Γ. Βασιλάκης: Η ελληνική αγορά χρειάζεται ένα νέο πρόγραμμα απόσυρσης - Ήταν λάθος η απελευθέρωση των diesel


Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων βρέθηκε στην απονομή για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και στην ομιλία του αναφέρθηκε στο δύσκολο από πλευράς πωλήσεων 2025, στην άνοδο των ηλεκτρικών αλλά και στις… κακές συνήθειες των Ελλήνων οδηγών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΤΧ, ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/12/2024

Το απόγευμα της Δευτέρας 16 Δεκεμβρίου σύσσωμη η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου βρέθηκε στην εκδήλωση για την απονομή του βραβείου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» όπου μεγάλος νικητής ήταν το MG3 Hybrid Plus.

Ανάμεσα στους προσκεκλημένους ήταν και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων κ. Γεώργιος Βασιλάκης ο οποίος ανέβηκε στο βήμα και τοποθετήθηκε για τα φλέγοντα ζητήματα του κλάδου.

Στις δηλώσεις του ο πρόεδρος του Σ.Ε.Α.Α. παρουσίασε την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι μετά το τέλος της πανδημίας η ζήτηση για αυτοκίνητα εκτοξεύτηκε ενώ την ίδια στιγμή η προσφορά από τις εταιρείες μειώθηκε λόγω των σημαντικών προβλημάτων που προέκυψαν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές στους καταλόγους να εκτιναχθούν και να σταθεροποιηθούν τα τελευταία χρόνια σε υψηλά επίπεδα.

Η πρόβλεψή του για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το 2025 είναι δυσοίωνη αφού θεωρεί ότι η ζήτηση έχει πλέον επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα, χωρίς ωστόσο να συμβαίνει το ίδιο και με τις τιμές των αυτοκινήτων.

Παράλληλα εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το νέο έτος. Ο βασικός λόγος αυτής της αισιοδοξίας είναι η υπερπροσφορά που υπάρχει από τους προμηθευτές σε μπαταρίες ιόντων-λιθίου, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα κόστη και ακολούθως οι τελικές τιμές των προϊόντων.

Προέβλεψε, μάλιστα, ότι δεν αργεί η στιγμή όπου τα ηλεκτρικά θα είναι πιο φθηνά από τα θερμικά μοντέλα στη μικρή και μεσαία κατηγορία. Συγκεκριμένα ανέφερε αυτό θα οφείλεται στο γεγονός ότι το κόστος των μπαταριών των μελλοντικών EVs θα μειωθεί στο 1/10 και θα συμπαρασύρει το συνολικό κόστος. 

Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο εμφανίστηκε αισιόδοξος σχετικά με την πορεία των ηλεκτρικών είναι η αναθεωρημένη στόχευση των κατασκευαστών που πλέον παρουσιάζουν περισσότερες προτάσεις πόλης και όχι EVs μεγάλων κατηγοριών, όπως γινόταν κατά κόρον τα προηγούμενα χρόνια.

Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε και στον ελληνικό στόλο που είναι ο γηραιότερος στην Ευρώπη τα τελευταία 6 χρόνια. Εκεί «έδειξε» την κυβέρνηση και ανέφερε ότι είναι άμεση ανάγκη να πέσει στο τραπέζι της συζήτησης ένα νέο πρόγραμμα απόσυρσης το οποίο θα επιδοτεί τα φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, χωρίς να είναι απαραίτητα αμιγώς ηλεκτρικά.

Συμπλήρωσε ότι αυτή τη στιγμή η βασική στόχευση των πολιτικών αποφάσεων είναι η ακρίβεια και η μείωση των τιμών στο.... καλάθι της νοικοκυράς, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.

Τέλος, αναφέρθηκε και στις κακές συνήθειες του μέσου Έλληνα οδηγού ο οποίος δεν είναι συνεπής με τη συντήρηση του οχήματος. Έκρινε ως λάθος την απελευθέρωση των diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αφού πολλοί είναι οι αυτοί που έχουν αφαιρέσει τα φίλτρα DPF για να μην επιβαρυνθούν με το κόστος αντικατάστασης.

Το αποτέλεσμα είναι να απελευθερώνονται τα βλαβερά καυσαέρια των πετρελαιοκινητήρων στην ατμόσφαιρα. Συμπλήρωσε δε ότι με την αύξηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους οι αυτοσχέδιες πατέντες θα λάβουν τέλος αφού οι οδηγοί δεν θα μπορούν να τα… κανιβαλίσουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αγορά αυτοκινήτου: Οι αριθμοί ευημερούν, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική

Η ΕΕ σφίγγει τον κλοιό για την απόσυρση των παλαιάς τεχνολογίας ΙΧ στην Ελλάδα

7 μισές αλήθειες για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο