Τις ταξινομήσεις για το μήνα Φεβρουάριο στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και μετά την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε κατακόρυφη πτώση της τάξης του 14,3% τον Φεβρουάριο του 2025, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024. Κι οι ταξινομήσεις για τα καινούργια φορτηγά, ελαφρά και βαρέα, παρουσίασαν μείωση της τάξης του 17,2%, ενώ οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ήταν αυξημένες κατά 208,7%.
Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.818 | 11.451 | -14,3% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 755 | 912 | -17,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 71 | 23 | 208,7% |
Συνολικά, για το πρώτο δίμηνο του 2025, δηλαδή τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, η κατηγορία καινούργιων επιβατικών σημείωσε μείωση κατά 15,4%, με την ελληνική αγορά αυτοκινήτου να εμφανίζει αρνητικό πρόσημο. Το ίδιο ισχύει και για τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα), των οποίων το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο -26,9%. Οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων στο αντίστοιχο διάστημα σημείωσαν αύξηση κατά 191,4%.
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 | Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 20.477 | 24.203 | -15,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.526 | 2.087 | -26,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 204 | 70 | 191,4% |
Στις κατηγορίες των επιβατικών, το C-segment παρουσίασε τη μεγαλύτερη μεταβολή συνολικά, αφού το μερίδιο αυξήθηκε κατά 5,1%, με την επιμέρους κατηγορία των C-SUV να αυξάνεται κατά 5,9% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024. Και η γενική κατηγορία των SUV εμφανίστηκε εξαιρετικά τονωμένη, καταγράφοντας 10,0% περισσότερα ταξινομημένα οχήματα τον Φεβρουάριο του 2025, σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.
Segment | Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2025 | Ιανουάριος- Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 4,7% | 6,3% | -1,7 | 4,3% | 5,9% | -1,5 |
A-SUV | 2,4% | 1,4% | 0,9 | 2,4% | 2,0% | 0,4 |
(A TOTAL) | (7,0%) | (7,8%) | (-0,8) | (6,7%) | (7,9%) | (-1,2) |
B | 20,0% | 26,0% | -5,9 | 20,4% | 27,4% | -7,0 |
B-SUV | 36,5% | 33,6% | 2,9 | 36,0% | 31,7% | 4,3 |
(B TOTAL) | (56,5%) | (59,6%) | (-3,0) | (56,5%) | (59,1%) | (-2,6) |
C | 7,3% | 8,2% | -0,8 | 8,0% | 8,5% | -0,5 |
C-SUV | 21,1% | 15,2% | 5,9 | 21,1% | 16,5% | 4,6 |
(C TOTAL) | (28,4%) | (23,4%) | (5,1) | (29,1%) | (25,0%) | (4,1) |
D | 1,1% | 2,6% | -1,5 | 1,2% | 2,0% | -0,8 |
D-SUV | 4,7% | 4,6% | 0,2 | 4,5% | 4,2% | 0,3 |
(D TOTAL) | (5,9%) | (7,1%) | (-1,3) | (5,7%) | (6,2%) | (-0,5) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,3% | 0,2 | 0,5% | 0,3% | 0,2 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,4%) | ( 0,1) | (0,6%) | (0,4%) | ( 0,2) |
F-G | 0,1% | 0,1% | 0,1 | 0,2% | 0,1% | 0,1 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,4% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,5%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | 0,0 | 0,0% | 0,0% | 0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,1% | 1,1% | 0,0 | 1,0% | 0,9% | 0,1 |
(SUV TOTAL) | (65,4%) | (55,5%) | (10,0) | (64,7%) | (55,0%) | (9,6) |
Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, η «επέλαση» των επαναφορτιζόμενων οχημάτων συνεχίζεται, με τις τρεις κατηγορίες (υβριδικά, PHEV και BEV) nα παρουσιάζουν αύξηση. Πιο συγκεκριμένα, τα υβριδικά εκτοξεύτηκαν κατά 12,1% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024 αγγίζοντας περισσότερο από το 50% των ταξινομήσεων του μήνα που πέρασε, ενώ τα PHEV και τα BEV είδαν αύξηση της τάξης του 1,6% και 2,2%, αντίστοιχα. Αντιθέτως, η βενζίνη και το πετρέλαιο παρουσίασαν πτώση για ακόμη μια φορά, φτάνοντας στο 31,7% και 2,4%, αντίστοιχα.
Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2025 | Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν. ‘25 | |
Βενζίνη | 31,7% | 39,1% | -7,3 | 33,1% | 39,9% | -6,7 | 29,4% |
Πετρέλαιο | 2,4% | 11,2% | -8,7 | 3,4% | 11,9% | -8,5 | 10,0% |
Υβριδικά (HEV) | 50,9% | 38,8% | 12,1 | 49,4% | 37,3% | 12,1 | 34,9% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 6,2% | 4,6% | 1,6 | 6,7% | 5,5% | 1,2 | 7,4% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 7,3% | 5,1% | 2,2 | 6,1% | 4,3% | 1,8 | 15,0% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 3,3% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,4% | 1,2% | 0,2 | 1,3% | 1,1% | 0,1 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ford Ranger: Κορυφαίο σε πωλήσεις pick-up στην Ευρώπη για 10η χρονιά (video)
Stellantis: Ποια μάρκα του ομίλου ήταν πρώτη σε πωλήσεις το 2024
Toyota: Κορυφαία σε πωλήσεις παγκοσμίως για 5η συνεχόμενη χρονιά