H McLaren εγκαινιάζει τη νέα εποχή της υβριδικής τεχνολογίας στα hypercars


Ο ελαφρύτερος και ισχυρότερος κινητήρας της McLaren κάνει ντεμπούτο στο W1 και ανοίγει τον δρόμο για τα μελλοντικά υβριδικά μοντέλα της εταιρείας.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: MCLAREN
  • 12/3/2025

Η McLaren, πρωτοπόρος στην τεχνολογία των υπεραυτοκινήτων, παρουσίασε πρόσφατα το νέο της υβριδικό Ηypercar, W1, το οποίο διαθέτει έναν εντελώς νέο V8 κινητήρα, με το όνομα MHP-8. Πρόκειται για ένα μοντέλο που εξελίσσει τη φιλοσοφία της εταιρείας όσον αφορά την απόδοση, τη μείωση βάρους και την απόκριση του κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα υβριδικά συστήματα κίνησης.

Η εξέλιξη από το P1 στο W1

Η προηγούμενη υβριδική ναυαρχίδα της McLaren, P1, στηριζόταν στη φιλοσοφία του "torque fill" – έναν συνδυασμό υπερτροφοδότησης μέσω twin-turbo και ενός ηλεκτροκινητήρα που μείωνε την υστέρηση ισχύος στις χαμηλές στροφές. Ωστόσο, οι μηχανικοί της McLaren έκριναν ότι το σύστημα αυτό λειτουργούσε και βασιζόταν υπερβολικά στο υβριδικό σύστημα. Με το W1, η στρατηγική αλλάζει ριζικά. Αντί για το "torque fill", η McLaren επέλεξε έναν κινητήρα που προσφέρει άμεση απόκριση και ένα υβριδικό σύστημα που ενισχύει δραματικά την απόδοση, όταν αυτό απαιτείται.

Ελαφρύτερο και πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα

Η McLaren κατάφερε να μειώσει το βάρος του υβριδικού της συστήματος κατά 40kg, αυξάνοντας παράλληλα την ισχύ του κατά 90%, φτάνοντας τους 347 PS και 440 Nm ροπής. Ουσιαστικά, μόνο η ηλεκτρική μονάδα αποδίδει ισχύ παρόμοια με αυτή ενός σύγχρονου hot-hatch. Η μπαταρία του W1 είναι μικρότερη σε σχέση με το P1, καθώς έχει χωρητικότητα 1,4 kWh έναντι 4,7 kWh του προηγούμενου μοντέλου. Ζυγίζει 50 Kg, πολύ λιγότερο από τα 106 Kg του P1, ενώ η αυτονομία αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια μειώνεται από τα 13 Km στα 2,57 Km.

Η επιλογή αυτή έγινε επειδή οι πελάτες του W1 ενδιαφέρονται περισσότερο για την απόδοση παρά για την ηλεκτρική αυτονομία. Το υβριδικό σύστημα βασίζεται σε μια μονάδα που ονομάζεται "E-Module", η οποία περιλαμβάνει τον ηλεκτροκινητήρα και την μονάδα ελέγχου του, με συνολικό βάρος μόλις 20 Kg. Είναι τοποθετημένη δίπλα στο οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και μεταδίδει την κίνηση χωρίς να επιβαρύνει τον κύριο συμπλέκτη, επιτρέποντας μεγαλύτερη απόδοση χωρίς πρόσθετη φθορά.

Ο νέος κινητήρας MHP-8 V-8: Ελαφρύτερος, ισχυρότερος και τεχνολογικά προηγμένος

Το W1 φέρνει μαζί του έναν ολοκαίνουργιο 4.0 L V8 κινητήρα. Παρότι η χωρητικότητα παραμένει η ίδια, ο κινητήρας έχει ελαφρώς μικρότερη διάμετρο εμβόλων και μεγαλύτερη διαδρομή, προσφέροντας ακόμα καλύτερη απόδοση και απόκριση, αυξάνοντας παράλληλα τον κόφτη στις 9.200 rpm. Η συνολική του απόδοσή (μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα) είναι εντυπωσιακή, με 1.275 PS (928 347) και 1.340Νm (900 440) ροπής.

Το μοτέρ αυτό ενσωματώνει για πρώτη φορά στη McLaren διπλό σύστημα ψεκασμού (άμεσο και έμμεσο), κοίλες βαλβίδες εισαγωγής με γέμιση νατρίου για βελτιωμένη ψύξη, καθώς και λεπτότερη απόσταση μεταξύ των κυλίνδρων. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι 10 kg ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του, ενώ προσφέρει 15% καλύτερη απόδοση. Η McLaren έδωσε ιδιαίτερη έμφαση και στην οδηγική αίσθηση όπως ήταν αναμενόμενο σε ένα hypercar, ρυθμίζοντας την ακαμψία των εξαρτημάτων, τοποθετώντας μακρύτερες εξατμίσεις και μετακινώντας το σύστημα χρονισμού στο πίσω μέρος του κινητήρα, προκειμένου να αυξήσει τον ήχο και τις δονήσεις με τρόπο που ενισχύει την εμπειρία του οδηγού.

Το μέλλον του MHP-8 και της McLaren

Ο νέος MHP-8 δεν προορίζεται αποκλειστικά για το W1, καθώς αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και σε μελλοντικά μοντέλα, όπως ο αντικαταστάτης της 750S. Έχει σχεδιαστεί με βάση τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών Euro7, πράγμα που σημαίνει ότι όλα τα μελλοντικά McLaren με αυτόν τον κινητήρα θα είναι υβριδικά. Αντιπροσωπεύει μια νέα εποχή για την εταιρεία, όπου η υβριδική τεχνολογία αξιοποιείται στο έπακρο όχι για να καλύψει ελλείψεις, αλλά για να αυξήσει την απόδοση και τη δυναμική εμπειρία του οδηγού. Με μειωμένο βάρος, ενισχυμένη απόδοση και έναν νέο κινητήρα-διαμάντι, η McLaren συνεχίζει να πρωτοπορεί στον κόσμο των hypercars.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ένα Subaru WRX πιέστηκε τόσο που εξερράγη - Δείτε την τρύπα στον κινητήρα (video)

Βελτιωτές από την Αυστρία έκαναν αυτό που δεν «τόλμησε» η Mercedes-AMG (video)

Ο ηλεκτρικός κινητήρας του μέλλοντος - Ζυγίζει 40 kg, μπαίνει μέσα στον τροχό και αποδίδει 845 PS (video)