And the winner is… MG3 Hybrid Plus! Το υβριδικό supermini αναδείχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα με 337 βαθμούς, τους περισσότερους από τα 11 μοντέλα που μπήκαν στην τελική ψηφοφορία.
Η εκδήλωση του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας (16/12) στο Eleon Loft στον Βοτανικό όπου και ανακοινώθηκε ο μεγάλος νικητής.
Ο θεσμός καθιερώθηκε το 2006 και υλοποιείται από τον «Σύλλογο Δημοσιογράφων για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα». Θυμίζουμε ότι φέτος ψήφισαν 26 μέλη και όχι 27, μετά την τραγική απώλεια του έμπειρου δημοσιογράφου και μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, Γιώργου Βαρίνου, ενώ κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή πριν τη έναρξη της εκδήλωσης για να τιμηθεί η μνήμη του.
Ο χώρος ήταν ασφυκτικά γεμάτος ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι παρούσα ήταν σύσσωμη η αγορά αυτοκινήτου. Η παρουσίαση της εκδήλωσης έγινε από τα μέλη του θεσμού και συνεργάτες του Car and Driver Γιάννη-Μάριο Παπαδόπουλο και Θωμά Κ. Ευθυμίου. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το κορυφαίο περιοδικό αυτοκινήτου, το οποίο φέτος συμπλήρωσε 35 χρόνια πορείας, εκπροσωπείται στον θεσμό επίσης από τους Νίκο Λουπάκη (πρόεδρος του ΔΣ) και Πέτρο Πιτσίνη (μέλος)
Στο βήμα ανέβηκε αρχικά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδας κ. Γιώργος Βασιλάκης όπου στην τοποθέτησή του προέβλεψε μείωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2025. «Υπάρχουν win-win λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ωστόσο, η κυβέρνηση δεν έχει βοηθήσει ως τώρα», δήλωσε.
Σχετικά με τα ηλεκτρικά τόνισε ότι είναι ανάγκη οι κατασκευαστές να παρουσιάσουν μικρά ή μεσαία αυτοκίνητα κι όχι μεγάλα όπως γινόταν τον πρώτο καιρό που εμφανίστηκαν στις εκθέσεις. Όσο για τον ΣΕΑΑ ξεκαθάρισε ότι έχει καθήκαν να... ξεφοβίσει τον κόσμο σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η σκυτάλη στη συνέχεια πέρασε στον υφυπουργό Μεταφορών κ. Βασίλη Οικονόμου ο οποίος ανέφερε ότι το υπουργείο έχει ανοιχτά αυτιά συνεπώς δεν μπόρεσε να καταλάβει ποιον ακριβώς εννοούσε ο κ. Βασιλάκης. Ο κ. Οικονόμου δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει αντιμετωπίσει πολλά ζητήματα μέχρι σήμερα στον τομέα των μεταφορών.
Ενδεικτικά αναφέρθηκε στον αριθμό των φορτιστών όπου το 2019 ήταν 200 σε όλη την Ελλάδα, σήμερα είναι 6.500 και την επόμενη χρονιά θα ξεπεράσουμε τους 10.000. Όσο για τα ηλεκτρικά δήλωσε ότι σήμερα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους περισσότερα από 50.000 οχήματα αλλά χρειάζεται ακόμα να γίνει μεγάλη προσπάθεια. Τέλος, αναφέρθηκε και στον νέο Κ.Ο.Κ. ο οποίος σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση αλλά και σε ένα κανονιστικό νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο και θα αφορά στη συντήρηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
H επιλογή των 11 φιναλίστ από τους εκλέκτορες έγινε με κριτήρια που αφορούν στην τεχνολογία, στην ασφάλεια, στην ποιότητα, στην πληρότητα της γκάμας, στο κόστος αγοράς και χρήσης, στον σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά και σε κάθε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο συμβάλλει, ώστε ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα και στις προτιμήσεις των οδηγών. Μάλιστα, φέτος ανάμεσαν στους φιναλίστ βρέθηκαν και δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το BYD Atto 3 και το Volvo EX30.
Κάθε δημοσιογράφος είχε στη διάθεσή του 100 βαθμούς για να απονείμει στα 11 υποψήφια μοντέλα δίνοντας ως μέγιστη βαθμολογία το 20 και ως ελάχιστη το 5, ενώ στη συνέχεια κλήθηκε να δημοσιοποιήσει το σκεπτικό της απόφασής του. Η μάχη για το βραβείο έγινε ανάμεσα στο MG3 Hybrid Plus και το Dacia Duster, με το πρώτο να κερδίζει στο νήμα και με διαφορά μόλις 14 βαθμών.