Τζιτζικώστας: Οι θέσεις του νέου Επιτρόπου Μεταφορών για την απαγόρευση των ΜΕΚ, τα νέα πρότυπα ρύπων και τα βιοκαύσιμα


Ο Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασε στα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών τις θέσεις του για τα «καυτά» ζητήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει κατά τη θητεία του στην Κομισιόν. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: EUROPEAN UNION - EP - PHILIPPE BUISSIN
  • 7/11/2024

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας βρίσκεται ένα βήμα πριν αναλάβει καθήκοντα Επιτρόπου της ΕΕ για τον τομέα Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, έχοντας υπερψηφιστεί από την αρμόδια επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου, πρόεδρος της οποίας είναι η Ελίζα Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη. Την Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, ο Έλληνας υποψήφιος Επίτροπος πέρασε από προγραμματισμένη ακρόαση, απαντώντας στα ερωτήματα που του έθεσε η επιτροπή.

Από τα 44 μέλη της επιτροπής, τα 39 υπερψήφισαν την υποψηφιότητα του κ. Τζιτζικώστα κι έτσι αναμένεται να αναλάβει τη θέση όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία ακρόασης όλων των νέων Επιτρόπων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Ευρωβουλής, η ημερομηνία-στόχος για την επίτευξη αυτού είναι η 1η Δεκεμβρίου.

Ο κ. Τζιτζικώστας μίλησε, μεταξύ άλλων, αναφορικά με τα σχέδιά του για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, τα συνθετικά καύσιμα και το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ. Ξεκίνησε δηλώνοντας υπέρ της κατάργησης των νέων οχημάτων με ΜΕΚ το 2035, ενώ επεσήμανε ότι η χαλάρωση των κανονισμών του 2025 δε θα ήταν μια σοφή κίνηση. Ο Έλληνας υποψήφιος Επίτροπος τόνισε τη σημασία της συμπερίληψης των βιώσιμων καυσίμων στους κανονισμούς, οι οποίοι θα επαναπροσδιοριστούν το 2026.

Συνέχισε λέγοντας ότι θα δημιουργήσει ένα σχέδιο για την ομαλή μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης στον ηλεκτρισμό και τις «πράσινες» μετακινήσεις. «Χρειαζόμαστε υποδομές φόρτισης και θα εργαστώ προκειμένου να εξασφαλίσω ότι αυτό θα επιτευχθεί, γιατί διαφορετικά, οι πολίτες, οι ταξιδιώτες, δε θα εμπιστευτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εκτός αυτού, μίλησε ανοιχτά για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, θέτοντας ως βασική του προτεραιότητα την ασφάλεια και λέγοντας ότι η μη τήρηση των σχετικών κανονισμών και νομοθεσιών που ορίζει η ΕΕ είναι απαράδεκτη. Εστίασε επίσης στην ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου, με κυριότερο στόχο τη σύνδεση των πρωτευουσών της ΕΕ με σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας και τη μείωση των χρόνων ταξιδιού.

Ειδική αναφορά έκανε και στο δυστύχημα των Τεμπών, υποσχόμενος ότι θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν, ώστε να αποκλειστεί κάθε πιθανότητα επανάληψης ενός αντίστοιχου ατυχήματος σε ολόκληρη την Ευρώπη, μετά από σχετική ερώτηση της ευρωβουλεύτριας, Έλενας Κουντουρά.

Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε:

«Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν έπρεπε να είχε συμβεί ποτέ. 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Και βέβαια, για μένα το ζήτημα αυτό είναι πολύ ιδιαίτερο, γιατί μπορεί το ατύχημα να μην έγινε στην περιφέρειά μου, μπορεί να μην είχα καμία απολύτως αρμοδιότητα στη διαχείριση της τραγωδίας αυτής, ωστόσο οι περισσότεροι συμπολίτες μας που έχασαν τη ζωή τους επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη από τις διακοπές τους, κυρίως νέα παιδιά. Μόνο εγώ, γνωρίζω τρεις οικογένειες που έχασαν τα παιδιά τους.

«Η προσωπική μου γραμματέας έχασε πολύ στενή συγγενή της και έζησε αυτό το δράμα από κοντά καθημερινά. Θέλω λοιπόν, κυρία αντιπρόεδρε της επιτροπής TRAN και εκλεκτά μέλη της επιτροπής, να σας διαβεβαιώσω, όπως και όλους τους συγγενείς των θυμάτων, ότι δεν θα διστάσω ούτε μία στιγμή, αφού πρώτα ενημερωθώ, όταν αναλάβω επίσημα τα καθήκοντά μου και λάβω μια πλήρη ενημέρωση για το θέμα, δεν θα διστάσω ούτε μία στιγμή να πράξω ακριβώς όσα προβλέπονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και δεν πρόκειται να παρεκκλίνω καθόλου από τις ενέργειες και τις διαδικασίες που προβλέπονται.

«Αυτό θέλω να είναι ξεκάθαρο. Προσέξτε, είπα στην αρχή στην ομιλία μου ότι η ασφάλεια είναι η κορυφαία μου προτεραιότητα, και το εννοώ. Και να μην έχετε καμία αμφιβολία ότι θα είμαι αυστηρός με όλα τα κράτη μέλη και φυσικά με την Ελλάδα, προκειμένου να υλοποιήσουν τα έργα που απαιτούνται για να αποτρέψουμε ανάλογα δυστυχήματα στο μέλλον. Ξεκάθαρες κουβέντες.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ευρωκοινοβούλιο: Υπό αμφισβήτηση η κατάργηση των θερμικών κινητήρων το 2035

Porsche: Η απαγόρευση των ΜΕΚ στην Ευρωπαϊκή Ένωση δε θα εφαρμοστεί από το 2035

Τα σημάδια που δείχνουν ότι οι θερμικοί κινητήρες θα συνεχίσουν και μετά το 2035