Bugatti Bolide: Οι «ακραίες» δοκιμές που περνάει το αυτοκίνητο πριν παραδοθεί στον πελάτη (photos)


Κάθε Bugatti που αναχωρεί από το Molsheim υποβάλλεται σε μια προσεκτικά μελετημένη διαδικασία ποιοτικού ελέγχου και φυσικά η Bolide δεν αποτελεί εξαίρεση.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ / ΦΩΤΟ: BUGATTI
  • 6/4/2025

Πριν παραδοθεί στους ιδιοκτήτες της, κάθε Bolide περνά την απόλυτη δοκιμασία: Έναν εντατικό τελικό έλεγχο και ένα πρόγραμμα δοκιμών εντός πίστας, που εγγυάται ότι το αυτοκίνητο θα παραδοθεί σε άψογη κατάσταση.

Με ισχύ που αγγίζει τους 1.600 PS, ανθρακονημάτινο αμάξωμα και εξοπλισμένη με καινοτομίες από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Bolide μπορεί να μην είναι ένα πολυτελές όχημα αλλά ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό hypercar, παρόλα αυτά, με τη συγκεκριμένη διαδικασία διασφαλίζεται η ίδια ποιότητα και αφοσίωση στην τελειότητα που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της Bugatti. 

Στην «καρδιά» της διαδικασίας του ποιοτικού ελέγχου βρίσκεται μια εξατομικευμένη διαδικασία τελικής δοκιμής, η οποία πραγματοποιείται στην πίστα Circuit de Mirecourt στη Γαλλία. Η διαδρομή των 3.750 km στην περιοχή των Vosges αποτελεί το ιδανικό πεδίο για τον έλεγχο της απόδοσης κάθε Bolide. Αυτή η συνεργασία επιτρέπει στην Bugatti να διεξάγει αυστηρές δοκιμές κοντά στο Molsheim, στο φυσικό της σπίτι.

Ο Philippe Grand, Διευθυντής Ποιότητας της Bugatti δήλωσε: «Η συνεργασία μας με τη Circuit de Mirecourt έχει αποδειχθεί ανεκτίμητη, διασφαλίζοντας ότι κάθε Bolide πληροί τα αυστηρότερα πρότυπα μας. Για ένα αυτοκίνητο τόσο ακραίο, δεν υπήρχε κάποιο υπάρχον σημείο αναφοράς – έτσι δημιουργήσαμε το δικό μας, δεχόμενοι τίποτα λιγότερο από την τελειότητα.»

Η διαδικασία γίνεται από μια ειδική ομάδα 8 ατόμβν: Δύο οδηγούς ποιοτικού ελέγχου, έναν υπεύθυνο ελαστικών, έναν υπεύθυνο ψύξης, δύο μηχανικούς και δύο ηλεκτρολόγους. Αυτή η ομάδα μπορεί να ελέγξει μέχρι και δύο αυτοκίνητα την ημέρα, αξιολογώντας κάθε δυναμικό χαρακτηριστικό τους.

Η διαδικασία δοκιμών της Bugatti χωρίζεται σε δύο στάδια. Στη πρώτη φάση, η οποία αφορά την ακρίβεια και τις βασικές ρυθμίσεις οπού εκεί η ομάδα επικεντρώνεται στη ρύθμιση των θεμελιωδών παραμέτρων του αυτοκινήτου. Οι οδηγοί ελέγχουν την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και εκτελούν προοδευτικές δοκιμές πέδησης, ξεκινώντας από τα 50 km/h και φτάνοντας έως τα 250 km/h, για την ομαλή προσαρμογή του συστήματος φρένων. Παράλληλα, πραγματοποιούνται πλευρικοί ελιγμοί για την ανίχνευση τυχόν μηχανικών ανωμαλιών. Η δεύτερη φάση φτάνει το αυτοκίνητο στα όρια του. Η ομάδα πραγματοποιεί εντατικούς γύρους με σταδιακή αύξηση θερμοκρασίας σε ελαστικά, φρένα και κιβώτιο ταχυτήτων.

Ελέγχεται η λειτουργία των συστημάτων ευστάθειας και των φρένων, ενώ δοκιμάζεται η λειτουργία του Launch Control σε προσομοίωση αγωνιστικών συνθηκών. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, τηρούνται αυστηρά πρωτόκολλα ψύξης: οι θερμοκρασίες των φρένων πρέπει να πέφτουν κάτω από τους 300 βαθμούς Κελσίου και του κινητήρα κάτω από τους 90 βαθμούς Κελσίου πριν συνεχιστούν οι δοκιμές. Το Bolide υποβάλλεται σε δοκιμές επιδόσεων υπό ακραίες συνθήκες, με δυνάμεις πέδησης που φτάνουν έως -2.5G και θερμοκρασίες φρένων που αγγίζουν τους 1.000 βαθμούς Κελσίου. Αυτές οι δοκιμές διασφαλίζουν ότι κάθε όχημα μπορεί να προσφέρει την εκπληκτική του απόδοση με απόλυτη ασφάλεια.

Οι δοκιμές συνδυάζουν προηγμένη τηλεμετρία από τον κόσμο των αγώνων με εξειδικευμένη ανθρώπινη αξιολόγηση. Ειδικό λογισμικό αναλύει σε πραγματικό χρόνο κάθε παραμικρή απόκλιση, ενώ οι οδηγοί, εκπαιδευμένοι στα αυστηρά πρότυπα της Bugatti, προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για την απόδοση και την οδηγική αίσθηση του αυτοκινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Bugatti θέλει να σπάσει το φράγμα των 500 km/h - Με ποιο μοντέλο θα το επιχειρήσει

Bugatti Tourbillon: Πώς θα έμοιαζε αν οι σχεδιαστές έπαιρναν άλλο... μονοπάτι (video)

Τέλος εποχής στην Bugatti - Ο θρυλικός οδηγός δοκιμών Pierre-Henri Raphanel παραδίδει τα «σκήπτρα» του