Ανήκοντας στο πάνθεον των κινητήρων εσωτερικής καύσης ο εξακύλινδρος σε σειρά τούρμπο κινητήρας 2JZ έγινε γνωστός από την Toyota Supra τέταρτης γενιάς (MK IV) και μέχρι σήμερα θεωρείται μαζί με τον RB26DETT της Nissan (Nissan Skyline R34) η αφρόκρεμα των κινητήρων της γενιάς τους, από πλευράς αξιοπιστίας αλλά και επιδόσεων, με τους μεγαλύτερους βελτιωτικούς οίκους να παράγουν εξαρτήματα για αυτούς, παρόλο που η παραγωγή τους έχει σταματήσει εδώ και δεκαετίες.
Η Toyota εμφανίζεται έτοιμη να λανσάρει τον διάδοχο του 2JZ, εναρμονισμένο στα σημερινά δεδομένα του «downsizing». Πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο σύνολο το οποίο θα ξεπερνάει τους 400 PS σε απόδοση στην «νορμάλ» έκδοσή του ενώ ήδη υπάρχει έτοιμη και μια έκδοση με 600 PS η οποία θα βρει στέγη κάτω από το καπό του επερχόμενου LEXUS RC, συνδυασμένη με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ναι, καλά ακούσατε, χειροκίνητο και όχι αυτόματο αφού η Toyota ακόμα αδυνατεί να πιστέψει το ενδιαφέρον του κοινού και την αποδοχή που έχει η χειροκίνητη GR Supra που κυκλοφορεί στην αγορά.
Η αλήθεια είναι ότι η Toyota, παρά τις τάσεις που επικρατούν στη σύγχρονη αυτοκίνηση, δεν έχασε πότε το ενδιαφέρον της για την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τρανό παράδειγμα όλου αυτού είναι ο εντυπωσιακός turbo, τρικύλιδρος κινητήρας 1.600 κ.εκ. που κινεί το GR Yaris και αποδίδει 280 PS. Έτσι ανακοίνωσε πριν λίγο καιρό μια στρατηγική συνεργασία με τη Subaru και τη Mazda που αφορά την εξέλιξη νέων κινητήρων για τους οποίους οι ειδικοί αναφέρουν θα αποτελέσουν τον πυρήνα των μελλοντικών σπορ μοντέλων.
Η γκάμα των νέων τετρακύλινδρων κινητήρων εσωτερικής καύσης που εξελίσσει η Toyota αποτελείται από ένα μηχανικό σύνολο 1.500 κ.εκ , χωρίς turbo, καθώς και διάφορες υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις που ξεκινάν από τα 1.5 L και φτάνουν τα 2.0 L με τις ιπποδυνάμεις των τελευταίων να ξεπερνάνε τα 400 PS.
«Ο 2JZ είναι τόσο διαδεδομένος και αγαπητός παγκοσμίως. Θέλουμε να εξελίξουμε ένα κινητήρα που θα τον ξεπεράσει» δήλωσε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Αν στη δήλωση αυτή αναλογιστούμε πως ο G16E-GTS (κωδικός για τον τρικύλιδρο κινητήρα που εφοδιάζει το GR Yaris) μπορεί να φτάσει τα 1.000 PS, φανταστείτε το τι μπορεί να κάνει ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο με την ίδια και καλύτερη τεχνολογία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μια κάψουλα/φορητό ρεζερβουάρ υδρογόνου από την Toyota
Hyundai και Toyota ενώνουν τις δυνάμεις τους με άρωμα… WRC!
Ολλανδική λαβή: Μια απλή κίνηση στην πόρτα του αυτοκινήτου που μπορεί να σώσει ζωές (video)