Η σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει ως αποτέλεσμα αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να επιλέγουν να παρουσιάσουν τις επόμενες γενιές δημοφιλών μοντέλων τους ως αμιγώς ηλεκτρικές.
Μεταξύ άλλων, το έκανε η Porsche με την Macan - αν και ετοιμάζεται να «επαναφέρει» θερμικές εκδόσεις - θα το κάνει η Volkswagen με το Golf και το έχει πραγματοποιήσει και η Renault με το Megane. Το δημοφιλές μοντέλο, στην 5η του γενιά, που παρουσιάστηκε το 2022, μετατράπηκε σε crossover και διατίθεται αποκλειστικά ως EV.
Ωστόσο, αυτή η επιλογή, αν και κυριαρχεί στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, δεν αποτελεί μονόδρομο. Υπάρχουν και αγορές της Γηραιάς Ηπείρου όπου το Megane όχι μόνο παραμένει θερμικό, αλλά και με διαφορετική σχεδίαση, ως grand coupe.
Τρεις εξ’ αυτών είναι η Τσεχία, η Πολωνία και η Σλοβακία, στις οποίες το γαλλικό μοντέλο με την κομψή σχεδίαση απέκτησε, εδώ και λίγες μέρες, μια νέα θερμική παραλλαγή, η οποία ήρθε να προστεθεί στη βενζινοκίνητη των 1.3 TCe των 140 PS, που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων EDC.
Το νέο κινητήριο σύνολο βάζει το Megane στη δημοφιλή κατηγορία των diesel, καθώς πρόκειται για έναν πετρελαιοκινητήρα 1.5 Blue dCi, που αποδίδει 115 PS και 275 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Στα πλεονεκτήματά του η χαμηλή κατανάλωση, που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία φτάνει τα 4,6 L/100 km.
Έτσι, με δεδομένο το ρεζερβουάρ των 50 L, η γαλλική φίρμα «υπόσχεται» ταξίδια έως και 1.060 km με ένα φουλάρισμα και μάλιστα με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση.
Όπως αναφέρει η Renault Πολωνίας, πρόκειται για το Megane 4ης γενιάς και γι’ αυτό προκύπτει το κομψό sedan αμάξωμα. Με μήκος 4,63 m προσφέρει άνετους χώρους για τους επιβάτες και πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 503 L. Επιπλέον, ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος ακόμα και από τη βασική έκδοση, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και σύστημα πολυμέσων 7 ιντσών και μια σειρά από συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης.
Η τιμή του στην Πολωνία ξεκινά από 27.140 € για τη «βασική» diesel έκδοση Evolution και από 27.975 € για την πιο πλούσια Techno. Οι τιμές για την βενζινοκίνητη πρόταση εκκινούν από 24.282 € και 26.546 €, αντίστοιχα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Grand Automotive Hellas νέος αποκλειστικός εισαγωγέας του Renault Group στην Ελλάδα
Νέο ρεκόρ στο Hockenheim για το Renault Megane RS Trophy-R (video)
GP Αυστραλίας: Η ώρα της πρεμιέρας - Αναλυτικά οι τηλεοπτικές μεταδόσεις