνεται» στους 367 PS (τιμές-εκδόσεις)


Η Audi μένει πιστή στην δέσμευσή της να προσθέσει περισσότερα PHEV μοντέλα στη γκάμα της και σε αυτό το πλαίσιο παρουσίασε το νέο A5 e-Hybrid quattro.

  • ΦΩΤ.: AUDI
  • 25/3/2025

Σχεδόν έναν χρόνο μετά την αποκάλυψη του νέου Audi A5, η γερμανική εταιρεία έρχεται να προσθέσει μία νέα έκδοση στη γκάμα της σειράς. Αυτό που την κάνει να διαφέρει από τις υπόλοιπες είναι η δυνατότητα να… μπαίνει στην πρίζα χωρίς να έχει αποχωριστεί το θερμικό μοτέρ που βρίσκεται κάτω από το καπό. Μιλάμε δηλαδή για ένα PHEV σύνολο το οποίο τοποθετείται για πρώτη φορά στο Α5 και είναι διαθέσιμο και στα δύο αμαξώματα (sedan και Avant).

Το Audi A5 e-hybrid quattro προσφέρεται σε δύο επίπεδα ισχύος, με το πρώτο να αποδίδει 220 kW/299 PS και 450 Nm ροπής ενώ το δεύτερο 270 kW/367 PS και 500 Nm. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 2.0 TFSI που αποδίδει 252 PS και από έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που έχει «φωλιάσει» μέσα στο 7τάχυτο S-tronic κιβώτιο και η ισχύς του φτάνει τα 105kW/143 PS.

Στις επιδόσεις η έκδοση των 270 kW/299 PS επιταχύνει στο 0-100 km/h σε 5,1 sec ενώ αυτή των 270 kW/367 χρειάζεται 5,9 sec. Όσο για την τελική ταχύτητα είναι κοινή και φτάνει τα 250 km/h.

Ωστόσο αυτό που κάνει τη διαφορά σε σχέση με την υπόλοιπη σειρά είναι η νέα, υψηλής τάσης μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 20,7 kWh, αριθμός αυξημένος κατά 45% σε σχέση με το προκάτοχο του μοντέλου, το Α6 TFSI e.

Σημαντική αναβάθμιση έγινε και στο σύστημα της αναγγενητικής πέδησης το οποίο παραμετροποείται σε τρία επίπεδα μέσω των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι. Στόχος του υβριδικού συστήματος είναι το αυτοκίνητο να απογειώσει την αποδοτικότητα και να κινηθεί για όσο το δυνατό περισσότερο, χωρίς να μπει σε λειτουργία ο θερμικός κινητήρας.

Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το A5 e-Hybrid μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 km/h ενώ η αυτονομία της μπαταρίας, εφόσον έχει φορτιστεί πλήρως, φτάνει έως 116 km. Όσο για τη φόρτιση, σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει ο κατασκευαστής, ένας πλήρης κύκλος μπορεί να ολοκληρωθεί σε 2,5 ώρες χάρη στον onboard φορτιστή των 11 kW. Επιπρόσθετα στο μοντέλο έχει ενσωματωθεί ένας νέος παλμικός inverter καθιστώντας το A5 πιο αποδοτικό σε σύγκριση με τα προηγούμενα αλλά και τα τρέχοντας PHEV μοντέλα της Audi.

Σχεδιαστικά δεν υπάρχουν συνταρακτικές αλλαγές με την υπόλοιπη σειρά και η σημαντικότερη εντοπίζεται στην θύρα φόρτισης που είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος.

Η παραγωγή του νέου A5 θα γίνει στο εργοστάσιο της Audi στη γερμανική πόλη Neckarsulm, με το βιβλίο των παραγγελιών να ανοίγει στην Ευρώπη την Πέμπτη 27/3. Οι τιμές που ανακοίνωσε ο κατασκευστής για τις μεγάλες αγορές είναι 62.500 ευρώ και 64.150 ευρώ για τη αρχική έκδοση του sedan και του Avant, αντίστοιχα.  Στο αμέσως επόμενο επίπεδο ισχύος το sedan κοστίζει 70.900 ευρώ ενώ το Avant 72.550 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Audi Q2 e-tron: Όλα όσα γνωρίζουμε για το μικρότερο EV των Γερμανών

Ο CEO της Audi αποκαλύπτει: Σκέψεις για επιστροφή του εμβληματικού TT Coupe

Στην Ελλάδα το ισχυρότερο θερμικό μοντέλο της Audi - Δείτε τις τιμές του