Σε αναβρασμό βρίσκεται τις τελευταίες εβδομάδες η αμερικανική πολιτική σκηνή μετά και τη δολοφονική επίθεση που δέχθηκε ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικών για την προεδρία, Ντόναλντ Τραμπ. Οι Δημοκρατικοί βλέποντας τα ποσοστά του να απογειώνονται ενόψει τον εκλογών του Νοεμβρίου αποφάσισαν να θέσουν εκτός κούρσας τον Τζο Μπάιντεν και να ρίξουν στη μάχη της κάλπης της αντιπρόεδρο, Κάμαλα Χάρις.
Πλέον, Χάρις και Τραμπ θα τα δώσουν όλα τους επόμενους τέσσερις μήνες μέχρι να ανοίξουν οι κάλπες ώστε να κερδίσουν την ψήφο των Αμερικανών πολιτών. Ένας από τους τομείς που ενδέχεται να επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το αποτέλεσμα των εκλογών είναι η καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού.
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει ξεκαθαρίσει πως δεν γοητεύεται με τη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών ρύπων θεωρώντας ότι η καθιέρωση των EVs θα πλήξει ανεπανόρθωτα την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, τις θέσεις εργασίας αλλά και την τσέπη των υποψήφιων αγοραστών.
Η τραγική ειρωνεία είναι ότι παρά τις συγκεκριμένες τοποθετήσεις ένας από τους πιο φανατικούς υποστηρικτές του Τραμπ είναι το αφεντικό της Tesla, Elon Musk, αν και σε πρόσφατη συνέντευξη διέψευσε τα δημοσιεύματα που τον ήθελαν να χρηματοδοτεί με 45 εκατ. δολ. μηνιαίως την προεκλογική εκστρατεία του. Την ίδια στιγμή στο πλευρό του Τραμπ βρίσκονται και οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες που γοητεύονται με όλα αυτά που ανακοινώνει ο πρώην πρόεδρος της Αμερικής.
Πέραν από τις απόψεις του για τα EVs, oι πετρελαϊκές έχουν έναν ακόμα λόγο να στηρίξουν τον Τραμπ μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητας της Χάρις. Η αντιπρόεδρος των ΗΠΑ όσο βρισκόταν στη θέση της γενικής εισαγγελέως της Καλιφόρνια τα είχε βάλει αρκετές φορές με τις εταιρείες ορυκτών καυσίμων, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση την έρευνα που διέταξε στην Exxon Mobil το 2016 για παραπλάνηση του κοινού και των μετόχων της σχετικά με τον τρόπο οι δραστηριότητές της που επηρέαζαν την κλιματική αλλαγή.
Αν ο Τραμπ εκλεγεί στην προεδρία των ΗΠΑ έχει δεσμευτεί ότι μία από τις πρώτες κινήσεις του είναι να σταματήσει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ενώ θα καταργήσει όλους τους κανονισμούς που απαγορεύουν την πώληση και την κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θεωρώντας ότι αυτοί οι κανονισμοί ευνοούν την οικονομία της Κίνας.
Από την άλλη, αν η Χάρις γίνει η πρώτη γυναίκα πρόεδρος των ΗΠΑ το πιθανότερο είναι ότι θα συνεχιστεί το έργο του Μπάιντεν με την υποστήριξη της πολιτικής προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Σε αυτή τη μάχη η υποψήφια θέλει να έχει στο πλευρό της τα συνδικάτα των αυτοκινητοβιομηχανιών του Detroit, ωστόσο ο πρόεδρος του UAW, Shawn Fain, αν και τους προηγούμενους μήνες είχε στηρίξει την υποψηφιότητα Μπάιντεν, στην τελευταία τοποθέτησή του είπε ότι οι εργαζόμενοι δεν θα βιαστούν να ταχθούν με την Χάρις και όλα θα αποσαφηνιστούν μέσα από συζητήσεις που θα γίνουν με την ίδια και το επιτελείο της.
Κλείνοντας, αναλυτές αναφέρουν πώς ενδεχόμενη εκλογή της Χάρις θα συνεχίσει και ενδεχομένως θα επεκτείνει τα κίνητρα και τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να γίνουν πιο προσιτά στο ευρύ κοινό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΗΠΑ: Κηρύσσουν «πόλεμο» στα κινεζικά αυτοκίνητα - Τετραπλασιάζει τους δασμούς ο Μπάιντεν
Γιατί τα ευρωπαϊκά φορτηγά διαφέρουν από τα αντίστοιχα της Αμερικής (video)
Cadillac One: Αυτά είναι τα μυστικά όπλα της λιμουζίνας του Προέδρου Biden (photos-video)