Ταξινομήσεις Φεβρουαρίου: «Βουτιά» στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου - Καλπάζουν τα υβριδικά


Τα υβριδικά οχήματα εδραιώνονται στην κορυφή και τα SUV είναι ο ξεκάθαρος νικητής για τον Φεβρουάριο του 2025.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/3/2025

Τις ταξινομήσεις για το μήνα Φεβρουάριο στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε κατακόρυφη πτώση της τάξης του 14,3% τον Φεβρουάριο του 2025, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024. Κι οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, παρουσίασαν μείωση της τάξης του 17,2%, ενώ οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ήταν αυξημένες κατά 208,7%.

 

Φεβρουάριος 2025

Φεβρουάριος 2024

Μεταβολή 2025/2024

Καινούργια επιβατικά

9.818

11.451

-14,3%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

755

912

-17,2%

Καινούργια λεωφορεία

71

23

208,7%

 Συνολικά, για το πρώτο δίμηνο του 2025, δηλαδή τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε μείωση κατά 15,4%, με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να εμφανίζει αρνητικό πρόσημο. Το ίδιο ισχύει και για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), των οποίων το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο -26,9%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων στο αντίστοιχο διάστημα σημείωσαν αύξηση κατά 191,4%

 

Ιανουάριος – Φεβρουάριος

2025

Ιανουάριος -  Φεβρουάριος 2024

Μεταβολή

2025/2024

Καινούργια επιβατικά

20.477

24.203

-15,4%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.526

2.087

-26,9%

Καινούργια λεωφορεία

204

70

191,4%

 Στις κατηγορίες των επιβατικών, το C-segment παρουσίασε τη μεγαλύτερη μεταβολή συνολικά, αφού το μερίδιο αυξήθηκε κατά 5,1%, με την επιμέρους κατηγορία των C-SUV να αυξάνεται κατά 5,9% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024. Και η γενική κατηγορία των SUV εμφανίστηκε εξαιρετικά τονωμένη, καταγράφοντας 10,0% περισσότερα ταξινομημένα οχήματα τον Φεβρουάριο του 2025, σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.

Segment

Φεβρουάριος 2025

Φεβρουάριος 2024

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2025

Ιανουάριος- Φεβρουάριος 2024

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

4,7%

6,3%

-1,7

4,3%

5,9%

-1,5

A-SUV

2,4%

1,4%

0,9

2,4%

2,0%

0,4

(A TOTAL)

(7,0%)

(7,8%)

(-0,8)

(6,7%)

(7,9%)

(-1,2)

B

20,0%

26,0%

-5,9

20,4%

27,4%

-7,0

B-SUV

36,5%

33,6%

2,9

36,0%

31,7%

4,3

(B TOTAL)

(56,5%)

(59,6%)

(-3,0)

(56,5%)

(59,1%)

(-2,6)

C

7,3%

8,2%

-0,8

8,0%

8,5%

-0,5

C-SUV

21,1%

15,2%

5,9

21,1%

16,5%

4,6

(C TOTAL)

(28,4%)

(23,4%)

(5,1)

(29,1%)

(25,0%)

(4,1)

D

1,1%

2,6%

-1,5

1,2%

2,0%

-0,8

D-SUV

4,7%

4,6%

0,2

4,5%

4,2%

0,3

(D TOTAL)

(5,9%)

(7,1%)

(-1,3)

(5,7%)

(6,2%)

(-0,5)

E

0,1%

0,1%

-0,1

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,5%

0,3%

0,2

0,5%

0,3%

0,2

(E TOTAL)

(0,5%)

(0,4%)

( 0,1)

(0,6%)

(0,4%)

( 0,2)

F-G

0,1%

0,1%

0,1

0,2%

0,1%

0,1

F-G-SUV

0,3%

0,4%

-0,1

0,2%

0,3%

-0,1

(F-G TOTAL)

(0,4%)

(0,5%)

(-0,0)

(0,4%)

(0,4%)

(0,0)

SPORTS

0,1%

0,1%

-0,1

0,1%

0,1%

-0,0

MPV

0,0%

0,0%

0,0

0,0%

0,0%

0,0

MPV-M/COMBI

1,1%

1,1%

0,0

1,0%

0,9%

0,1

(SUV TOTAL)

(65,4%)

(55,5%)

(10,0)

(64,7%)

(55,0%)

(9,6)

Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η «επέλαση» των επαναφορτιζόμενων οχημάτων συνεχίζεται, με τις τρεις κατηγορίες (υβριδικά, PHEV και BEV) nα παρουσιάζουν αύξηση. Πιο συγκεκριμένα, τα υβριδικά εκτοξεύτηκαν κατά 12,1% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024 αγγίζοντας περισσότερο από το 50% των ταξινομήσεων του μήνα που πέρασε, ενώ τα PHEV και τα BEV είδαν αύξηση της τάξης του 1,6% και 2,2%, αντίστοιχα. Αντιθέτως, η βενζίνη και το πετρέλαιο παρουσίασαν πτώση για ακόμη μια φορά, φτάνοντας στο 31,7% και 2,4%, αντίστοιχα.

 

Φεβρουάριος 2025

Φεβρουάριος 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2025

Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν. ‘25

Βενζίνη

31,7%

39,1%

-7,3

33,1%

39,9%

-6,7

29,4%

Πετρέλαιο

2,4%

11,2%

-8,7

3,4%

11,9%

-8,5

10,0%

Υβριδικά (HEV)

50,9%

38,8%

12,1

49,4%

37,3%

12,1

34,9%

Plug in Υβριδικά (PHEV)

6,2%

4,6%

1,6

6,7%

5,5%

1,2

7,4%

Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)

7,3%

5,1%

2,2

6,1%

4,3%

1,8

15,0%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,1%

-0,1

0,0%

0,1%

-0,1

3,3%

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,4%

1,2%

0,2

1,3%

1,1%

0,1

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ford Ranger: Κορυφαίο σε πωλήσεις pick-up στην Ευρώπη για 10η χρονιά (video)

Stellantis: Ποια μάρκα του ομίλου ήταν πρώτη σε πωλήσεις το 2024

Toyota: Κορυφαία σε πωλήσεις παγκοσμίως για 5η συνεχόμενη χρονιά