Οι προβλέψεις των αναλυτών για την αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη για το έτος που μόλις ξεκίνησε είναι ευοίωνες.
Σύμφωνα με την DataForce, η ευρωπαϊκή αγορά οχημάτων αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 4% στο τρέχον έτος, που σημαίνει πωλήσεις της τάξης των 13,4 εκ. μονάδων. Στην ανάλυσή της συμπεριλαμβάνονται όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία.
Από τη μεριά της, η S&P Automotive προβλέπει ότι η αγορά δεν θα αναπτυχθεί, ούτε όμως ότι θα συρρικνωθεί κιόλας, καθώς κρίνει πως σε 18 χώρες της Δυτικής Ευρώπης οι πωλήσεις των επιβατικών και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων δεν θα ξεπεράσουν τις 15 εκ. μονάδες. Σύμφωνα με τη δική της ανάλυση, υπάρχει πάντα το ρίσκο της οικονομικής ύφεσης, των υψηλότερων τιμών, των μειωμένων κινήτρων στην αγορά EV, αλλά και των νέων δασμών που επιβάλλονται στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.
Όσον αφορά τα στοιχεία της Global Data, εκεί προβλέπεται αύξηση στις πωλήσεις σε νέα οχήματα στη Δυτική Ευρώπη της τάξης του 2,4%.
Οι ανασταλτικοί παράγοντες που κράτησαν την αγορά σε χαμηλά επίπεδα το 2024
Σύμφωνα με τον Benjamin Kibies, αναλυτή της αγοράς αυτοκινήτου στην DataForce, η ζήτηση για νέα οχήματα το 2024 καταποντίστηκε εξαιτίας της μείωσης του εισοδήματων υποψήφιων αγοραστών, καθώς και από την αύξηση των επιτοκίων, οδηγώντας τους στην απόφαση να μην προχωρήσουν γενικά σε μεγάλες αγορές.
Επιπλέον, πολλοί επέλεξαν να αγοράσουν νέο όχημα το 2023, όσο ακόμα ίσχυαν συγκεκριμένα κίνητρα από το κράτος για την απόκτηση αυτοκινήτου, και ειδικά ηλεκτρικού, κάτι που από το 2024 έπαψε να υφίσταται σε πολλές χώρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ελλάδα το 2024;
Ποιο μοντέλο της Toyota έπιασε τις 1 εκατ. πωλήσεις στην Ευρώπη