Το Audi R8 έχει αποσυρθεί από την παραγωγή εδώ και περίπου ένα χρόνο. Αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι στα τέλη του 2023 θα σταματούσε να έβγαινε από τα εργοστάσια, οι υψηλές του πωλήσεις έφεραν τρίμηνη παράταση, με το τελευταίο αντίγραφο να κατασκευάζεται στα τέλη Μαρτίου 2024.
Ο λόγος; Ο σχεδιασμός της Audi για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι, η τρίτη γενιά του αναμενόταν ότι θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και το PB18 e-tron, το αμιγώς ηλεκτρικό concept που παρουσιάστηκε το 2018, έδειχνε το δρόμο για το τι θα περιμένουμε.
Ωστόσο, η ανατροπή έρχεται. Τουλάχιστον με όσα υποστηρίζει το Autocar σε δημοσίευμά του, το εντυπωσιακό supercar θα επιστρέψει με την 3η γενιά του στα τέλη του 2027 και δε θα είναι ηλεκτρικό, αλλά plug-in hybrid. Πώς θα προκύψει αυτό; Με τη (διαχρονική) αγαστή συνεργασία με την Lamborghini, υπό την σκέπη του Ομίλου Volkswagen.
Η πρώτη γενιά του R8 παρουσιάστηκε το 2006 και μηχανολογικά «συνδέθηκε» με την Gallardo. Η δεύτερη γενιά του, που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2015 είχε αντίστοιχη «σύνδεση» με την Huracan. Πλέον, στην 3η γενιά του, σύμφωνα με τους Βρετανούς, θα έχει «την καρδιά» της ολοκαίνουριας Lamborghini Temerario.
Έτσι, για πρώτη φορά, θα αποχωριστεί τους εμβληματικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες της ιστορίας του (αρχικά V8 και στη συνέχεια V10 των 5,2 L με απόδοση έως και 620 PS) και θα εξηλεκτριστεί: Θα έχει ως βάση τον V8 twin-turbo κινητήρα 4,0 L της Temerario, που αποδίδει 800 PS, αλλά και τους 3 ηλεκτροκινητήρες (δύο στον εμπρός άξονα, ένας πίσω από τον V8 και πριν από το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη).
Η απόδοση του PHEV κινητήριου συνόλου είναι 920 PS και 730 Nm ροπής στην «Ιταλίδα», ωστόσο επειδή αναμένονται και πιο «ακραίες» εκδόσεις της Temerario μέχρι το 2027, δεν αποκλείεται το νέο Audi R8, στις ισχυρότερες παραλλαγές του, να φτάνει στα όρια των 1.000 PS.
Ασφαλώς, δεν πρόκειται να αποτελεί «δίδυμο αδελφάκι» του hypercar της Lamborghini. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η πρόταση της Audi θα έχει έμφαση στην καθημερινή χρήση - και σχεδιαστικά μεταξύ άλλων - με αποτέλεσμα το πεδίο του ανταγωνισμού του να περιλαμβάνει τις Porsche 911 και Mercedes-AMG GT. Θα το δούμε τόσο σε αμάξωμα coupe όσο και cabrio (Spyder).
Ωστόσο, τα βασικά δομικά στοιχεία, τα ηλεκτρονικά και το πλαίσιο αλουμινίου θα προέρχονται από την Temerario, με μειωμένο βάρος και αυξημένη ακαμψία.
Όσο για το πού οφείλεται η αλλαγή πλεύσης; Η plug-in hybrid τεχνολογία αποτελεί το «καλύτερο» σκαλοπάτι σταδιακής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και η Audi έχει αναγνωρίσει την αξία της. Επιπλέον, έχει αποφασίσει να κρατήσει ζωντανά «επιλεγμένα» θερμικά μοντέλα για αρκετό διάστημα ακόμα. Συν τοις άλλοις, μια τέτοια έκδοση του R8 θα μπορέσει να της δώσει τη δυνατότητα να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής, όπως οι 24 ώρες του Nurburgring.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η ανάπτυξη του νέου Audi R8 βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, υπό τις «ευλογίες» του προέδρου της φίρμας, Gernot Dollner. Η παραγωγή του αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο της γερμανικής φίρμας στο Bollinger Hofe, όπως και των προκατόχων του.
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η ιστορία του προσιτού Audi R8 που δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή - Οι λόγοι
Πόσο κοστίζει η ενοικίαση ενός Audi R8 στην Ελλάδα
Αποχαιρετισμός στα όπλα: Τέλος εποχής για το Audi R8 με μια special έκδοση για λίγους (photos)