Πούτιν: «Η VW θα είχε βγάλει πολλά λεφτά αν έμενε στη Ρωσία, τώρα την πληρώνουν οι εργαζόμενοι»


Ο Πρόεδρος Πούτιν αμφισβήτησε τη λογική πίσω από την απόφαση της Volkswagen να αποχωρήσει από την αγορά της Ρωσίας μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: VOLKSWAGEN AG, MERCEDES-BENZ
  • 9/12/2024

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022 άλλαξε μια για πάντα τη σκηνή της αυτοκινητοβιομηχανίας τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι περιορισμοί και τα μπλόκα που εφάρμοσε η Δύση είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλες αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ήδη βρισκόταν σε εύθραυστη κατάσταση εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19.

Αν όχι όλοι, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αποχώρησαν από την αγορά της Ρωσίας με συνοπτικές διαδικασίες, βάζοντας λουκέτο στα εργοστάσιά τους και παύοντας κάθε δραστηριότητα στη χώρα που ευθύνεται για τον πόλεμο που μαίνεται εδώ και σχεδόν τρία χρόνια.

Μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που αποχώρησαν άμεσα ήταν η Volkswagen, η οποία είχε βάλει πωλητήριο στο εργοστάσιό της στην πόλη Kaluga, νότια της Μόσχας λίγο καιρό μετά την εισβολή, έχοντας προηγουμένως διακόψει τη λειτουργία του. Μέχρι και σήμερα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί τη στάση της κατά της Ρωσίας, γεγονός που σύμφωνα με τον Πρόεδρο, Βλαντιμίρ Πούτιν, δεν είναι καθόλου σοφό.

Ο ηγέτης της χώρας δήλωσε κατά τη διάρκεια του 15ου VTB Russia Calling! Investment Forum ότι η Volkswagen θα μπορούσε να έχει κερδίσει πολλά χρήματα αν συνέχιζε στην αγορά της Ρωσίας.

«Για δεκαετίες, διατηρήσαμε πολύ καλές σχέσεις με τη Γερμανία. Καταλαβαίναμε ο ένας τον άλλο πολύ καλά. Οι γερμανικές εταιρείες πάντα εστίαζαν στο να επενδύουν σε μακροπρόθεσμη παραγωγή παρά στο να κυνηγούν γρήγορα κέρδη. Οπότε, γιατί έφυγε η Volkswagen από τη ρωσική αγορά;» αναρωτήθηκε.

«Θα μπορούσαν να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους εδώ, να πουλούν τα προϊόντα τους με μεγάλα επίπεδα τοπικοποίησης, πετυχαίνοντας εξαιρετικά έσοδα στη διαδικασία παραγωγής», εξήγησε.

Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι η Ρωσία επέτρεπε στους Γερμανούς συνεργάτες της να δραστηριοποιούνται στη χώρα με όρους ελεύθερου εμπορίου:

«Δεν πήραμε ποτέ μέτρα ενάντια της αγοράς. Ποτέ δε δημιουργήσαμε εμπόδια για τους Γερμανούς φίλους μας στη ρωσική αγορά, παρόμοια με εκείνα που δημιουργήθηκαν σε άλλες περιοχές, όπως για παράδειγμα τις έρευνες στον τομέα του περιβάλλοντος κι ούτω καθεξής».

Ο Ρώσος έψεξε τελικά τη Volkswagen, λέγοντας ότι ο μεγαλύτερος αντίκτυπος της εξόδου της από την αγορά της Ρωσίας είναι στους εργαζομένους της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι «επλήγησαν περισσότερο. Τώρα, χιλιάδες από αυτούς θα απεργήσουν γιατί οι επιχειρήσεις τους κλείνουν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ρωσία: Σε πρώην εργοστάσιο της Toyota η παραγωγή της λιμουζίνας του Πούτιν (photos)

Ρωσία: Μπαίνει δυνατά στο «κυνήγι» του λιθίου - Εκμεταλλεύεται κοίτασμα «μαμούθ» στη Βολιβία

Η Ρωσία έχει πλέον το δικό της supercar - Με ατμοσφαιρικό V10 των 5,2 L (video)