Το νέο Crosstrek σηματοδοτεί το πέρασμα στην υβριδική εποχή για την Subaru


Μπορεί τα Subaru να είναι ιδιαίτερα αγαπητά στο κοινό τους για πολλούς λόγους, με την οικονομία και την κατανάλωση καυσίμου αναμφίβολα να μην είναι ένας από αυτούς. Πλέον όμως τα δεδομένα αλλάζουν και η Subaru βάζει στη φαρέτρα της και υβριδικά σύνολα τα οποία θα λύσουν τα προβλήματα κατανάλωσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: SUBARU PRESS
  • 23/10/2024

Η αρχή γίνεται με το Subaru Crosstrek το οποίο αρχικά θα κυκλοφορήσει τον ερχόμενο Δεκέμβριο στην αγορά της Ιαπωνίας, με τις επόμενες αγορές να ακολουθούν στο μέλλον.

Το σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί δεν είναι κάτι καινούργιο η καινοτόμο. Πρόκειται για ένα παράλληλο σύστημα που αποτελείται από μπαταρίες 1,1 kWh, έναν ηλεκτρικό κινητήρα 88 kW απόδοσης 120 PS και έναν επίπεδο κινητήρα εσωτερικής καύσης 2,5 λίτρων που αποδίδει 160 PS. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος δεν έχει γίνει ευρέος γνωστή μιας και στα υβριδικά συστήματα η τελική απόδοση δεν είναι απλά το σύνολο της απόδοσης των δυο κινητήρων, όντας λίγο χαμηλότερη.

Σχετικά με τη κατανάλωση η Subaru αναφέρει πως το νέο σύστημα προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου κατά 20% συγκριτικά με τις υπόλοιπες υβριδικές εκδόσεις. Ταυτόχρονα στη ίδια ανακοίνωση αναφέρει ότι το Crosstrek έχει αυτονομία που αγγίζει τα 1.000 km, όντας η μεγαλύτερη αυτονομία που είχε ποτέ κάποιο Subaru, γεγονός που βέβαια δεν οφείλεται αποκλειστικά στο υβριδικό σύστημα αλλά και στο μεγαλύτερο ντεπόζιτο βενζίνης που διαθέτει η συγκεκριμένη έκδοση από τα απλά Crosstrek.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος ακριβώς πίσω από τον οριζόντια τοποθετημένο κινητήρα βενζίνης, με τις μπαταρίες να βρίσκονται κάτω από τον χώρο των αποσκευών και τη μονάδα ελέγχου του όλου συστήματος να είναι τοποθετημένη πάνω από τον τετρακύλινδρο επίπεδο βενζινοκινητήρα.

Αλλαγές συναντάμε όμως και στο AWD σύστημα τετρακίνησης της Subaru που διαφέρει σε αυτές τις υβριδικές εκδόσεις. Μπορεί να διατηρείται το περιβόητο μηχανικό σύστημα της Subaru που ενώνει και τους τέσσερις τροχούς, πλέον όμως οι μπροστά και οι πίσω άξονες έχουν υποβοήθηση από ένα εμπρός τοποθετημένο διαφορικό και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.

Η παραγωγή του υβριδικού μοντέλου θα γίνεται στο κεντρικό εργοστάσιο της Subaru καθώς και στο Yajima Plant τα οποία και τα δύο βρίσκονται βόρεια του Τόκιο. Το υβριδικό Crosstrek θα ακολουθήσει αργότερα ένα επίσης υβριδικό Forester, ακόμα όμως δυστυχώς δεν έχει γίνει γνωστό το πότε και το αν τα υβριδικά αυτά οχήματα θα φτάσουν στην αγορά της Ευρώπης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

First Drive: Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Subaru Crosstrek e-boxer

Subaru: Έρχονται τρία νέα SUV μέχρι το 2026

Test Drive: Οδηγούμε στα δάση της Γερμανίας την έκτη γενιά του Subaru Forester