Chevrolet Corvette ZR1: Ο νέος «φονέας» των hypercars προκαλεί τρόμο στο πέρασμά του (photos)


Οι εκδόσεις ZR1 ανέκαθεν αποτελούν ό,τι πιο γρήγορο έχει παρουσιάσει η Chevrolet για την Corvette. Έτσι και στην 8η γενιά τα νούμερα που παρουσίασε η εταιρεία για την νέα ZR1 απλά προκαλούν... ίλιγγο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤ.: CHEVROLET
  • 17/9/2024

H νέα ZR1 που θα έχουμε κοντά μας από τη νέα χρονιά, αποτελεί την πρώτη επίσημα υπερτροφοδοτούμενη Corvette και το δυνατότερο σε ιπποδύναμη μοντέλο στην ιστορία της σειράς, διαθέτοντας τεχνολογίες σε πολλούς τομείς, πέραν από το κινητήρα, που σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό.

Οι εκδόσεις ZR1 ανέκαθεν από το 1970 (οπού παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη πλατφόρμα C3) αποτελούν ό,τι πιο γρήγορο και εξελιγμένο έχει παρουσιάσει η Chevrolet για την Corvette. Έτσι και τώρα με το μοντέλο να διανύει την όγδοη γενιά του (C8) τα νούμερα που μας παρουσίασε η Chevrolet για την νέα ZR1 απλά προκαλούν ίλιγγο.

Ακόμα και κατά τη πρώτη δοκιμή της σε πίστα dragster το πισωκίνητο θηρίο διένυσε τα 400 m από στάση σε χρόνο λιγότερο από 10 sec, ενώ στις δοκιμές στο διάσημο Nurburgring που ακολούθησαν όλοι οι οδηγοί κατάφεραν να ξεπεράσουν τα 320 km/h από τους πρώτους γύρους ακόμα, με τους συνολικούς χρόνους να είναι πολύ μικρότεροι από κάθε άλλη Corvette. Ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί ο χρόνος που χρειάζεται για τα 0-100 km/h ο οποίος αναμένεται να είναι πολύ μικρότερος από τα 2.6 sec που χρειάζεται η έκδοση Z06 των 670 PS.

Η απάντηση στο πώς ήρθαν όλα τα παραπάνω βρίσκεται στους 1.064 PS και τα 1.123 Nm ροπής (!), ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότερα από τα 1.000 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 3000 σ.α.λ. Η ροπή βέβαια περιορίζεται στις δύο πρώτες ταχύτητες για τη προστασία του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων με το διπλό συμπλέκτη, το οποίο με τη σειρά του δέχτηκε και αυτό σωρεία αναβαθμίσεων για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις αυξημένες δυνάμεις, όπως μεγαλύτερα και ποιο ενισχυμένα γρανάζια σχέσεων, ενισχυμένους άξονες και αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης λαδιού.

Υπεύθυνος για όλα αυτά είναι οι αναβαθμίσεις που δέχτηκε για τη περίπτωση της ZR1, ο γνωστός από τις υπόλοιπες εκδόσεις LS6 (ο επονομαζόμενος Small Block) V8 των 5.500 κ.εκ. Μάλιστα, οι μετατροπές που έχει δεχτεί για να παράγει αυτά τα νούμερα και να παραμένει αξιόπιστος είναι τόσες που ακόμα και όνομα άλλαξε, και έτσι από LT6 που ονομάζεται στο μοντέλο Z06 της Corvette ονομάζεται πλέον LT7.

Για πρώτη φορά, λοιπόν, απέκτησε διπλά τούρμπο τα οποία στροφάρουν στα 1.3 bar πίεσης, μια νέα εισαγωγή αέρα βαμμένη σε μπλε χρώμα, προς τιμήν του μπλε πρωτότυπου  ZR1 του 2009 που ήταν η πρώτη υπερτροφοδοτούμενη ZR1, νέο σύστημα ψεκασμού που συνδυάζει τόσο σύστημα άμεσου ψεκασμού όσο και διάχυσης καυσίμου, και νέες ενισχυμένες μπιέλες. Νέες είναι και οι κεφαλές του V8 καθώς και τα πιστόνια που σε συνεργασία χαμηλώνουν τη συμπίεση του κινητήρα στο 9.8:1 από 12.5:1 που είναι στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις LT6.

Μπορεί οι τιμές αυτές να εντυπωσιάζουν από μόνες τους αλλά ακόμα ένα σημείο εντυπωσιασμού, ιδιαίτερα για τους λάτρεις της πίστας και των απόλυτων χρόνων, είναι η τιμή της κάθετης δύναμης (downforce) που μπορεί να παράγει η ZR1 με τη χρήση του έξτρα πακέτου ZTK η οποία ανέρχεται σε 454 kg! 

Κατασκευασμένο σχεδόν εξολοκλήρου από ανθρακόνημα το πακέτα ZTK περιλαμβάνει μια ευμεγέθης αεροτομή στο πίσω μέρος, σποίλερ στον εμπρός προφυλακτήρα, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα καθώς και τα μεγαλύτερα κεραμικά φρένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε Corvette με διάμετρο 15,7 ίντσες, τα οποία γεμίζουν τις ζάντες 20 ιντσών μπροστά και 21 πίσω.

Αν και ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί η τελική τιμή της, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα είναι η ακριβότερη Corvette που έχει παραχθεί ποτέ αλλά ταυτόχρονα θα κοστίζει πολύ λιγότερο από τα hypercars που θα συναγωνιστεί στα ίσια (διαθέτει καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο ακόμα και από την Bugatti Veyron!).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ιταλία εναντίον Αγγλίας: Όταν η Lamborghini Revuelto συνάντησε τη McLaren 750S (video)

Έτσι θα μοιάζει το πρώτο ηλεκτρικό supercar της Ferrari (photos)

Τρόμος στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο - Lancia Rally 037 έπεσε πάνω στο πλήθος (video)