Η δυναμική παρουσία των Κινέζων κατασκευαστών στο χώρο της αυτοκίνησης έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα σημείωσαν άνοδο τους τελευταίους μήνες, ενώ εταιρείες όπως η Volkswagen και η Porsche είδαν τα νούμερά τους να μειώνονται.
Πριν από περίπου έναν χρόνο και συγκεκριμένα στις 13 Σεπτεμβρίου του 2023, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον Ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε πως θα διεξαχθεί έρευνα για τις επιδοτήσεις, οι οποίες βοήθησαν στην παραγωγή και την πολύ γρήγορη «εξάπλωση» κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, με μπαταρία (BEV) από την Κίνα.
Στις 4 Ιουλίου, σχεδόν εννέα μήνες μετά την έναρξη της έρευνας, η Κομισιόν ανακοίνωσε την επιβολή προσωρινών δασμών και ανέφερε ότι «η αξιακή αλυσίδα των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία λαμβάνει αθέμιτες επιδοτήσεις, γεγονός που απειλεί με οικονομική ζημία τους παραγωγούς τέτοιων οχημάτων στην ΕΕ». Την ίδια στιγμή, οι δασμοί της τάξεως 10% εξακολουθούσαν να είναι σε ισχύ.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Κίνας συνεχίστηκαν και οι συζητήσεις κορυφώθηκαν προκειμένου να βρεθεί μία εναλλακτική λύση που να εξυπηρετεί και τις δύο πλευρές. Στις 4 Οκτωβρίου,τα κράτη-μέλη της ΕΕ ψήφισαν την επιβολή νέων οριστικών δασμών, διάρκειας πέντε χρόνων. Συγκεκριμένα, 10 χώρες υπερψήφισαν, 5 χώρες καταψήφισαν και 12 χώρες απείχαν. Μεταξύ άλλων, η Γερμανία τάχθηκε ενάντια, ενώ η Ισπανία δεν ψήφισε.
Πριν από μερικές ημέρες, στις 29 Οκτωβρίου, η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι η έρευνα ολοκληρώθηκε, την ώρα που η ΕΕ και η Κίνα συμφώνησαν να ανοίξουν νέους κύκλους διαπραγματεύσεων, ανεξάρτητα από το πόρισμα της έρευνας. Παράλληλα, την ίδια ημέρα, η Κομισιόν ανακοίνωσε, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της ΕΕ, την επιβολή των οριστικών δασμών, οι οποίοι από τις 30 Οκτωβρίου έχουν τεθεί σε ισχύ.
Συγκεκριμένα, στη SAIC, στην οποία ανήκει μεταξύ άλλων και η MG, επιβλήθηκε δασμός που φτάνει το 35,3%, ενώ ο δασμός στη Geely ανέρχεται στο 18,8%. Στη BYD επιβλήθηκε δασμός της τάξεως του 17,0%. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι στην Tesla θα ανακοινώθηκε δασμός που φτάνει το 7,8%. Σε όσες εταιρείες αποφάσισαν να συνεργαστούν και να βοηθήσουν στην έρευνα θα επιβληθεί δασμός που ανέρχεται στο 20,7%, ενώ για όσες δεν βοήθησαν ο δασμός θα αγγίξει το 35,3%.
Εδώ να τονιστεί ότι οι δασμοί του 10% συνεχίζουν να ισχύουν, ενώ οι προσωρινοί δασμοί που ανακοινώθηκαν τον Ιούλιο καταργήθηκαν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η «απάντηση» της Κίνας στους δασμούς της ΕΕ - Αυτά είναι τα σχέδιά της
Η Ευρώπη απαντά στην άνοδο των κινεζικών EV με αυξημένους δασμούς - Πόσο θα διαρκέσουν
Volvo για κινεζικά EV: «Οι πελάτες θα καταλήξουν να πληρώνουν τους δασμούς της ΕΕ»





ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_475752_type13129.jpg)


_77761_475612_type13129.jpg)