Ευρωκοινοβούλιο: Η μεγαλύτερη πολιτική ομάδα ζητά να μην απαγορευθούν τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ το 2035


Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα ετοιμάζεται να ασκήσει πιέσεις στην Ε.Ε. ώστε να τροποποιήσει το χρονοδιάγραμμα για απαγόρευση των θερμικών αυτοκινήτων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ.: ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 18/12/2024

Το 2035 αναμένεται να είναι μία χρονιά - ορόσημο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει ως τώρα η Ε.Ε., τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα σταματήσουν να πωλούνται και τη θέση τους θα πάρουν τα οχήματα μηδενικών ρύπων. 

Μάλιστα, θα υπάρξουν και ενδιάμεσοι στόχοι ούτως ώστε η μετάβαση αυτή να έρθει πιο ομαλά. Για παράδειγμα το 2030 οι εκπομπές CO2 στα καινούρια αυτοκίνητα πρέπει να μειωθούν κατά 55% (για τα ελαφρά επαγγελματικά 50%), ενώ μέχρι το 2035 θα μηδενιστούν (100%).

Ένα σημείο αναφοράς ακόμη θα είναι το 2025. Και αυτό διότι με το νέο έτος η Ευρωπαϊκή Ένωση θα εισάγει νέους κανονισμούς και οι εκπομπές ρύπων θα «πέσουν» στα 94 g/km. Επιπλέον, όπως σας είχαμε ενημερώσει πρόσφατα, όσα οχήματα υπερβούν το όριο θα πρέπει ο κατασκευαστής τους να πληρώσει ένα αρκετά υψηλό πρόστιμο.

Στο πλαίσιο αυτό, τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούν δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, η μεγαλύτερη πολιτική ομάδα του Ευρωκοινοβουλίου, ετοιμάζεται να ασκήσει πιέσεις στην ΕΕ, ώστε οι πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες να συνεχιστούν και μετά το 2035.

Την ίδια στιγμή, σε ό,τι αφορά τους νέους κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών ρύπων που αναμένεται να εφαρμοστούν το 2025 το ΕΛΚ τονίζει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προστατευθούν, αφού τα πρόστιμα που μπορεί να επιβληθούν θα φτάσουν (ή και θα ξεπεράσουν) τα 15 δισ. ευρώ.

Έτσι, το ΕΛΚ προτείνει πως για την εφαρμογή των νέων κανονισμών πρέπει να υπάρξει καθυστέρηση και να τεθούν σε ισχύ δύο χρόνια αργότερα, δηλαδή το 2027.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τζιτζικώστας: Οι θέσεις του νέου Επιτρόπου Μεταφορών για την απαγόρευση των ΜΕΚ, τα νέα πρότυπα ρύπων και τα βιοκαύσιμα

Dieselgate 2.0: Oσμή σκανδάλου για δεκάδες αυτοκινητοβιομηχανίες

Απαγόρευση θερμικών κινητήρων στην ΕΕ από το 2035: Ερωτήματα και απαντήσεις