Γιατί η Seat δεν έχει κανένα ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της


Η Seat επιμένει στις ΜΕΚ κι δεν αναμένεται σύντομα κάποια EV προσθήκη στους καταλόγους της. Ο ρόλος της Cupra σε αυτή την απόφαση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ, SEAT
  • 1/11/2024

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ενσωματώσει στους καταλόγους τους αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, μία ή και περισσότερες. Λίγες είναι οι εταιρείες που επιμένουν αποκλειστικά στους θερμικούς κινητήρες, χωρίς να εξετάζουν το ενδεχόμενο εισαγωγής κάποιου EV στην γκάμα τους.

Η Seat ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Οι Ισπανοί έχουν κάνει ξεκάθαρο ότι θα συνεχίσουν να εστιάζουν στα αμιγώς θερμικά κι υβριδικά μοντέλα, μέχρι αυτό να είναι πλέον αδύνατο.

Θυμίζουμε ότι η ΕΕ θα απαγορεύσει την παραγωγή νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ από το 2035, θέτοντας μια «ημερομηνία λήξης» για την γκάμα της εταιρείας, όπως είναι αυτή τη στιγμή.

Αναπόφευκτα, η Seat θα χρειαστεί να κάνει τη μετάβαση στα ηλεκτρόνια αρκετά σύντομα. Ωστόσο, ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Wayne Griffiths, μιλώντας στο AMuS, δήλωσε ότι δε θα μπορούσε να προστεθεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στην γκάμα της Seat σύντομα, αφού το κόστος θα ήταν υπερβολικά υψηλό και το πρότζεκτ δε θα ήταν βιώσιμο.

Ο Βρετανός έκανε ξεκάθαρο ότι η Seat θα συνεχίσει να υπάρχει, όμως, θα χρειαστεί να βρει τρόπο να συνυπάρξει με την Cupra. Η πρώτη έχει αναλάβει τον ρόλο της αυτοκινητοβιομηχανίας που λανσάρει φθηνά, οικονομικά θερμικά μοντέλα, ενώ η δεύτερη εστιάζει στις καινοτόμες λύσεις στον τομέα του ηλεκτρισμού.

Wayne Griffiths
Wayne Griffiths

Σύμφωνα με τον ίδιο, ακριβώς αυτός ο διαχωρισμός είναι που αποτρέπει τη Seat από το λανσάρισμα ενός ηλεκτρικού οχήματος αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, ένα EV βρίσκεται στα μελλοντικά σχέδια των Ισπανών, όπως επιβεβαίωσε. «Η στιγμή θα έρθει όταν θα βγάζει νόημα να παράγουμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Seat,» δήλωσε ο Griffiths.

Ας μην ξεχνάμε ότι δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από το τελευταίο ηλεκτρικό μοντέλο της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Seat Mii Electric παρουσιάστηκε το 2019 με τιμή 22.500 ευρώ και κατέγραψε μια αρκετά επιτυχημένη πορεία, ως ένα από τα 10 δημοφιλέστερα EV στην αγορά της Ισπανίας το 2020.

Ωστόσο, ο όμιλος Volkswagen, στον οποίο υπάγεται κι η Seat, επέλεξε να προτεραιοποιήσει τα VW e-up! και Skoda Citigo iV, τα οποία, παρόλο που μοιράζονταν τα ίδια μηχανικά μέρη με το Mii, ήταν δημοφιλέστερα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

SEAT Leon: Αναβαθμισμένο, με νέους κινητήρες και μεγαλύτερη οθόνη (photos)

SEAT: Αυτή θα είναι η νέα προσθήκη στην γκάμα της - Πότε την περιμένουμε

H Seat συνεχίζει ακάθεκτη - Ανανεώνονται Ibiza και Arona το 2025