Toyota: Έρχεται νέος, δίλιτρος κινητήρας για το GR Yaris (photos)


Η Toyota παρουσίασε μια σειρά από concept cars και νέα μοντέλα στο Kenshiki Forum 2025 στις Βρυξέλλες, προσφέροντας μια πρώτη ματιά στο μέλλον της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: TOYOTA
  • 16/3/2025

Η Toyota παρουσίασε μια σειρά από concept cars και νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια του Kenshiki Forum 2025, που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στις Βρυξέλλες και το Car and Driver έδωσε για ακόμη μια φορά το παρών. Εκεί, οι Ιάπωνες αποκαλύπτουν παραδοσιακά τις καινοτόμες τεχνολογίες που πρόκειται να εφαρμόσουν στα μελλοντικά τους δημιουργήματα, προσφέροντας ταυτόχρονα μια πρώτη εικόνα σχετικά με το πώς θα διαμορφωθεί η γκάμα τους τα επόμενα χρόνια.

Μεταξύ των μοντέλων που έκαναν πρεμιέρα στις Βρυξέλλες ήταν και το ολοκαίνουργιο, αμιγώς ηλεκτρικό C-HR Plus, το οποίο θα σταθεί στο πλευρό του θερμικού του «αδερφού», αποτελώντας έναν τολμηρό, κομψό και εξαιρετικά ικανό παίκτη στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των C-SUV BEV. Ωστόσο, η Toyota δεν σταμάτησε εκεί, αφού μαζί της έφερε έναν «στόλο» από οχήματα με την υπογραφή του αγωνιστικού τμήματός της, Gazoo Racing.

Toyota GR Yaris M Concept

Ίσως το concept που ενθουσίασε περισσότερο και εκείνο με τη μεγαλύτερη σημασία. Το GR Yaris M Concept έχει εξοπλιστεί με έναν νέο, τετρακύλινδρο σε σειρά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 2,0 L που η Toyota εξελίσσει αυτή τη στιγμή και αναμένεται να πάρει τη θέση του στα μελλοντικά μοντέλα υψηλών επιδόσεών της.

Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, η επιλογή της διάταξης με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο του οχήματος, το GR Yaris M Concept μπορεί να αποκομίσει σημαντικά οφέλη σε σχέση με την κατανομή βάρους και το κέντρο βάρους, εξασφαλίζοντας υψηλότερες επιδόσεις στις στροφές.

Ο νέος κινητήρας αναμένεται να θέσει νέα πρότυπα απόδοσης και αποδοτικότητας, αφού διαθέτει εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις που βοηθούν στην επίτευξη χαμηλού κέντρου βάρους.

Toyota GR Yaris Aero Package

Το GR Yaris Aero Package πρόκειται για ένα πρωτότυπο που γεννήθηκε στην πίστα έρχεται να ενισχύει τη δέσμευση της TGR για ολοένα και καλύτερα αυτοκίνητα. Έχει δεχτεί ένα εκτενές πακέτο προσθηκών, οι οποίες του προσφέρουν άγρια, άκρως σπορτιφ εμφάνιση και βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση.

Στο πίσω μέρος, έχει τοποθετηθεί μια νέα αεροτομή με χειροκίνητη ρύθμιση της γωνίας που επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει τα επίπεδα κάθετης δύναμης ανάλογα με τις περιστάσεις. Εκτός αυτού, υπάρχουν νέοι αεραγωγοί στα εμπρός φτερά, πίσω από τους αντίστοιχους τροχούς, οι οποίοι βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα και προσφέρουν αίσθηση βελτιωμένου κρατήματος στον οδηγό.

Παράλληλα, ο αεραγωγός που βρίσκεται στο καπό και προέρχεται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό προσφέρει βελτιωμένη ψύξη. Επίσης, το πακέτο περιλαμβάνει και έναν κάθετα εγκατεστημένο επιλογέα χειρόφρενου.

Toyota GR Supra A90 Final Edition

Εκτός αυτού, η Toyota έφερε στις Βρυξέλλες το νέο, αποχαιρετιστήριο GR Supra A90 Final Edition, του οποίου ήδη είχε δημοσιεύσει τις πρώτες εικόνες μερικούς μήνες νωρίτερα.

Θυμίζουμε ότι ο turbo τρικύλινδρος κινητήρας της BMW που φέρει η συμβατική εκδοχή του μοντέλου έχει διατηρηθεί κάτω από το κάλυμμα, όμως η ισχύς του έχει αυξηθεί από τα 340 στα 435 PS, ενώ η ροπή αγγίζει τα 570 Nm, προσφέροντας ταχύτερη επιτάχυνση κι ανταπόκριση. Αντίστοιχα κι η τελική ταχύτητα έχει ανέβει κατά 20 km/h, φτάνοντας πλέον στα 270 km/h.

Για τη δημιουργία της έκδοσης A90 Final Edition, η Toyota έχει προικίσει την GR Supra με μια σειρά από καλούδια. Μεταξύ άλλων, έχουν τοποθετηθεί μεγαλύτερα φρένα Brembo 19 ιντσών στο μπροστινό μέρος, μια ρυθμιζόμενη ανάρτηση KW και μια εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic για ένα πιο αγριεμένο «τραγούδισμα».

Toyota GR Yaris DAT Nurburgring

Οι Ιάπωνες ανακοίνωσαν επίσης ότι θα επιστρέψουν στο Nurburgring το 2025, ενώνοντας για πρώτη φορά τις δυνάμεις της με την Rookie Racing, την ιδιωτική ομάδα που ιδρύθηκε με σκοπό την κατασκευή ολοένα και καλύτερων αυτοκινήτων και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού μέσω των δεξιοτήτων και της αφοσίωσης διαφόρων οδηγών. Οι δύο οργανισμοί θα συμμετάσχουν υπό της σκέπη της ονομασίας Toyota Gazoo Rookie Racing (TGRR) στο πρωτάθλημα Nurburgring Langstrecken Serie (NLS) και στις 24 Ώρες του Nurburgring, καθώς και στους αγώνες Super Taikyu στην Ιαπωνία.

Η TGRR θα αγωνιστεί με ένα GR Yaris, το οποίο είναι εξοπλισμένο με το νέο αυτόματο κιβώτιο Direct Automatic Transmission (DAT) της Gazoo Racing. Το εν λόγω σύστημα εξασφαλίζει εξαιρετικά γρήγορα αυτόματα κατεβάσματα ταχυτήτων ώστε να μπορεί ο οδηγός να επικεντρώνεται περισσότερο στο τιμόνι. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Toyota Hilux: Όλα όσα γνωρίζουμε για την ανανέωση του ιαπωνικού pickup

Toyota Yaris Cross: Οι τιμές του ανανεωμένου B-SUV στην Ισπανία (πίνακας)

Toyota: Η «Αγία Τριάδα» επιστρέφει και δεν θα μπαίνει στην πρίζα