Έρχεται νέα έκδοση για το Dacia Duster - Τετρακίνητο, υβριδικό και με υγραέριο!


Η Dacia δουλεύει πυρετωδώς και ετοιμάζεται να ικανοποιήσει κάθε επιθυμία με ένα καινούριο κινητήριο σύνολο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, DACIA
  • 14/1/2025

Οι εκδόσεις διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) χαρακτηρίζονται από την οικονομία στην κατανάλωση. Ο Όμιλος Renault είναι από αυτούς που προσφέρουν αρκετές τέτοιες επιλογές, είτε η Renault με τα Clio και Captur είτε η Dacia με τα Sandero, Duster, Jogger και Bigster.

Η τελευταία προσφέρει μοντέλα βενζίνης και LPG από το 2010, ενώ πρόσφατα οι πωλήσεις τους ξεπέρασαν το 1.000.000 παγκοσμίως. Ωστόσο, μέχρι πρότινος, υπήρχε μόνο μία επιλογή, η αμιγώς θερμική ECO-G 100, που διαθέτει 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,0 L που αποδίδει 90 PS και 160 Nm σε λειτουργία βενζίνης και 100 PS και 170 Νm σε λειτουργία LPG και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στον εμπρός άξονα.

Πρόσφατα, προστέθηκε η έκδοση ECO-G 140 στο νέο Bigster, που υιοθετεί ήπια υβριδική τεχνολογία σε 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 L και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Πλέον, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν σύντομα και μία νέα, ολοκαίνουρια επιλογή, άκρως ελκυστική. Η Dacia ετοιμάζει ένα τετρακίνητο, ήπια υβριδικό, κινητήριο σύνολο διπλού καυσίμου, που θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Αυτό αναφέρει, με αποκλειστικό του δημοσίευμα, το L’argus, το οποίο πήρε επίσημη επιβεβαίωση από τον Denis Le Vot, με τον οποίο συνομίλησε στο πλαίσιο του Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Μάλιστα, το πλάνο δεν είναι μακροπρόθεσμο, καθώς ο CEO της Dacia επεσήμανε ότι αυτό θα συμβεί «μέσα στους επόμενους 12 μήνες».

Το ρεπορτάζ του γαλλικού μέσου ενημέρωσης αναφέρει ότι το νέο κινητήριο σύνολο θα τοποθετηθεί στο νέο Duster, στο Bigster αλλά και στο επόμενο καινούριο μοντέλο της φίρμας (crossover station wagon) που είναι γνωστό με τον κωδικό C-Neo και αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026.

Στην «καρδιά» του θα υπάρχει ένας 3κύλινδρος κινητήρας 1,2 L διπλού καυσίμου (αμόλυβδη/υγραέριο) που θα συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και το αυτόματο κιβώτιο που προαναφέραμε. Η ισχύς του θα είναι 150 PS και η ροπή 250 Nm, ενώ η τετρακίνηση θα «εξασφαλίζεται» από ηλεκτροκινητήρα που θα βρίσκεται στον πίσω άξονα, που θα φροντίζει για την ανάκτηση ενέργειας της μπαταρίας και θα προέλθει από την Valeo.

Μάλιστα, το νέο κινητήριο σύνολο, αλλά και το καινούριο αυτόματο κιβώτιο, αναμένεται να αξιοποιηθούν και από τα υπόλοιπα μοντέλα της Dacia από τα μέσα του 2025 και μετά.

Πηγή: L'argus

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Λουκούμι» οι τιμές του νέου Dacia Bigster στην Ευρώπη (πίνακας)

Test Drive: Dacia Duster Hybrid 140 - Προηγμένη τεχνολογία και casual χαρακτήρας

Dacia Duster στην Ελλάδα, Renault Duster στην Τουρκία! Οι διαφορές στα δύο αυτοκίνητα (photos)