Αττική: Τα μεγάλα έργα που θα δώσουν ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα


Τα εργοτάξια στην Αθήνα ξεφυτρώνουν σαν τα... μανιτάρια και μια σειρά από έργα προχωρούν με στόχο να αποσυμφορήσουν το ταλαιπωρημένο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/7/2024

Όσοι κυκλοφορούν τους τελευταίους μήνες στους δρόμους της Αττικής θα έχουν παρατηρήσει μια σειρά από εργοτάξια, σε διαφορετικά σημεία της πρωτεύουσας.

Όλα αυτά τα έργα που γίνονται αλλά και μερικά ακόμα που αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα, έχουν στόχο να βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών της πιο πυκνοκατοικημένης περιοχής της Ελλάδας, αλλά και δώσουν ανάσα στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης το οποίο όσο περνούν τα χρόνια γίνεται όλο και πιο έντονο.

Πάμε τα δούμε ποια είναι τα πιο σημαντικά έργα που «τρέχουν» αυτή τη στιγμή στην πρωτεύουσα:

Γραμμή 4 Μετρό

Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο υλοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Η νέα γραμμή θα ξεκινάει από το Άλσος Βεϊκου και θα καταλήγει στο Γουδή ενώ θα ενώνεται με τη Γραμμή 3 μέσω του σταθμού Ευαγγελισμός. Συνολικά οι σταθμοί θα είναι 15 και οι έρευνες έχουν δείξει ότι θα εξυπηρετούν 340.000 επιβάτες καθημερινά, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας. Αυτή τη στιγμή έχουν πιάσει δουλειά δύο μετροπόντικες. Ο ένας έχει ξεκινήσει από την Κατεχάκη και άλλος από την Βεΐκου, όπου αμφότεροι σκάβουν καθημερινά περίπου 15 μέτρα προς το κέντρο.

Επέκταση Προαστιακού

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το πρώτο έργο προέκτασης του προαστιακού προς την Δυτική Αττική που θα περιλαμβάνει 7 νέους σταθμούς. Το μήκος της νέας γραμμής θα είναι 36 km, θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια και περνώντας μέσα από αστικές περιοχές, όπως ο Ασπρόπυργος και η Ελευσίνα, θα καταλήγει στα Μέγαρα. Ουσιαστικά το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου κλάδου του προαστιακού που θα «πατήσει» πάνω στην παλιά σιδηροδρομική γραμμή της Πελοποννήσου, θα εξυπηρετεί και το εμπορευματικό έργο ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης στις γραμμές του υπάρχοντος δικτύου.

Σήραγγα Σεπολίων

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες για την υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, με τους οδηγούς που κινούνται συχνά στην περιοχή να βιώνουν την ταλαιπωρία των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που είναι σε ισχύ. Το έργο προβλέπει την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 km εκ των οποία το 1,33 km θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα. Θα ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10 821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13 180), στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων. Με την ολοκλήρωσή του στη θέση των γραμμών θα δημιουργηθεί γραμμικό πάρκο που θα αναβαθμίσει την περιοχή.

Επέκταση Λ. Κύμης

Είναι το έργο που θα μεγαλώσει για πρώτη φορά τον μεγαλύτερο αστικό αυτοκινητόδρομο της χώρας, την Αττική Οδό, και θα δώσει ανάσα στο πρόβλημα της κίνησης που αντιμετωπίζουν τα βόρεια προάστια. Ο νέος άξονας θα έχει μήκος περίπου 4 km και θα επεκτείνει την Λ. Κύμης μέχρι την Κάτω Κηφισιά, στον κόμβο Καλυφτάκη. Το μεγαλύτερο μέρος θα είναι υπογειοποιημένο και οι μελέτες έχουν δείξει ότι θα εξυπηρετεί σχεδόν 30.000 οχήματα ημερησίως, λειτουργώντας ως παράκαμψη που θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό. Αυτή τη στιγμή ο διαγωνισμός βρίσκεται στο ΣτΕ μετά από προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου ενώ η εκδίκαση έχει πάρει παράταση για τις 15 Οκτωβρίου. Θυμίζουμε ότι ανάδοχο σχήμα για την υλοποίηση του έργου είναι το ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ που επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό του 2022.

Πηγή: ypodomes.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η μεγάλη διαφορά που θα έχει με το μετρό της Αθήνας

Σε αυτές τις χώρες η μετακίνηση με τα M.M.M είναι δωρεάν για όλους

Στην Ελβετία το ρεκόρ του μακρύτερου τρένου στον κόσμο – Σχεδόν 2 km το μήκος του (video)