Mazda CX-5: Όλες οι λεπτομέρειες για τον νέο θερμικό κινητήρα της επόμενης γενιάς


Σε μια αγορά που αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται στον ηλεκτρισμό, η Mazda εξελίσσει έναν ολοκαίνουργιο, θερμικό κινητήρα, που θα τοποθετηθεί κάτω από το νέο CX-5.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: MAZDA
  • 19/3/2025

Η Mazda έκανε γνωστές τις προθέσεις της για το μέλλον και παρουσίασε τα πρώτα πλάνα σχετικά με το πώς θα διαμορφωθεί η γκάμα της τα επόμενα χρόνια. Για ακόμη μια φορά, οι Ιάπωνες έκαναν ξεκάθαρη την επιθυμία τους να διατηρήσουν τα θερμικά προϊόντα στους καταλόγους τους και μετά το 2030, ανακοινώνοντας τον ερχομό ενός ολοκαίνουργιου κινητήρα, ονόματι Skyactiv-Z.

Η νέα κινητήρια μονάδα θα κάνει πρεμιέρα το 2027 μαζί με την επόμενη γενιά του CX-5. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα χωρητικότητας 2,5 L που θα συνοδεύεται από ένα υβριδικό σύστημα που θα εξελίχθεί από την Mazda και, σύμφωνα με την ίδια, θα συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς ρύπων Euro 7 στην Ευρώπη.

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που έκανε γνωστά η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ότι ο Skyactiv-Z θα παρέχει «ακόμη υψηλότερη θερμική αποδοτικότητα και εξαιρετικά μεγαλύτερη αυτονομία» σε σχέση με τους ήδη υπάρχοντες Skyactiv-G και Skyactiv-X. Εκτός αυτού, η Mazda αναφέρει ότι ο εν λόγω κινητήρας θα συμβάλει σημαντικά στην περαιτέρω εξέλιξη και αναβάθμιση των εξακύλινδρων μονάδων που βρίσκει κανείς στα μεγαλύτερα προϊόντα της εταιρείας.

Η Mazda τονίζει επίσης ότι ο Skyactiv-Z θα φέρει λογισμικά νέας τεχνολογίας και λιγότερες ECU, γεγονός που θα βοηθήσει στην απλούστευση της διαδικασίας εξέλιξης και παραγωγής, με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους.

Ταυτόχρονα, ο Ιάπωνας κατασκευαστής ανακοίνωσε τη μείωση των επενδύσεων στον τομέα του ηλεκτρισμού από τα 2 τρις yen στα 1,5 τρις yen (από 12,2 δις ευρώ σε περίπου 9,2 δις ευρώ). Σχετικά με την απλούστευση της στρατηγικής εξηλεκτρισμού, ο CEO της Mazda, Masahiro Moro, δήλωσε:

«Παρόλο που απαιτείται ένας μεγάλος όγκος επενδύσεων για τις μπαταρίες, η ζήτηση είναι εξαιρετικά αβέβαιη. Θα εφαρμόσουμε προσεκτικές και αποδοτικές επενδύσεις, παρακολουθώντας ταυτόχρονα την εξέλιξη των τεχνικών καινοτομιών».

Ο Moro παραδέχτηκε επίσης ότι η Mazda είναι ένας «μικρός παίκτης» και το νέο της πλάνο έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να «ελαχιστοποιήσει τα επιχειρηματικά ρίσκα και να βελτιώσει την αποδοτικότητα της επιχείρισης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Mazda: Η επετειακή έκδοση του MX-5 απλά «τα σπάει» (photos)

Eπίσημο: Πρεμιέρα για το Mazda6e με 258 PS και 552 km αυτονομίας (photos)

Mazda 2 Hybrid - Δοκιμάζουμε το ιαπωνικό υβριδικό supermini