Η Porsche γιορτάζει τα 25 χρόνια της 911 GT3 ανανεώνοντας το σπορ μοντέλο (photos)


Η Porsche παρουσίασε την ανανεωμένη 911 GT3, προσφέροντάς της επιπλέον μέρη από ανθρακόνημα και νέες εκδόσεις εξοπλισμού.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: PORSCHE AG
  • 18/10/2024

Η Porsche γιορτάζει τα 25α γενέθλια της εμβληματικής 911 GT3, παρουσιάζοντας το ανανεωμένο για το 2025 μοντέλο της. Πρόκειται ουσιαστικά για τη γενιά 992.2, η οποία έχει λάβει μερικές αναβαθμίσεις σε σχέση με τον πρόγονό της, διατηρώντας όμως το ένα στοιχείο που την κάνει να ξεχωρίζει: τον ατμοσφαιρικό κινητήρα flat-six χωρητικότητας 4,0 L που συνεχίζει να αποδίδει 510 PS.

Μπορεί η νέα Porsche 911 να υποδέχτηκε την πρώτη υβριδική έκδοση στην ιστορία της, όμως η ολοκαίνουργια GT3 παραμένει αμιγώς θερμική. Όπως και πριν, ο κινητήρας συνοδεύεται είτε από ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με 6 σχέσεις, είτε από ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις.

Προκειμένου το μοντέλο να υπακούει στους νέους κανονισμούς ρύπων, η Porsche έχει χρησιμοποιήσει δύο νέα φίλτρα και τέσσερις καταλύτες, ενώ υπάρχουν κι αναβαθμισμένοι εκκεντροφόροι άξονες που προέρχονται από την GT3 RS.

Η Porsche έχει επέμβει και στην ανάρτηση της 911 GT3, εφαρμόζοντας παρόμοια «κόλπα» που έμαθε από την GT3 RS. Έχει βελτιωθεί η κάθετη δύναμη του μπροστινού μέρους, όπως κι η ψύξη των φρένων, ενώ έχουν γίνει αναβαθμίσεις και στη συνολική σταθερότητα της πλατφόρμας.

Οι Γερμανοί έχουν τοποθετήσει επίσης νέα ελαστικά στο ανανεωμένο μοντέλο, μεγέθους 255/35ZR20 στο μπροστινό και 315/30ZR21 στο πίσω μέρος. Σύμφωνα με την Porsche, τα νέα ελαστικά προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις σε βρόχινες συνθήκες, ενώ υπάρχει κι η επιλογή μιας ακόμη πιο «hardcore» γόμας, για ταχύτερους γύρους στην πίστα.

Διαθέσιμο για πρώτη φορά στην GT3 είναι το Weissach Package, το οποίο υπήρχε μέχρι πρότεινος αποκλειστικά στα RS μοντέλα της Porsche. Με την επιλογή αυτού, η GT3 δέχεται μια οροφή από ανθρακόνημα, anti-roll bars, end plates και νέα καλύμματα καθρεπτών. Εκτός αυτού, παρέχονται νέοι, ελαφρύτεροι τροχοί μαγνησίου.

Εκτός από το Weissach Package, η Porsche λάνσαρε και την GT3 Touring, στο οποίο αφαιρείται η πίσω αεροτομή, προσφέροντας μια πιο διακριτική εμφάνιση. Για αυτήν την έκδοση, υπάρχει το πακέτο Leichtbau, το οποίο εξοπλίζει το μοντέλο με τα ίδια μέρη της ανάρτησης από ανθρακόνημα που βρίσκει κανείς στο Weissach Package, μια ανθρακονημάτινη οροφή στο χρώμα του αμαξώματος, όπως και τροχούς μαγνησίου.

Περνώντας στο εσωτερικό, έχει ακολουθηθεί η ίδια φιλοσοφία με τη νέα 911 Carrera, όμως η GT3 έχει διατηρήσει τον διακόπτη της μίζας, έναντι του πλήκτρου που βρίσκουμε στην πρώτη. Τα bucket καθίσματα είναι ανθρακονήματος και διαθέτουν λειτουργία θέρμανσης ως επιλογή.

Η ολοκαίνουργια Porsche 911 GT3 έχει ήδη προστεθεί στον ελληνικό διαμορφωτή, με την τιμή για τη βασική έκδοση να ξεκινά από τις 319.460 ευρώ. Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανια, οι παραγγελίες στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σκέψεις για μικρότερη Porsche 911 - «Έχει μεγαλώσει πολύ από τη γέννησή της»

Η Porsche προειδοποιεί τους βελτιωτές: «Το turbo της νέας 911 είναι σαν το κουτί της Πανδώρας»

Porsche 911 GT3 RS: Πρώτη εμφάνιση για την ακραία έκδοση της γενιάς 992 (photos)