Η «απαίτηση» της Honda που έριξε στα βράχια τη συμφωνία με τη Nissan - Ζήτησε να καταργηθεί κορυφαία τεχνολογία


Όσο περνούν οι μέρες από το τέλος στις διαπραγματεύσεις για τη συγχώνευση Honda-Nissan, τόσο βγαίνουν στη δημοσιότητα νέα στοιχεία για το «ναυάγιο». Και το τελευταίο είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, NISSAN
  • 19/2/2025

Όταν δύο (ή περισσότερα μέρη) εργάζονται για την επίτευξη μιας μεγάλης, αλλά και εξαιρετικά πολύπλοκης συμφωνίας, στη διαδικασία των επαφών και «διαπραγματεύσεων» λίγα πράγματα βγαίνουν στη δημοσιότητα, προκειμένου να μη συμβεί κάτι που θα διακινδυνέψει την αίσια έκβασή της.

Ωστόσο, όταν τελικά δεν «βγαίνει» λευκός καπνός και τα σχέδια αποτυγχάνουν, όπως έγινε στη σχεδιαζόμενη συγχώνευση μεταξύ της Honda και της Nissan, με συμμετοχή και της Mitsubishi, τότε πολλά στόματα αρχίζουν σιγά-σιγά να ανοίγουν και να γίνονται γνωστές και πιο «ζουμερές» λεπτομέρειες, πέραν αυτών που επίσημα ανακοινώνονται.

Αυτό φαίνεται ότι συμβαίνει και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η επίσημη εξήγηση του ναυαγίου ήταν ότι η Honda άλλαξε, στην πορεία, τη μορφή της συμφωνίας, ζητώντας ουσιαστικά να καταστήσει τη Nissan θυγατρική της εταιρεία, με βάση τα οικονομικά προβλήματα που η τελευταία αντιμετωπίζει.

Ο συγκεκριμένος λόγος σαφώς και δεν αμφισβητείται, ωστόσο στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου υποστηρίζουν ότι υπήρξε και άλλη μια «απαίτηση» της Honda που έκανε έξαλλη τη Nissan. «Ζήτησε να εγκαταλείψει την υβριδική τεχνολογία ‘e-POWER’ και να υιοθετήσει τα υβριδικά συστήματα της Honda», αναφέρει σε σχετικό της δημοσίευμα η ιαπωνική εφημερίδα Yomiuri Shimbun.

«Είναι δεδομένο ότι σε σχέση με τη Nissan, εμείς είμαστε σε ελαφρώς καλύτερη κατάσταση όσον αφορά τα υβριδικά οχήματα», τόνισε χαρακτηριστικά ένας ανώτερος αξιωματούχος της Honda, ο οποίος δεν κατονομάζεται. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, η απαίτηση της Honda «πλήγωσε τον εγωισμό της Nissan», η οποία κάποτε αποκαλούσε τον εαυτό της ως «η Nissan της τεχνολογίας».

Ένα άτομο με γνώση του θέματος, τόνισε στο Automotive News ότι τα στελέχη του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Nissan δεν μπορούσαν να ανεχθούν αυτή την απαίτηση, από τη στιγμή που η «e-POWER» είναι μια τεχνολογία που έχει αναπτύξει η ίδια η Nissan και έχει επενδύσει σε αυτή περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ. «Ήταν θέμα σύγκρουσης εγωισμών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Γιατί όμως η Honda προχώρησε στη συγκεκριμένη απόφαση; Τα ξένα δημοσιεύματα υποστηρίζουν ότι αν τα δικά της υβριδικά συστήματα χρησιμοποιούνταν και από τη Nissan, τότε θα βελτιωνόταν σημαντικά η αποτελεσματικότητα της μαζικής παραγωγής της και αυτό θα ωφελούσε και τη Nissan στη μείωση του δικού της κόστους προμηθειών.

Επιπλέον, η Nissan δεν προσφέρει την υβριδική τεχνολογία «e-POWER» στις ΗΠΑ γιατί, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσον αφορά την οικονομία καυσίμου στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους με τις υψηλές μέσες ταχύτητες. «Το e-POWER σχεδιάστηκε αρχικά για την αγορά της Ιαπωνίας, εκεί όπου δεν υπάρχουν μεγάλες ταχύτητες. Οι περισσότερες μετακινήσεις είναι εντός πόλης, μέσα σε κυκλοφορία, με πολλά ‘σταμάτα-ξεκίνα’. Σε αυτές τις συνθήκες είναι αποδοτικό», πρόσθεσε η ίδια πηγή στο Automotive News.

Από την άλλη πλευρά, όμως, η Nissan υποστηρίζει ότι με την τρίτη γενιά του e-POWER αυτό το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί και με το λανσάρισμά της στις ΗΠΑ το 2027 με τη νέα γενιά του compact crossover Rogue, η αποδοτικότητα σε υψηλές ταχύτητες θα είναι εμφανώς βελτιωμένη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Nissan: Ψάχνει νέο «παρτενέρ» μετά το ναυάγιο στις διαπραγματεύσεις με τη Honda

Βραβείο «καλύτερης καινοτομίας» για το σύστημα e-POWER της Nissan

Lada: Έρχεται ολοκαίνουριο B-SUV - Έτσι θα μοιάζει (photos)