Η Porsche βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο όσον αφορά στα σχέδια για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έκανε γνωστό ότι θα συνεχίσει να εξελίσσει τους θερμικούς της κινητήρες για πολλά περισσότερα χρόνια σε σχέση με τα αρχικά της πλάνα, βλέποντας τη ζήτηση των EV να πέφτει.
Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι θα σταματήσει να λανσάρει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όμως παράλληλα οι κατάλογοί της θα απαρτίζονται κι από αρκετά νέα θερμικά κι υβριδικά προϊόντα.
Παρά την αλλαγή στα σχέδια των Γερμανών, το πορτφόλιο της Porsche θα εμπλουτιστεί το 2025 με μια πολύ σημαντική οικογένεια μοντέλων που θα λάβει αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα: τις 718 Cayman και Boxster. Η 718 θα περάσει στην ηλεκτρική της εποχή, φέροντας μερικές καινοτομίες, όσον αφορά στα μηχανικά της κι ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της μπροστά στον φακό των συνεργατών μας.
Το μοντέλο θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα 'e-core' της Porsche, η οποία έχει το χαρακτηριστικό ότι το όχημα χτίζεται γύρω από την μπαταρία, που τοποθετείται πίσω από τα καθίσματα. Αυτό θα επιτρέψει στον περιορισμό τόσο του μεγέθους, όσο και του βάρους της μπαταρίας, όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας κι εξέλιξης, Michael Steiner, μιλώντας στο Autocar.
Η Porsche θα εστιάσει επίσης στην αποδοτικότητα, βελτιστοποιώντας τη λειτουργία των φρένων κι αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από τη δραστηριοποίησή της στο πρωτάθλημα της Formula E.
Ο Steiner έκανε ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ένα σύστημα τύπου ενός πεντάλ για τα φρένα: «Αυτή δεν είναι η στρατηγική μας. Αν ρωτήσεις οποιονδήποτε οδηγό αγώνων, κανείς δε θα επέλεγε σύστημα πέδησης με ένα πεντάλ. Στις στροφές, αν δεν έχεις τη σωστή αίσθηση στα πεντάλ, δεν μπορείς να εμπιστευτείς τη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Δεν υπάρχει οπτική διαφορά, όμως αν ρωτήσεις τους οδηγούς, νιώθουν τη διαφορά στο πεντάλ του φρένου.»
Οι Γερμανοί θα προσπαθήσουν να φέρουν μια «ανώτερης ποιότητας» αίσθηση φρεναρίσματος στα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων και των 718 Cayman και Boxster.
«Οποιοσδήποτε μπορεί να επιταχύνει γρήγορα σε μια ευθεία, όμως το πεντάλ του φρένου, η αίσθηση των φρένων κι ο καλός χειρισμός στις στροφές, είναι κάτι που μάθαμε στη Formula E. Με ένα σύστημα ενός πεντάλ, κάποιες φορές ανακτάς ενέργεια νωρίτερα από ό,τι θα έπρεπε. Αν έχεις όλη τη δύναμη των φρένων στο πεντάλ του φρένου, τότε ως οδηγός μπορείς να κάνεις τις τροποποιήσεις που χρειάζεσαι, ώστε να νιώθεις κάθε κίνηση του αυτοκινήτου στην άσφαλτο,» ολοκλήρωσε ο Steiner.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Manthey Racing «απογειώνει» την Porsche 911 GT3 RS και την κάνει αγωνιστική (photo)
Η Porsche 911 Turbo S Cabriolet εκτοξεύεται στα 900 PS χάρη στην Brabus (photos)
Sonderwunsch 911 Dakar: Αυτό είναι το κύκνειο άσμα της off-road 911 (photos)