Το πρόσφατο περιστατικό με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέα Παναγιωτόπουλο, να συμμετέχει μέσω βιντεοκλήσης σε συνεδρίαση επιτροπής της Βουλής, ενώ οδηγούσε, προκάλεσε σάλο. Η συγγνώμη του βουλευτή και η δήλωση του, ότι θα αποδεχθεί τις προβλεπόμενες κυρώσεις ήταν μια δειλή προσπάθεια damage control, αντί να υποβάλλει -τουλάχιστον- την παραίτησή του από τη θέση του Αντιπροέδρου της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής για προφανείς λόγους.
Αν το είχε κάνει, θα ήταν ο πρώτος Έλληνας πολιτικός μεταξύ πολλών άλλων συναδέλφων του, που θα έδειχνε ευθιξία και μεταμέλεια στην πράξη για μια τροχαία παράβαση.
Το ευγενές ‘’άθλημα’’ της επικίνδυνης οδήγησης και της παραβίασης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τους ίδιους τους νομοθέτες του ανθεί διαχρονικά στη χώρα μας. Διόλου περίεργο βέβαια για μια κοινωνία του ‘’ξέρεις ποιος είμαι εγώ;’’, με ανύπαρκτη κυκλοφοριακή αγωγή και απόλυτη άγνοια των τραγικών συνεπειών, που μπορεί να έχουν η υπερβολική ταχύτητα, η κατανάλωση αλκοόλ κατά την οδήγηση, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, η μη χρήση κράνους, κλπ.
Η μοναδική περίπτωση, που θα έκανε τους Πατέρες του Έθνους μας να αλλάξουν συμπεριφορά, θα ήταν ο φόβος ότι θα τους ‘’μαυρίσουν’’ οι ψηφοφόροι τους και θα διαγραφούν από τα κόμματα τους. Δυστυχώς δεν συμβαίνει συνήθως τίποτα από τα δύο, αφού ξεπλένονται στην καλύτερη περίπτωση με μια συγγνώμη και συνεχίζουν να εκλέγονται και να κατέχουν υψηλά αξιώματα, αντί να αποσυρθούν από την πολιτική σκηνή ως ακατάλληλοι για το λειτούργημα τους.
Γι αυτό και οποιαδήποτε πολιτικάντικη αξιοποίηση τέτοιων περιστατικών από τα αντίπαλα κόμματα, όπως συνέβη στην περίπτωση του Ανδρέα Παναγιωτόπουλου, κρύβει απύθμενη υποκρισία, όπως θα δείτε και στη λίστα τροχαίας παραβατικότητας με αρνητικούς πρωταγωνιστές γνωστούς νυν και πρώην υπουργούς και βουλευτές διαφορετικής κομματικής προέλευσης.
Και να ξεκαθαρίσουμε, πως η περιφρόνηση των βασικών κανόνων οδικής ασφάλειας δεν αφορά μόνον το πολιτικό προσωπικό της πατρίδας μας, αλλά συνολικότερα όλους όσους ασκούν κάποιου είδους εξουσία, από μεγαλοεπιχειρηματίες και διασημότητες έως γνωστούς δημοσιογράφους και επώνυμους δικηγόρους. Φυσικά, η λίστα της ντροπής που παραθέτουμε, αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου, καθώς είναι βέβαιο, ότι τα περισσότερα παρόμοια περιστατικά κουκουλώνονται αμέσως και δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Δάσκαλε που δίδασκες
Ο πρωθυπουργός της χώρας εμφανίστηκε τον Φεβρουάριο του 2023 σε βίντεο, να κάθεται στο πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου και να δίνει συνέντευξη σε ραδιοφωνικό σταθμό της Βόρειας Ελλάδας, χωρίς να φοράει ζώνη ασφαλείας.
Λοιπόν λέει επειδή την πρώτη φορά έφαγε κράξιμο που Δεν φόραγε ζώνη, να θυμίσω ότι ήμουν από τους πρώτους που τον έκραξα Με το ονοματεπώνυμό του #Μητσοτακης_εφυγεςpic.twitter.com/1SGn2DIqk4
— (Sfakianos) (@Giannisske) February 26, 2023
Πρόκειται για μια συνηθισμένη αμέλεια, που μπορεί ωστόσο να αποδειχθεί πολύ επικίνδυνη σε περίπτωση σοβαρού δυστυχήματος και δεν επιτρέπεται να συμβεί σε έναν πρωθυπουργό, ο οποίος μάλιστα έχει δείξει ενδιαφέρον για την οδική ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους. Σε κάθε περίπτωση, ο κύριος Μητσοτάκης είχε το θάρρος να ανεβάσει λίγο αργότερα νέο βίντεο, όπου παραδέχεται το λάθος του και συμβουλεύει τους πολίτες να φορούν ζώνη ασφαλείας ακόμη και αν κάθονται στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου.
Άδωνις Γεωργιάδης: Αμάρτησε λόγω βιασύνης
Στις 20 Δεκεμβρίου του 2015 έγινε ο πρώτος γύρος των εκλογών για την ανάδειξη προέδρου της Νέας Δημοκρατίας. Μεταξύ των διεκδικητών ήταν και ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος αποκάλυψε ότι παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη προκειμένου να προλάβει να υποβάλλει εμπρόθεσμα την υποψηφιότητα του.
Ξεσηκώθηκε θόρυβος και ο Άδωνις προσπάθησε να το σώσει δηλώνοντας βαθιά μετανιωμένος, μάλιστα ανέφερε σε τηλεοπτική εκπομπή, ότι ήρθε σε επαφή με την Τροχαία για να πληρώσει εθελοντικά το προβλεπόμενο πρόστιμο, ωστόσο -όπως είπε- δεν ήταν κάτι τέτοιο δυνατόν.
Γιώργος Βουλγαράκης: Κακόγουστο χιούμορ
Ο πρώην υπουργός της ΝΔ, Γιώργος Βουλγαράκης, ανέβασε τον Οκτώβριο του 2023 ένα σύντομο βίντεο στο TikTok στο πλαίσιο της υποψηφιότητας του για δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Αθηναίων.
Φοράτε κράνος Το κράνος σώζει ζωές Η #κυβερνηση_Μητσοτακη επιδότησε την περίοδο 2019-23 την απόκτηση ασφαλών κρανών Έρχεται ο Βουλγαράκης να τα ανατρέψει όλα αυτά, γιατί χαιρετάει συνέχεια τον κόσμο και έχει πρόβλημα τριχόπτωσης Α, είναι υποψήφιος Δημοτικός σύμβουλος#κρανοςpic.twitter.com/xnYnC3qhRS
— Carico The Lionheart (@carico1970) October 2, 2023
Ο γνωστός πολιτικός προσπάθησε να κάνει χιούμορ για το γεγονός, ότι οργώνει τους δρόμους της Αθήνας με τη μοτοσικλέτα του, χωρίς να φοράει κράνος, λέγοντας ότι δεν προλαβαίνει το…βάλε-βγάλε και ότι το κράνος προκαλεί τριχόπτωση, ενώ ταυτόχρονα διαφημίζει στο βίντεο τα δημοτικά κομμωτήρια της πρωτεύουσας!
Κώστας Καραμανλής: Είστε σίγουρα τομεάρχης Μεταφορών;
Ο βουλευτής Σερρών της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής, ποζάρισε όλο χαρά την άνοιξη του 2019 στον φωτογραφικό φακό καθισμένος στο τιμόνι του αυτοκινήτου του και έχοντας δίπλα του στη θέση του συνοδηγού την Ευρωβουλευτή του κόμματος του, Ελίζα Βόζεμπεργκ.
Στη φωτογραφία φαίνεται καθαρά, ότι στις δυο υποδοχές των ζωνών ασφαλείας έχουν τοποθετηθεί ειδικά κλιπ, για να μην εκπέμπεται ο γνωστός ενοχλητικός θόρυβος, όταν δεν έχουν δεθεί ο οδηγός και ο συνοδηγός. Να σημειώσουμε, ότι εκείνη την εποχή ήταν ο Κώστας Καραμανλής τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, ενώ μετά τις εκλογές ανέλαβε και το σχετικό υπουργικό χαρτοφυλάκιο, προφανώς ως αναγνώριση της βαθιάς πίστης του στους βασικούς κανόνες της οδικής ασφάλειας.
Κίμωνας Κουλούρης: Ζητούσε και τα ρέστα
Η περίπτωση του πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Κίμωνα Κουλούρη, είναι απολύτως αντιπροσωπευτική για την αλαζονεία της εξουσίας στην Ελλάδα. Ειδικοί φρουροί σταμάτησαν για έλεγχο τον Ιανουάριο του 2012 τον γνωστό πολιτικό, επειδή είχε παραβιάσει αλλεπάλληλες φορές κόκκινα φανάρια, ωστόσο προσπάθησε να σπάσει το μπλόκο και τραυμάτισε έναν αστυνομικό, ενώ φέρεται να μίλησε και να συμπεριφέρθηκε απαξιωτικά στα όργανα της τάξης.
Ο τραυματισμένος ειδικός φρουρός υπέβαλε μήνυση στον Κίμωνα Κουλούρη, ο οποίος δεν είχε ανανεώσει εκτός των άλλων και το δίπλωμα οδήγησης του, ενώ παραδέχθηκε ότι είχε 100% ευθύνη για την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, επειδή ήταν….αφηρημένος. Ζήτησε όμως και τα ρέστα χαρακτηρίζοντας ως λάθος την προθυμία του να ανοίξει διάλογο με κακόπιστους ανθρώπους, όπως ήταν οι αστυνομικοί που τον είχαν σταματήσει.
Κώστας Καραμηνάς: Αρνήθηκε το αλκοτέστ
Σάλο είχε προκαλέσει το καλοκαίρι του 1998 ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα στην οδό Υμηττού στο Παγκράτι με πρωταγωνιστή τον βουλευτή της ΝΔ, Κώστα Καραμηνά και θύμα μια 26χρονη κοπέλα που μετέφερε στο αυτοκίνητο του, το οποίο οδηγούσε μεθυσμένος και με υπερβολική ταχύτητα.
Ο Καραμηνάς δεν δέχθηκε να υποβληθεί σε αλκοτέστ επικαλούμενος τη βουλευτική του ιδιότητα, ενώ στο δικαστήριο κρίθηκε ένοχος για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, αν και αρνήθηκε τις κατηγορίες περί μέθης και υπερβολικής ταχύτητας. Η ΝΔ διέγραψε τον -μακαρίτη πλέον- Κώστα Καραμηνά-, ωστόσο αυτό δεν τον εμπόδισε να εκλεγεί το 2002 δήμαρχος στο Βαθύ της Σάμου, από όπου και καταγόταν.
Μιχάλης Λιάπης: Σαν κοινός απατεώνας
Στα τέλη του 2013 είχε σκάσει σαν βόμβα η είδηση της σύλληψης του πρώην υπουργού της ΝΔ, Μιχάλη Λιάπη, για μια μεγάλη λίστα παραβάσεων του Κ.Ο.Κ., αλλά και του ποινικού κώδικα. Η ειρωνεία της τύχης είναι, ότι ο Λιάπης είχε γράψει τον πρόλογο στο βιβλίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατά τη θητεία του ως υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών (η επιτομή του όρου ‘’ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση’’).
Ο ανιψιός του εθνάρχη Κωνσταντίνου Καραμανλή και πρώτος εξάδελφος του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή είχε συλληφθεί από αστυνομικούς στη Λούτσα, επειδή οδηγούσε ένα πολυτελές τζιπ με πλαστές πινακίδες, ανασφάλιστο και χωρίς δίπλωμα οδήγησης. Ο Μιχάλης Λιάπης δεν αποκάλυψε ποτέ το κύκλωμα που του προμήθευσε τις πλαστές πινακίδες και επικαλέστηκε οικονομικά προβλήματα για τις υπόλοιπες απατεωνιές του, ενώ στο παιχνίδι μπήκε και το ΣΔΟΕ λόγω των φορολογικών παραβάσεων, που προέκυψαν.
Ιάσονας Λαλαούνης: Ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα
Τον Μάρτιο του 2021 συγκλόνισε το πανελλήνιο ο θάνατος του νεαρού μοτοσικλετιστή Ιάσονα Λαλαούνη, όταν συγκρούστηκε με το όχημα προστασίας της Ντόρας Μπακογιάννη, τη στιγμή που έστριβε σε σημείο της Λεωφόρου Βασ. Σοφίας όπου απαγορευόταν, για να μπει στον προαύλιο χώρο της Βουλής.
Το πλήρωμα των αστυνομικών του κρατικού οχήματος δικαιολόγησε την παράβαση περίπου ως…εθιμικό δίκαιο, επικαλούμενο ότι γίνεται συνέχεια επί πολλά χρόνια και απέδωσε ευθύνες και στον 22χρονο δικυκλιστή. Αλγεινή εντύπωση είχε προκαλέσει η στάση των τροχονόμων εμπρός από τη Βουλή, οι οποίοι έδιωχναν τους αυτόπτες μάρτυρες, αλλιώς τους απειλούσαν με πρόστιμο, ενώ το συμβάν κουκουλώθηκε αρχικά και έγινε αργότερα γνωστό από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Όταν ο Βρετανός πρωθυπουργός προκαλούσε οργή επειδή δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας (video)
Δέσποινα Παληαρούτα: Η 37χρονη που κρατάει το «τιμόνι» της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα (photos)
Αρκεί μια ακόμη αναθεώρηση του ΚΟΚ για να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα;