Όλα είναι έτοιμα για να μπει τους επόμενους μήνες σε ισχύ η νέα σύμβαση παραχώρησης του μεγαλύτερου αστικού αυτοκινητόδρομου στην Ελλάδα, της Αττικής Οδού. Όπως διαβάζουμε στο ypodomes.gr τις προηγούμενες ημέρες ιδρύθηκαν οι δύο εταιρείες που θα τρέξουν την παραχώρηση από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αυτές είναι η Νέα Οδός Παραχώρηση ΜΑΕ και η νέα εταιρεία που αναλαμβάνει τη διαχείριση ονομάζεται “ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΕ”. Είναι το διάδοχο σχήμα από την σημερινή «Αττικές Διαδρομές» η οποία ολοκληρώνει την παρουσία της με τη λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι η εταιρεία παραχώρησης που έχει αρχικό κεφάλαιο 3 εκατ. ευρώ και διάρκεια μέχρι τις 21 Αυγούστου 2054, θα πρέπει να αυξήσει το μετοχικό της κεφάλαιο κατά 494 εκατ. ευρώ καθώς είναι όρος της σύμβασης παραχώρησης. Αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει με την καταβολή μετρητών. Ένας ενδιαφέρος όρος είναι επίσης πως για την πρώτη πενταετία η νέα παραχωρησιούχος μπορεί να μεταβιβάσει μέχρι και το 49% του μετοχικού της κεφαλαίου.
Να θυμίσουμε πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού δίνοντας προσφορά ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Η νέα σύμβαση της Αττικής Οδού έχει ήδη εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και μάλιστα σε ιδιαίτερα γρήγορο χρόνο παρά την πολυπλοκότητα της. Επόμενα βήματα είναι οι υπουργικές αποφάσεις, η υπογραφή της σύμβασης (που πιθανόν να γίνει και εντός Σεπτεμβρίου) και βέβαια η κύρωση του νέου νόμου από την Βουλή των Ελλήνων.
Σε σχέση με την έναρξη της νέας παραχώρησης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα χρειαστεί να περιμένει μερικούς μήνες μέχρι να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να παραλάβει και να λειτουργήσει τον μεγάλο άξονα της Αττικής.
Ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Περιστέρης από το βήμα της πρόσφατης γενικής συνέλευσης είχε εκτιμήσει πως η ολοκλήρωση των διαδικασιών για να μπορέσει να παραλάβει τον άξονα θα είναι το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Στο μεσοδιάστημα, μέχρι και να αναλάβει επίσημα την παραχώρηση η νέα εταιρεία, οι οδηγοί δεν θα δουν κάποια αλλαγή στις τιμές των διοδίων. Ωστόσο με την ενεργοποίηση της νέας σύμβασης το αντίτιμο θα μειωθεί από τα 2,80 ευρώ που είναι σήμερα στα 2,50 ευρώ, για την πρώτη πενταετία.
Στη συνέχεια η εταιρεία θα έχει δικαίωμα να προχωρήσει σε αυξήσεις των τιμών, όπως προβλέπεται μέσα από τη σύμβαση. Συγκεκριμένα γίνεται λόγος για αύξηση κατά 30% στις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 7.00 έως τις 9.000 το πρωί και από τις 16.00 έως τις 18.00 το απόγευμα. Την ίδια στιγμή η σύμβαση προβλέπει αυξημένες τιμές διοδίων για τα ρυπογόνα φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, ενώ τα πιο καινούργια (Euro 6) θα έχουν σημαντική έκπτωση.
Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε πώς η σύμβαση προβλέπει βαριές καμπάνες για την εταιρεία σε περίπτωση αργών αντανακλαστικών και διατάραξης της εύρυθμης λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, μετά και το χάος που προκλήθηκε το 2021 από τις σφοδρές χιονοπτώσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αλλάζει χέρια ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα - Έρχονται αυξήσεις στα διόδια (video)
Λευκάδα-Αθήνα σε 3 ώρες και 20 λεπτά: Δείτε το video από τον νέο αυτοκινητόδρομο
Ολυμπία Οδός: Δείτε τι σημαίνει η γαλάζια σταγόνα στους χώρους στάθμευσης (video)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_475679_type13129.jpg)

