Η Dacia ετοιμάζει το δικό της θερμικό Renault Megane - Πότε θα κάνει πρεμιέρα


Το Renault Megane άφησε τις ΜΕΚ στο παρελθόν κι η Dacia έρχεται να παρουσιάσει τον δικό της, θερμικό αντικαταστάτη του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: RENAULT
  • 2/1/2025

Η επέλαση των SUV συνεχίζεται τόσο στην Ευρώπη, όσο και στις ΗΠΑ και σε άλλες σημαντικές αγορές παγκοσμίως. Μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχει στραφεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στη συγκεκριμένη κατηγορία προτεραιοποιώντας μεγαλύτερα κι αμιγώς ηλεκτρικά προϊόντα είναι η Renault.

Οι Γάλλοι παρουσίασαν το 2022 την πέμπτη γενιά του Megane, η οποία είναι αμιγώς ηλεκτρική και δεν περιλαμβάνει στην γκάμα της κάποια θερμική εκδοχή. Το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 220 ίππων και των 300 Nm ροπής, όπου κάνει τα 0-100 km/h σε 7,4 sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 km/h. Στο πάτωμα βρίσκεται μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 60 kW που προσφέρει αυτονομία 450 km.  

Η απουσία του δημοφιλούς compact μοντέλου άφησε ένα μεγάλο κενό στην γκάμα θερμικών προϊόντων της Renault. Ακριβώς γι αυτόν τον λόγο, η εταιρεία λάνσαρε το υβριδικό, μικρομεσαίο SUV, Symbioz. Ανήκει στην κατηγορία C-SUV κι έχει μήκος 4.413 mm, πλάτος 1.797 mm, ύψος 1.575 mm και μεταξόνιο 2.638 mm. Φέρει έναν υβριδικό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 L που συνοδεύεται από δύο ηλεκτροκινητήρες κι αποδίδει συνολικά 143 PS και 205 Nm ροπής.

Παρόλο που το Symbioz ήρθε να τοποθετηθεί ανάμεσα στα Captur και Austral και ουσιαστικά να πάρει -με έναν τρόπο- τη θέση του Megane, όσον αφορά στη χρηστικότητά του, σίγουρα δεν πρόκειται για άμεσο αντικαταστάτη του, αφού μιλάμε για ένα C-SUV κι ένα compact. Τον ρόλο αυτού θα έρθει να εκπληρώσει ένα νέο μοντέλο της Dacia, η οποία εξελίσσει, σύμφωνα με ρεπορτάζ, το δικό της Megane.

Ανάμεσα στα νέα προϊόντα που θα εισάγει στην γκάμα της, η ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να δημιουργήσει έναν ισχυρό διεκδικητή του «στέμματος» της C κατηγορίας. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B και θα είναι διαθέσιμο με εξηλεκτρισμένους κινητήρες, όχι όμως αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.

Η υβριδική τεχνολογία θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, είτε πρόκειται για MHEV, είτε για PHEV, είτε για HEV. Θα υπάρχουν επίσης επιλογές που θα υποστηρίζουν δύο τύπους καυσίμου, δηλαδή βενζίνης και LPG.

Οι πληροφορίες που έχουν έρθει στο φως είναι εξαιρετικά περιορισμένες προς το παρόν, όμως όλα δείχνουν ότι η πρεμιέρα του νέου μοντέλου, η ονομασία του οποίου παραμένει άγνωστη, τοποθετείται ανάμεσα στο 2026 και το 2028.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το Dacia Duster σε Coupe-SUV έκδοση απλά... δεν υπάρχει (photos)

Το Renault 5 Turbo επιστρέφει: Πίσω κίνηση, παντιλίκια κι ακραία ισχύς (photos)

Συγκριτικό: Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG vs Volkswagen Polo 1.0 TSI 95PS