Για τρίτο συνεχόμενο μήνα, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων είδαν το μερίδιο των πωλήσεών τους στην ευρωπαϊκή αγορά να συρρικνώνεται. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Dataforce, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι κινεζικές μάρκες έχασαν πάνω από μία ποσοστιαία μονάδα όσον αφορά το μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο μειώθηκε από το 9,6% στο 8,5%. Κι αυτό ξεκάθαρα είναι αποτέλεσμα των επιπρόσθετων δασμών που έχουν επιβληθεί από την ΕΕ στα κινεζικά αυτοκίνητα.
Η πτώση οφείλεται κυρίως στη μείωση του ποσοστού πωλήσεων της SAIC, η οποία έχει τον υψηλότερο δασμό που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, της τάξης του 35% επιπλέον του υπάρχοντος 10%. Η μητρική εταιρεία της MG είναι αναμφίβολα αυτή που επηρεάζεται περισσότερο από τους δασμούς, καθώς τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις της στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 42%, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics.
Τον Σεπτέμβριο, η MG ταξινόμησε 6.717 μονάδες στην Ευρώπη, την ώρα που η BYD, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 162%, με 4.376 μονάδες. Στο σύνολο των κινεζικών εμπορικών σημάτων και των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων, κατέγραψαν συνολικά 13.097 μονάδες στην Ευρώπη, δηλαδή 10% λιγότερες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023!
Να σημειωθεί πως οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν θετικό πρόσημο της τάξης του 14% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, ενώ η συνολική ευρωπαϊκή αγορά είχε μειωθεί κατά 4,4%. Τα Tesla Model Y και Model 3 ήταν, ως συνήθως, τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, ακολουθούμενα από το Skoda Enyaq.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Google Maps: Νέα, μεγάλη αναβάθμιση με... άρωμα τεχνητής νοημοσύνης- Δείτε τι αλλάζει
Επίσημο: Στην Ελλάδα η DFSK - Αναλυτικά τα μοντέλα κι οι τιμές (πίνακας)
Η Κίνα «τρώει» τα παιδιά της! – Μεγάλα εσωτερικά προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας